|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از فارس، مهندس سعید بدیعی در نشست خبری این جشنواره که در دفتر تکنولوژی آموزش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد اظهار کرد: هزار و 197 فیلم از 40 کشور به دبیرخانه رسیده است که 217 فیلم از 39 کشور و 980 فیلم از ایران است.
دبیر چهل و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد تصریح کرد: این جشنواره از 23 آبان در سینما فلسطین 20 کانون فرهنگی هنری و 200 مرکز آموزشی در مناطق 19 گانه تهران و 17 پردیس فرهنگیان در کشور برگزار میشود.
وی خاطرنشان کرد: شعار جشنواره امسال «دانش در آیینه هنر است» و فیلمها شامل فیلمهای مستند علمی آموزشی، مستند، انیمیشن، فیلمهای تربیتی داستانی بلند و گروه فیلمهای تربیتی داستانی کوتاه است و چهار داور از ایران و 18 داور خارجی حضور دارد.
مهندس بدیعی بیان کرد: در بخش داستانی بلند 14 فیلم ایرانی و 2 فیلم خارجی در بخش مستند 53 فیلم و در بخش پویانمایی 67 فیلم در بخش مسابقه جشنواره حضور دارند.
دبیر چهل و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد گفت: جشنواره بینالمللی فیلمهای آموزشی تربیتی رشد موجب ارتباط و تبادل فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر و سبب ارتقای سطح دانش علمی هنری شرکتکنندگان میشود.
وی اهداف برگزاری این جشنواره را شامل شناسایی، انتخاب و معرفی فیلمهای علمی آموزشی و تربیتی از سراسر جهان بهرهگیری از تواناییهای صنعت سینما و تلویزیون در آموزش و پرورش و نقش مؤثر آن در پیشبرد فرایند یاددهی و یادگیری دانست.
مهندس بدیعی گفت: تبادل هنری فرهنگی بین کشورهای مختلف دنیا و کشورمان، ارتقای جایگاه فیلمهای آموزشی و تربیتی از نظر کمی و کیفی در سطح کشور و تشویق هنرمندان برجسته ایران و سایر کشورها به تهیه و ساخت فیلمهای آموزشی، آگاهی از تحولات و نوآوریهای علمی آموزشی و تربیتی کشورهای جهان و توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در فرآیند برنامه درسی برای تحقق بسته آموزشی به جای کتب درسی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
دبیر چهل و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد در خصوص موضوعات جشنواره یادآور شد: فیلمهای علمی آموزشی و تربیتی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با نگاه ویژه به تعلیم و تربیت اسلامی، فرهنگ، تمدن و هویت ایرانی و اسلامی و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، مدارس عشایری، مدارس چند پایه و نهضت سوادآموزی، نقش مؤثر خانواده و مدرسه در جلوگیری از ناهنجاریهای اجتماعی، حفظ محیط زیست و توجه به انرژیهای تجدیدناپذیر، سبک زندگی، حقوق شهروندی و شهروند الکترونیک، جلوههای ایثار، مشاهیر و فرهیختگان تعلیم و تربیت و ثبت تجربیات معلمان، اقتصاد مقاومتی، اصلاح بومی مصرف و تولید ملی است.
|