متن كامل خبر
ارائه آموزش‌های الکترونیکی برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده

تاريخ خبر : 8/9/1396امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 502

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از ارائه آموزش‌های الکترونیکی و آنلاین برای دانش آموزان مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مجتبی زینی وند در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع مدارس غیردولتی در ساختمان علاقه‌مندان، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین را مهم‌ترین برنامه در آموزش‌وپرورش دانست و اظهار کرد: مدرسه بستر تحقق اهداف تعلیم و تربیت است و باید بتواند زمینه رشد همه‌جانبه دانش آموزان را در زمینه‌های مختلف فراهم کند.
 
وی افزود: تقویت، توسعه و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس غیردولتی از طریق شفاف‌سازی، از سیاست‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش است.
 
زینی وند تنها مرجع صدور مجوز تأسیس مرکز پیش‌دبستانی را آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: هر سازمان ننهادی که بخواهد به پیش‌دبستانی‌ها مجوز دهد تخلف کرده است، بنابراین هیچ سازمان و نهادی دیگر حق اعطای مجوز به پیش‌دبستانی ندارد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تربیت در دوران پیش‌دبستانی، همه مراجع ذیصلاح بر صدور مجوز پیش‌دبستانی توسط آموزش‌وپرورش تأکید کردند.
 
رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از برخورد با برخی مدارس غیردولتی متخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی مدارس غیردولتی در شهر تهران الگوهای شهریه را رعایت نکردند و باعث بدبینی مردم به همه مدارس غیردولتی شده‌اند که این موضوع را از طریق اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران پیگیری کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: سامانه‌های الکترونیکی مختلف را در سازمان مدارس غیردولتی راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم عملکرد این مدارس را در زمینه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم و طی آن کیفیت آموزش، رتبه مدارس در منطقه، استان و کشور، وضعیت مالی، فرآیند یادگیری، جایگاه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
زینی وند از اجرای دستورالعمل ارزیابی و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی خبر داد و اظهار کرد: نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی، میزان تطبیق عملکرد آن‌ها با اهداف تعیین شده را مشخص می‌کند.
 
وی ارزیابی‌ها را شامل درون داد، فرآیندی و برون داد برشمرد و تصریح کرد: اولین سطح از ارزشیابی‌ها مدارس و مراکز غیردولتی، خودارزیابی است که توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود در مراحل بعد، مدرسه در سطح منطقه، استان و ملی رتبه عملکردی‌اش تعیین می‌شود.
 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری الکترونیکی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و خاطرنشان کرد: با هدف چالاک سازی سازمان، تاکنون سامانه‌هایی نظیر؛ سامانه دستورالعمل نظارت، سامانه شورای نظارت، سامانه متمرکز مالی و سامانه سنام که شامل کلیه داده‌ها مربوط به اطلاعات افراد، مدارس غیردولتی خرید خدمات و پرداخت حقوق است، راه‌اندازی شده است.
 
وی، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و توانمندسازی مدارس آموزش از راه دور را ۲ راهبرد سازمان مدارس غیردولتی در خصوص مراکز آموزش از راه دور برشمرد و اظهار کرد: محتواهای آموزشی در ۴۵ لوح فشرده تدوین و با قابلیت نصب در سیستم‌های مختلف به مدارس آموزش از راه دور ارسال شده است.
 
زینی وند گفت: در پی حادثه زلزله در کرمانشاه تاکنون ۴ کلاس الکترونیکی به صورت آنلاین در شهرستان سر پل ذهاب راه‌اندازی کرده‌ایم و ۳ کلاس نیز از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
 
وی از رشد قارچ گونه آمار مدارس هیئت‌امنایی در سال‌های اخیر انتقاد و عنوان کرد: متأسفانه کیفیت آموزشی در این‌گونه مدارس کاهش یافته است و اهداف اولیه این مدارس محقق نشده است، بنابراین شهریه‌های دریافتی در مدارس هیئت‌امنایی باید صرف برنامه‌های فوق‌برنامه شود که در برخی مدارس این موضوع رعایت نشده است.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت