متن كامل خبر
دانش‌آموزان امسال در بیش از ‪ ۱۴۹‬هزار مدرسه تحصیل می‌کنند

تاريخ خبر : 8/6/1385امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 407

دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی امسال در ‪ ۱۴۹‬هزار و ‪ ۶۰۵‬باب مدرسه تحصیل می‌کنند که نسبت به سال گذشته چهار هزار و ‪ ۱۷۶‬واحد افزایش یافته است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش روز چهارشنبه به خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، گفت: در سال تحصیلی آینده ‪ ۷۷۶‬دبیرستان در شاخه نظری و ‪۵۱۵‬ واحد پیش دانشگاهی به مجموعه مدارس کشور افزوده خواهد شد و شمار این مدارس از پنج هزار و ‪ ۴۰۰‬باب به پنج هزار و ‪ ۹۱۵‬واحد خواهد رسید.

"حسین زاده‌حسین" که به مناسبت هفته دولت، دستاوردهای یکسال گذشته دولت نهم را تشریح می‌کرد، افزود: امسال همچنین ‪ ۲۵۴‬آموزشگاه جدید برای آموزش بزرگسالان ایجاد شده است و از مهرماه بازگشایی خواهد شد.

وی گفت: امسال ‪ ۱۷۵‬واحد کاردانش به مدارس کشور افزوده شد که هم‌اکنون شمار این مدارس به سه هزار و ‪ ۱۱۷‬واحد رسیده است.

زاده حسین افزود: شمار مدارس فنی و حرفه‌ای روستایی نیز در سال جاری ‪ ۱۳‬درصد و کاردانش پنج درصد افزایش یافته است.

"باوجود کاهش جمعیت دانش‌آموزان، شمار دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای یک درصد و کاردانش حدود دو درصد افزایش را نشان می‌دهد."
زاده حسین اظهارداشت: در این مدت شمار دختران مدارس فنی وحرفه‌ای و کاردانش کشور نیز حدود ‪ ۲‬درصد و شمار رشته‌های مهارتی ویژه دختران نیز از ‪ ۸۰‬رشته به ‪ ۸۸‬رشته افزایش یافته است.

"دختران تحت پوشش در مدارس شبانه روزی ‪ ۶/۶‬درصد و در مدارس نمونه دولتی نیز ‪ ۷/۳‬درصد افزایش یافته است."
مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: در سال تحصیلی جاری حدود ‪ ۹‬هزار نفر ازدانش‌آموزان مستعد مناطق محروم در مدارس نمونه دولتی تحت پوشش قرارگرفتند.

وی گفت: در این مدت تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر راهنمایی مدارس شبانه روزی روستایی به ترتیب ‪ ۴/۱‬درصد و ‪ ۱/۳۴‬درصد افزایش یافته است.

وی اظهارداشت:در سال تحصیلی جاری متوسط تراکم دانش‌آموز در کلاسهای دوره راهنمایی از ‪ ۲۵/۶‬نفر به ‪ ۲۴/۶‬کاهش یافته است.

زاده حسین گفت: پوشش ظاهری جمعیت پنج ساله (دوره آمادگی) نیز با ‪۱/۶‬ درصد افزایش،از ‪ ۵۴/۳‬درصد درسال تحصیلی ‪ ۸۳ -۸۴‬به ‪ ۴۶/۹‬درصد درسال تحصیلی ‪ ۸۴ -۸۵‬رسیده است.

وی افزود: در سال جاری مراکز آموزشی و توانبخشی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری نیز از ‪ ۶۰‬مرکز به ‪ ۸۰‬مرکز توسعه یافت و اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی نیز با ‪ ۲۵‬درصد رشد برخوردار بوده است.

زاده حسین درباره میزان قبولی دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی گفت: در سال تحصیلی جاری قبولی در دوره ابتدایی دو درصد، راهنمایی ‪ ۱/۲‬درصد و در سال اول متوسطه ‪ ۳/۲‬درصد افزایش داشته است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این دستاوردها در اجرای سیاست عدالت آموزشی و مهرورزی دولت و در چارچوب اهداف سند چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله کشور و برنامه چهارم توسعه محقق شده‌است.

وی گفت:دستاوردهای یاد شده همچنین محصول تلاش همه همکاران در سراسر کشور به ویژه معلمان، مدیران و فرهنگیان است.


     منبع خبر : ايرنا

بازگشت