معاون عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان نباید تکالیفی به دانش آموزان ارایه کنند که مایهی دلسردی آنها به درس و ادامه تحصیل شوند.
حسین احمدی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: معلمان در ارایهی تکالیف به دانشآموزان باید از بازی ها، تفریح، شبیهسازی و روشهای متنوع استفاده کنند تا سبب بیعلاقگی آنان به مدرسه و تحصیل نشوند.وی اظهارداشت: معلمان در ارایهی تکلیف به دانشآموزان باید دقت کنند تا آنها در مدرسه باقی بمانند و با جدیت سال تحصیلی را ادامه دهند.احمدی گفت: تکالیف مدرسه باید مناسب و خلاقانه باشد و باید از ارایهی تکالیف به عنوان تنبیه به دانش آموزان پرهیز کرد.
وی توضیح داد: تکالیف در عین سادگی و خلاقانه، باید یکنواخت و بی محتوا نباشد.
احمدی اظهارداشت: مطالب کلاس باید با واقعیات زندگی دانشآموز ارتباط داده شود تا دانشآموز باکلاس همراه شود.وی افزود: مطالب درسی باید به صورت پرسشی به دانشآموزان ارایه شود تا در آنهاایجاد نیاز بوجود آورد و از سوی دیگر دانشآموز نگرش منفی در مورد تحصیل پیدا نکند.
احمدی اظهارداشت: معلمان بهتر است برای ایجاد انگیزه در دانشآموز، آنها را به صورت کلامی مورد تشویق قرار دهند.وی گفت: برای ایجاد انگیزه در دانشآموز باید به وضعیت ظاهری، روحی و روانی او توجه کرد و کلاس را به محیط امن و توام با آرامش برای دانشآموز تبدیل کرد.
احمدی افزود: باید از مقایسه میان دانشآموزان خودداری کرد و جو رقابت بین دانشآموزان در کلاس ایجاد کرد و در این راه به جنبههای مثبت دانشآموز نیز توجه کرد.