در نشست سرپرست وزارت آموزش و پرورش با رئیس و مدیران کل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی مباحث و مسائل مختلف مربوط به برنامهریزی درسی و تولید کتابهای درسی مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دکتر علیرضا علیاحمدی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این نشست با عنوان این که کار سازمان از اولویتهای اصلی وزارت آموزش و پرورش است گفت: کار فکری و نرمافزاری آموزش و پرورش در این سازمان شکل میگیرد.
دکتر علیاحمدی برنامه درسی ملی را مرکز ثقل عملکرد سازمان مذکور دانست و خاطرنشان کرد: باید فعالیتهای این سازمان با رویکردی جدید طراحی و برنامهریزی گردد.
وی در ادامه با اشاره به انتظارات خود در امر نیازسنجی و آیندهنگری با محوریت برنامه چهارم توسعه اظهار داشت: توسعه دانایی محوری یکی از اصول مهم برنامه چهارم است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش توجه به مسائل پژوهشی، فنآوری، روش تحقیق، خلاقیت و نوآوری، پرداختن به آموزش کارآفرینی در مواد آموزشی و رشتههای خاص و تولید کتابهای آموزشی و کمکآموزشی با موضوع کارآفرینی را از راهکارهای توسعه دانایی محوری عنوان و اضافه کرد: صنایع فرهنگی، مسائل IT، مسائل رفاهی و خدماتی از محورهای شغلهای آینده هستند و این مشاغل یک سری صنفها و حرفههای جدید طلب میکند و برنامههای آموزشی به آینده و نیاز این مشاغل توجه کند. علیاحمدی خطاب به مدیران سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: فعالیتهای سازمان شما بسیار حساس، مهم و ارزشمند است و تحول بنیادین و انقلاب فرهنگی از این سازمان آغاز میشود. وی همچنین در ادامه اظهار داشت: باید به جدیت به بحث نقد و بررسی کتابهای درسی پرداخت و معلمان شاهد نتایج و اثرات این هماندیشیها در کتاب درسی باشند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تولید روزنامهای در سطح درک و فهم دانشآموزان دبیرستانی را یکی از ابزارهای مناسب در پروش ابعاد سیاسی و اجتماعی دانشآموزان دانست و تاکید کرد: متناسب با مشاغل جامعه باید به مسائل علمی و سیاسی پرداخته شود و در پیشبرد این امر میتوان از سایتها و فضاهای الکترونیکی نیز استفاده کرد.
دکتر علیاحمدی در ادامه خاطر نشان کرد: استفاده از نرمافزارهای کامپیوتری مانند تهیه برنامههای آموزشی در قالب نرم افزار Power point علاوه بر اثربخش بودن و کاهش زمان ساعات کلاس درس منجر به اداره کلاس با اعتماد به نفس بیشتر میشود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خاتمه با اعلام این مطلب که باید در کنار فعالیتهای تربیتی و پرورشی از تمام پدیدهها و ابزارهای نو و فنآوریهای روز در امر آموزش بهره برد گفت: اگر فعالیتها در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی خوب پیش برود تا سال آینده به نتایج مفیدی خواهیم رسید.