|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به منظور هدفمند نمودن فعالیتهای یادگیری دانشآموزان در ایام تعطیلات نوروزی، متناسب با شرایط و ویژگیهای این ایام، معاونت آموزش ابتدایی در راستای عمل به سند تحول بنیادین از جمله راهکارهای(2/1، 2/5 ، 8/2، 5/5 ، 2/7، 3/17 و ...) برنامه درسی ملی از جمله اصول ناظر به برنامههای درسی و تربیتی(یادگیری مادامالعمر، جلب مشارکت، اعتبار نقش یادگیرنده) و ...، سیاستهای جدید آموزش و پرورش و درخواست استانها مبنی بر مشخص نمودن چگونگی انجام فعالیتها برای تعطیلات نوروزی، چارچوب تولید فعالیتهای یادگیری را اعلام مینماید.
این خبر میافزاید: در تولید فعالیتها، پیشنهادات ریاست جمهوری مبنی بر تقویت مهارت انشاءنویسی، بحث و گفتگو و کتابخوانی در اولویت قرار دارد.
همچنین معاونت آموزشی ابتدایی، در خصوص فرایند اجرایی این طرح، اطلاعرسانی به موقع و به شیوههای مختلف صورت پذیرد.
در بخشنامه خواسته شده؛ به تنوع ارائه فعالیتها از سوی دانشآموزان توجه شود به گونهای که بتوان به تناسب امکانات از گزارشهای متنی، الکترونیکی و ... بهره گرفته شود به فعالیتهای دانشآموزان در سطح مدرسه بازخورد داده شود.
|