متن كامل خبر
کنکور نقش کتابهای درسی را کمرنگ کرده ‌است

تاريخ خبر : 26/7/1385امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 348

معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی وزارت آموزش و پرورش گفت : برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها(کنکور) نقش کتابهای درسی را کمرنگ می‌کند واز این جهت تاثیر منفی بر آموزشهای مدرسه می‌گذارد.

"پرویز آژیده" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، گفت : هم‌اکنون در کنکور، پاسخ به پرسش‌های چهار جوابی و گزینه‌ای ملاک قرار می گیرد و دانش‌آموزان نیز جهت‌گیری آموزش را در راستای کلاسهای کنکور جست و جو می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس وزیر آموزش و پرورش ، بحث سوابق تحصیلی را به عنوان ملاک تاثیرگذاری در گزینش دانشجو مطرح کرد و یقینا سوابق تحصیلی برای سنجش دانشجو ملاک قرار خواهد گرفت.

آژیده درباره توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: آموزشهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش از توسعه کمی خوبی برخوردار بوده و تا پایان برنامه چهارم توسعه ، مجموع هنرجویان پایه‌های دوم و سوم متوسطه به ‪۴۴‬ درصد خواهد رسید.

هم‌اکنون بیش از چهارمیلیون دانش‌آموز در دوره متوسطه تحصیل می‌کنند که بیش از ‪ ۳۷‬درصد آن‌ها در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

وی گفت : ورود به این شاخه‌ها با استقبال دانش‌آموزان روبه رو شده و باید شرایط خوبی برای توسعه این شاخه‌ها فراهم آورد.

آژیده ، کمبود هنرآموز در هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش را از جمله مشکلات مهم این بخش ذکر کرد و گفت: برای رفع این مشکل امسال تلاش خواهد شد تا ردیف‌های استخدامی در آموزش و پرورش تامین و بیشتر ردیف ها نیز به این شاخه‌ها اختصاص یابد.

وی افزود: توسعه رشته‌های جدید نیز در دستور کار است و شاخه‌های کاردانش و فنی وحرفه‌ای براساس نیازهای منطقه ، محلی و بومی توسعه خواهد یافت.

وی گفت: تعامل بازار کار با آموزشهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش یک امر ضروری است و به همین دلیل باید بر کیفیت آموزش‌ها تاثیر گذاشت.

آژیده افزود: ارتباط آموزشهای فنی و حرفه‌ای رسمی با بخش‌های صنعت ، کشاورزی و خدمات یک امر بسیار مهمی است و باید بیشتر تقویت شود و این نیاز به یک عزم ملی است.

وی تصریح کرد: درصدد کیفیت بخشی به آموزشها در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستیم و تجهیزات آموزشی نیز متناسب با آن به کارگیری خواهد شد.


     منبع خبر : ايرنا

بازگشت