|
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیاصغر احمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور انجمن اولیا و مربیان در دیدار با رؤسای آموزش و پرورش مناطق افغانستان که در ساختمان زندهیاد علاقهمندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: امید است تداوم این نشستها و دیدارها بتواند باعث ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور افغانستان شود.
وی، ارتباط فعال و مستمر خانه و مدرسه را از وظایف انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد و افزود: انجمنها باید امور را بهگونهای مدیریت کنند تا بتوانند از توانمندی همه اولیا در پیشبرد امور مدرسه بهره ببرند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به تعداد فراوان مدارس کشور، رسیدگی به وضعیت انجمنهای اولیا و مربیان تک تک آنها، کار بسیار سختی است و باید در این زمینه شوراهای منطقهای و استانی انجمنها وارد عمل شوند.
احمدی به نقش نظارتی انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: باید شوراهای انجمن مناطق و استانها، بهگونهای فعال باشند تا بتوانند از ظرفیت همه بخشهای جامعه در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بهره ببرند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش، گرایش به فردیت در دانش آموزان را عاملی در راستای فاصله بین خانواده و دانشآموز دانست و تصریح کرد: یکی از راهکارهای ما برای کاهش این فاصله، انتشار 260 عنوان کتاب آموزش خانواده و در ادامه برگزاری کلاسهای آموزشی ارتباط والدین با فرزندان بود که به نتایج مطلوبی نیز دست یافتیم.
وی به نقش آموزش و پرورش رسمی در تربیت دانشآموزان پرداخت و گفت: دانشآموزان علاوه بر آموزش کتابهای درسی در مدرسه، از یکدیگر نیز به صورت غیر رسمی یادگیری دارند که تأثیر آن در شکلگیری شخصیت بسیار بیشتر از آموزش و پرورش رسمی است.
احمدی با تأکید بر ساماندهی بیشتر فعالیتهای انجمن اولیا و مربیان گرفت: این ساماندهی و مدیریت در راستای تأثیرگذاری بر عوامل مداخلهگر تربیتی برای رسیدن به اهداف قصد شده آموزش و پرورش است.
|