دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
|
كاربر مهمان
|
ورود
XMod FormView
اين ماژول نياز به پيكربندي دارد
XMod
test
شاخه اول
شاخه دوم
كمربند ايمني (زنگ تفريح شمارهي 206)
كمربند ايمني (زنگ تفريح شمارهي 206)
زنگ تفريح فيزيك
نيرو، برخورد، شتاب، كمربند ايمني
كمربند ايمني
كمربند انعطافناپذير
كار كمربند ايمني نگهداشتن شما موقع ترمز و يا كاهش سرعت ماشين است. 4 تا 5 بار بيش از مسافتي كه شما بدو كمربند طي ميكنيد تا در نهايت ساكن شويد (برخورد با شيشه يا داشبورد!). در يك تصادف يا ترمز كه ماشين ايست كامل خواهد داشت، راننده بايد تمام انرژي جنبشي را بگيرد و از آنجا به بعد اصل كار- انرژي است كه ديكته ميكند هرچهقدر مسافت طي شده بيشتر باشد قدرت برخورد كمتر ميشود. مثلاً در يك تصادف رانندگي مسافت ايست سيسانتيمتر است و نيروي وارد بر راننده 2.4 تن خواهد بود و شتاب حدود
30g
! مقدار ميانگين كشش كمربند ايمني متوسط نيروي برخورد را كاهش ميدهد.
كشش كمربند
مقدار متوسط گيرهي كشش كمربند، مسافت ايست راننده را ميتواند زياد كند (نيرو را بگيرد و در محاسبه گويي اين مسافت معادل طي شده). دراين صورت نيرو كاهش پيدا كرده نيروي متوسط را در مقايسه با كمربند بدون كشش، كاهش دهد. اگر كمربند 15 سانتيمتر حركت كند، شتاب را تا
20g
ميدهد و متوسط نيرو تا 1451.5 كيوگرم نيرو (3200 پوند) نسبت به 2177 كيلوگرم نيرو (4800 پوند) كاهش مييابد. در هردو نوع كمربند با كشش و بدون كشش در مقايسه با نداشتن كمربند نيرو كاهش مييابد.
بدون كمربند!
بدون كمربند راننده به سمت شيشه پرتاب ميشود. فاصلهي ايست حدود 5 برابر حالت قبلي با كمربند است چون نيروي متوسط برخورد 5 برابر ميشود. كار انجام شده براي توقف راننده برابر است با نيروي برخورد راننده با شيشه ضربدر مسافت طي شدهي او. تصادفي كه باعث ايست كامل ماشين شود، بايد تمام انرژي جنبشياش گرفته شود و اصل كار – انرژي ديكته ميكند كه فاصلهي كوتاهتر ايست معادل افزايش نيروي برخورد است.
راننده بدون كمربند راننده آزادنه بهسمت جلو پرتاب ميشود. اگر فاصلهي برخورد بيش از 60 سانتيمتر باشد، ماشين ميايستد و يا حتي وقتي راننده به با سرعت 48.28 كيلومتر بر ساعت به شيشه برخورد ميكند كمي بهسمت عقب ميرود.
1390/4/5
لينک مستقيم
(1)
فرستنده :
عابد
1391/6/29
مـتـن :
سلام
میخواستم بپرسم کمربند ایمنی در مقابل حداقل چه سرعتی واکنش قفل شدن را انجام میدهد؟
ممنون
پاسـخ :
سلام، كمربند واكنشي جز ممانعت از حركت طولي رو به جلو نداره. ولي اگر اين واكنش رو فيزيكي در نظر بگيريم، بنا به بقاي اندازه حركت خطي، راننده و هرچيزي درون ماشين هست همچنان تمايل به حركتي داره كه با نيروي مشخصي كار انجام ميداد. ولي تصادف يا همون برخورد، مانع ميشه. كمربند براي اين تعبيه ميشه كه راننده رو برخلاف اين حركت به صندلي بيشتر نزديك نگه داره تا بهسمت جلو پرتاب نشه. ولي كيسه هوا فرق داره. كيسه هوا به سنسورهاي لاستيك و ترمز مرتبطه و با ترمزهاي ناگهاني و شديد بهسمت بيرون پرتاب ميشه و باد ميشه.
نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
پست الکترونيکي معتبر نمي باشد
صفحه شخصي :
نظر:
تایید
انصراف
Blog List
مشاهده تمام مطالب اخیر
وبلاگ سردبیر
آموزش يك دقيقه اي زبان انگليسي
قانونهاي كوچك، گامهاي بزرگ
آخرین بار کی قلم به دست گرفته اید
ديد و بازديد با نوروز
بانك نرمافزار رشد
بچهها تعجب نكنيد!
مسابقه المپيادها
مشاوره نخبگان
مصاحبه
زنگ تفريح
المپياد فيزيك
المپياد رياضي.
المپياد شيمي
المپياد كامپيوتر
المپياد زيست
آموزش يك دقيقهاي عربي
كلاس زندگي
آموزش 3D Max
سرفصلهاي المپياد زيستشناسي
معرفي علوم و فنون جدید
رباتيك
كارآفريني
اخترفيزيك
آموزش مجازی نرمافرار
New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
كمربند ايمني (زنگ تفريح شمارهي 206)
كمربند ايمني (زنگ تفريح شمارهي 206)
زنگ تفريح فيزيك
نيرو، برخورد، شتاب، كمربند ايمني
كمربند ايمني
كمربند انعطافناپذير
كار كمربند ايمني نگهداشتن شما موقع ترمز و يا كاهش سرعت ماشين است. 4 تا 5 بار بيش از مسافتي كه شما بدو كمربند طي ميكنيد تا در نهايت ساكن شويد (برخورد با شيشه يا داشبورد!). در يك تصادف يا ترمز كه ماشين ايست كامل خواهد داشت، راننده بايد تمام انرژي جنبشي را بگيرد و از آنجا به بعد اصل كار- انرژي است كه ديكته ميكند هرچهقدر مسافت طي شده بيشتر باشد قدرت برخورد كمتر ميشود. مثلاً در يك تصادف رانندگي مسافت ايست سيسانتيمتر است و نيروي وارد بر راننده 2.4 تن خواهد بود و شتاب حدود
30g
! مقدار ميانگين كشش كمربند ايمني متوسط نيروي برخورد را كاهش ميدهد.
كشش كمربند
مقدار متوسط گيرهي كشش كمربند، مسافت ايست راننده را ميتواند زياد كند (نيرو را بگيرد و در محاسبه گويي اين مسافت معادل طي شده). دراين صورت نيرو كاهش پيدا كرده نيروي متوسط را در مقايسه با كمربند بدون كشش، كاهش دهد. اگر كمربند 15 سانتيمتر حركت كند، شتاب را تا
20g
ميدهد و متوسط نيرو تا 1451.5 كيوگرم نيرو (3200 پوند) نسبت به 2177 كيلوگرم نيرو (4800 پوند) كاهش مييابد. در هردو نوع كمربند با كشش و بدون كشش در مقايسه با نداشتن كمربند نيرو كاهش مييابد.
بدون كمربند!
بدون كمربند راننده به سمت شيشه پرتاب ميشود. فاصلهي ايست حدود 5 برابر حالت قبلي با كمربند است چون نيروي متوسط برخورد 5 برابر ميشود. كار انجام شده براي توقف راننده برابر است با نيروي برخورد راننده با شيشه ضربدر مسافت طي شدهي او. تصادفي كه باعث ايست كامل ماشين شود، بايد تمام انرژي جنبشياش گرفته شود و اصل كار – انرژي ديكته ميكند كه فاصلهي كوتاهتر ايست معادل افزايش نيروي برخورد است.
راننده بدون كمربند راننده آزادنه بهسمت جلو پرتاب ميشود. اگر فاصلهي برخورد بيش از 60 سانتيمتر باشد، ماشين ميايستد و يا حتي وقتي راننده به با سرعت 48.28 كيلومتر بر ساعت به شيشه برخورد ميكند كمي بهسمت عقب ميرود.
1390/4/5
لينک مستقيم
(1)
فرستنده :
عابد
1391/6/29
مـتـن :
سلام
میخواستم بپرسم کمربند ایمنی در مقابل حداقل چه سرعتی واکنش قفل شدن را انجام میدهد؟
ممنون
پاسـخ :
سلام، كمربند واكنشي جز ممانعت از حركت طولي رو به جلو نداره. ولي اگر اين واكنش رو فيزيكي در نظر بگيريم، بنا به بقاي اندازه حركت خطي، راننده و هرچيزي درون ماشين هست همچنان تمايل به حركتي داره كه با نيروي مشخصي كار انجام ميداد. ولي تصادف يا همون برخورد، مانع ميشه. كمربند براي اين تعبيه ميشه كه راننده رو برخلاف اين حركت به صندلي بيشتر نزديك نگه داره تا بهسمت جلو پرتاب نشه. ولي كيسه هوا فرق داره. كيسه هوا به سنسورهاي لاستيك و ترمز مرتبطه و با ترمزهاي ناگهاني و شديد بهسمت بيرون پرتاب ميشه و باد ميشه.
نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
پست الکترونيکي معتبر نمي باشد
صفحه شخصي :
نظر:
تایید
انصراف
Blog Archive
آرشیو
سال قبل
1403
سال بعد
ماه قبل
اردیبهشت
ماه بعد
ش
ی
د
س
چ
پ
ج
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
فروردین
اردیبهشت
خرداد
تیر
مرداد
شهریور
مهر
آبان
آذر
دی
بهمن
اسفند
test
Use module action menu to edit content
Bonosoft - Link
Text/HTML
Use module action menu to edit content
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران (رشد)