دانشآموزان دورههای مختلف تحصیلی امسال در ۱۴۹هزار و ۶۰۵باب مدرسه تحصیل میکنند که نسبت به سال گذشته چهار هزار و ۱۷۶واحد افزایش یافته است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش روز چهارشنبه به خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، گفت: در سال تحصیلی آینده ۷۷۶دبیرستان در شاخه نظری و ۵۱۵ واحد پیش دانشگاهی به مجموعه مدارس کشور افزوده خواهد شد و شمار این مدارس از پنج هزار و ۴۰۰باب به پنج هزار و ۹۱۵واحد خواهد رسید.
"حسین زادهحسین" که به مناسبت هفته دولت، دستاوردهای یکسال گذشته دولت نهم را تشریح میکرد، افزود: امسال همچنین ۲۵۴آموزشگاه جدید برای آموزش بزرگسالان ایجاد شده است و از مهرماه بازگشایی خواهد شد.
وی گفت: امسال ۱۷۵واحد کاردانش به مدارس کشور افزوده شد که هماکنون شمار این مدارس به سه هزار و ۱۱۷واحد رسیده است.
زاده حسین افزود: شمار مدارس فنی و حرفهای روستایی نیز در سال جاری ۱۳درصد و کاردانش پنج درصد افزایش یافته است.
"باوجود کاهش جمعیت دانشآموزان، شمار دانشآموزان فنی و حرفهای یک درصد و کاردانش حدود دو درصد افزایش را نشان میدهد."
زاده حسین اظهارداشت: در این مدت شمار دختران مدارس فنی وحرفهای و کاردانش کشور نیز حدود ۲درصد و شمار رشتههای مهارتی ویژه دختران نیز از ۸۰رشته به ۸۸رشته افزایش یافته است.
"دختران تحت پوشش در مدارس شبانه روزی ۶/۶درصد و در مدارس نمونه دولتی نیز ۷/۳درصد افزایش یافته است."
مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: در سال تحصیلی جاری حدود ۹هزار نفر ازدانشآموزان مستعد مناطق محروم در مدارس نمونه دولتی تحت پوشش قرارگرفتند.
وی گفت: در این مدت تعداد دانشآموزان دختر و پسر راهنمایی مدارس شبانه روزی روستایی به ترتیب ۴/۱درصد و ۱/۳۴درصد افزایش یافته است.
وی اظهارداشت:در سال تحصیلی جاری متوسط تراکم دانشآموز در کلاسهای دوره راهنمایی از ۲۵/۶نفر به ۲۴/۶کاهش یافته است.
زاده حسین گفت: پوشش ظاهری جمعیت پنج ساله (دوره آمادگی) نیز با ۱/۶ درصد افزایش،از ۵۴/۳درصد درسال تحصیلی ۸۳ -۸۴به ۴۶/۹درصد درسال تحصیلی ۸۴ -۸۵رسیده است.
وی افزود: در سال جاری مراکز آموزشی و توانبخشی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری نیز از ۶۰مرکز به ۸۰مرکز توسعه یافت و اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی نیز با ۲۵درصد رشد برخوردار بوده است.
زاده حسین درباره میزان قبولی دانشآموزان دورههای مختلف تحصیلی گفت: در سال تحصیلی جاری قبولی در دوره ابتدایی دو درصد، راهنمایی ۱/۲درصد و در سال اول متوسطه ۳/۲درصد افزایش داشته است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این دستاوردها در اجرای سیاست عدالت آموزشی و مهرورزی دولت و در چارچوب اهداف سند چشمانداز ۲۰ساله کشور و برنامه چهارم توسعه محقق شدهاست.
وی گفت:دستاوردهای یاد شده همچنین محصول تلاش همه همکاران در سراسر کشور به ویژه معلمان، مدیران و فرهنگیان است.