متن كامل خبر
لزوم تغییر رویکرد مدارس به سمت‌وسوی پژوهش محوری

تاريخ خبر : 11/2/1396امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 308

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید مدارس ما از عملکرد صرفاً آموزشی به رویکرد پژوهش محور گرایش پیدا کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش به نقل از معاونت آموزش متوسطه، علی زرافشان در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس با مسئولان آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: کمک به شتاب علمی کشور رسالت عمده آموزش‌وپرورش است و وجود ۶۲۸ پژوهش سرا در کشور به این مهم کمک کند.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت کارآفرینی در وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در نقشه سند تحول بنیادین به کارآفرینی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تولید و گشایش بازارچه انواع دست‌ساخته‌های دانش آموزان و عرضه آن به بازار از برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش در کارآفرینی است.
 
وی افزود: جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان باید از افراد نخبه و در تراز نقشه سند تحول بنیادین باشد و آموزش‌وپرورش بر آن است که پذیرش نیروی جدید فقط از طریق این دانشگاه تخصصی باشد.
 
زرافشان با اشاره به انجام فرآیند هدایت تحصیلی در دومین سال پیاپی در کشور گفت: باید نگاه و عزم ملی به هدایت تحصیلی وجود داشته باشد و امسال با اختصاص حداکثر ظرفیت به رشته‌ها، تسهیلات بیشتری را برای دانش آموزان پایه دهم در نظر گرفته‌ایم.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت