متن كامل خبر
بررسی مسائل و مشکلات دختران دانش آموز

تاريخ خبر : 7/12/1385امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 840

به منظور بحث و بررسی مسائل و مشکلات دختران دانش آموز و همکاری در زمینه های علمی و فرهنگی در سطح کلان کشوری ، نشست مشترک خانم دکتر طبیب زاده نوری ، رئیس مرکز امور زنان و خانواده‌ی ریاست جمهوری و خانم ترکمان ، مشاور امور خواهران دبیر اتحادیه‌ی انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر ، در این نشست خانم ترکمان ابتدا با بیان سابقه‌ی فرهنگی اتحادیه‌ی انجمن های اسلامی دانش آموزان و اینکه بیش از 63 درصد اعضای این تشکل کشوری را دختران دانش آموز تشکیل می دهند.وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی ما در اتحادیه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و زبده پروری دانش آموزان با تاکید بر حفظ ارزشهاست به طور مداوم با تشکیل کار گروه های تخصصی و برگزاری جلسات در پی آن هستیم تا دانش آموزان را با این اهداف آشنا و تربیت کنیم . حوزه‌ی فعالیت در سطح کلان کشوری است و قصد داریم تا با همکاری و تعامل سازنده و کارشناسانه با مرکز امور زنان و خانواده به صورت زیربنایی در زمینه‌ی دختران دانش آموز و مسائل آنان فعالیت کنیم .

همچنین ، رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز تصریح کرد: وظیفه‌ی اتحادیه‌ی انجمن های اسلامی دانش آموزان این است که احساس خطر را در دانش آموزان ایجاد کند تا آنان فکر نکنند همه چیز آرام و درست است. دانش آموزان باید بدانند که این فقط وظیفه‌ی حکومت ها نیست که با تهاجمات فکری و فرهنگی مبارزه کنند و نیازهای جامعه را مرتفع سازند ، ساختارهای حکومتی هم برای این کار توانا نیست و خودش مشکل دارد.ضرورت بازنگری در برنامه های درسی دانش آموزان - 18/ شیوه های ارزشیابی تحصیلی باید همگام با محتوای کتب تغییر کند بر اساس اظهارات محقق و نویسنده‌ی مسائل تعلیم و تربیتی کودکان دبستانی ، بازنگری در آموزش معلمان مشکلات عمده‌ی برنامه های درسی را حل می کند.

صدیقه جامی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: حدود 5 سال است که کتاب های جدید التالیف بخوانیم و بنویسیم پایه های اول تا پنجم ابتدایی برای آموزش زبان فارسی وارد مدارس شده اند. این در حالی است که با تغییر محتوای این کتای شیوه های ارزشیابی بدون تغییر باقی مانده اند و استفاده از این گونه روشها در برنامه های درسی پاسحگو نیست.سرگروه آموزشی و معلم راهنمای مدارس ابتدایی شهر تهران یادآور شد: بسیاری از معلمان نیز در تدریس این کتاب تغییر یافته از آموزشهای لازم بهره مند نبوده اند و این امر بر مشکلات دانش آموزان و معلمان دامن زده است.

کارشناس مسائل آموزشی تاکید کرد: می توان با بازنگری بر برنامه های درسی ، دست معلمان را برای ارزشیابی توصیفی خارج از نمره دهی بین صفر تا 20 باز گذاشت. وی آزمون های مداد کاغذی را علمی نداست و افزود: با عمومی شدن ارزشیابی توصیفی پایه های دبستانی ، معلمان دیگر دغدغه ای برای امتحان ندارند.کارشناس آموزشی با تاکید بر آموزشهای عمیق و بنیادین در مدارس ، از مسئولان خواست تا در صورت ارائه‌ی برنامه ای در ابتدای سال تحصیلی تمام اصول آن را تا پایان سال رعایت کنند تا معلمان دچار اشکال نشوند.جامی زاده گفت: مدیران مدارس نیز باید در کنار معلمان با آموزشهای به روز آشنا شوند چرا که بیگانگی آنان با مباحث روزانه‌ی آموزشی فاصله های آنان را با سطح معلومات دانش آموزان و معلمان زیاد کرده و نظام تعلیم و تربیت را دچار مشکل می کند.


     منبع خبر : مهر

بازگشت