|
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این شیوهنامه با پرداختن به نقش و اهمیت تشکیل گروههای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی در بیان اهداف شکلگیری این گروهها به مواردی نظیر؛ توسعه توانمندیهای معلمان و مربیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرآیند یاددهی – یادگیری، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و فرهنگ پژوهش، مسألهیابی در آموزش و پرورش استثنایی، ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان و مربیان و ... اشاره شده است.
بر اساس این گزارش، در این شیوهنامه بر مشارکت و همیاری طیف گستردهای از معلمان، مربیان، سرپرستان آموزشی، مشاوران، مریبان توان بخشی، هنرآموزان آشنا به امور آموزشی، پرورشی و توانبخشی در تحقق اهداف تأکید و در ادامه به سطوح اعضای گروه و نحوه تشکیل جلسات گروههای آموزشی در مراکز و آموزشگاههای استثنایی، استان و منطقه پرداخته شده است.
این گزارش حاکیست؛ بر وفق این شیوه نامه، ستاد هماهنگی گروههای آموزشی، پرورشی و توان بخشی استثنایی در استانها به ریاست رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، دبیری کارشناس مسوول آموزش و پرورش کودکان و دانشآموزان استثنایی و حضور کارشناس مسوول تشخیص، توانبخشی و بهداشت، کارشناس سنجش و ارزشیابی، کارشناس مسوول یا کارشناس تربیت بدنی و پرورشی، کارشناس گروههای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان و نماینده سرگروههای آموزشی حداکثر چهار ماه یک بار برگزار میشود.
بر اساس این گزارش در ادامه این شیوهنامه به مواردی نظیر؛ نحوه تنظیم و ارسال گزارش فعالیت گروههای آموزشی، ویژگی های انتخاب سرگروه های آموزشی، پرورشی و توانبخشی ، جداول شرح وظایف گروههای آموزشی و ستاد هماهنگی اشاره شده است.
|