|
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کرمان، حجت الاسلام محیالدین بهرام محمدیان در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) در کرمان افزود: ورود به فضای مجازی یا فضای دوم یک ضرورت است و در سالهای اخیر در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تولید محتوا را بر مبنای فناوریهای جدید گذاشتیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بیان کرد: برای استفاده از فناوریهای جدید آموزشی باید آموزش جهتدار و با فرهنگ خاص به معلمان و دانش آموزان ارائه شود.
وی با بیان اینکه ما نیازمند عدالت تربیتی با رویکرد توسعه آموزشی هستیم گفت: یکی از راههای توسعه آموزش و پرورش استفاده از روشها و ابزارهای جدید یاددهی و یادگیری است.
دکتر محمدیان اظهارکرد: آموزش و پرورش، اساس پایداری و ماندگاری امت در جامعه اسلامی است و کسانی میدرخشند که به تعلیم و تربیت بها دادهاند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: انقلاب اسلامی از ما به عنوان شهروندان توقع دارد مشعل علم را پر فروغتر کنیم زیرا بستر آن نسبت به گذشته فراهمتر است.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی توانستیم توسعه کمی را در آموزش و پرورش فراهم کنیم افزود: 99 درصد کودکان موفق شدهاند در پایه اول ابتدایی در کشور ثبت نام کنند و90 درصد مردم کشور با سواد هستند در حالی که در سرشماری سال 55 حدود 54 درصد از افراد باسواد بودند.
دکتر محمدیان گفت: امروز نیازمند این هستیم که عدالت آموزشی و تربیتی را توسعه بدهیم و فرصت دسترسی به آموزش و پرورش را برای همه دانش آموزان از هر نژاد، قومیت و طبقه اجتماعی فراهم کنیم.
معاون وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: امروز شاهد مدارس شبانه روزی، عشایری هستیم و برای نقاط دورافتاده سرباز معلم میفرستیم تا کسی بدون آموزش نماند.
وی افزود: نباید کسانی که دور از مرکز هستند آموزش و پرورش ظاهری داشته باشند و باید برای آنها برنامهریزی و کار کرد.
دکتر محمدیان فناوریهای جدید ارتباطی و یاددهی را از ضروریات آموزشی دانست و ادامه داد: در نقاطی که امکان اعزام معلمان با مشکل روبرو است یا فضاهای آموزشی با کیفیت وجود ندارد از روشهای جایگزین استفاده میکنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: توقع داریم با فراهم شدن زیرساختها برای معلمان و دانش آموزان محتوای جدید آموزشی طراحی کنیم.
وی با اشاره به اینکه شبکه ملی مدارس رشد و مدارس هوشمند راه اندازی و مدارس هوشمند وارد ادبیات جدید مدارس شده است افزود: در سال جاری تحصیلی در دروس پایه دهم درس جدید تفکر رسانهای مطرح شده است تا دانش آموزان با نگاه تحلیلی و انتقادی به آن نگاه کنند.
دکتر محمدیان بیان کرد: هشت سال قبل که اولین دوره جشنواره تولید محتوا را برگزار کردیم 76 نفر شرکت کننده وجود داشت اما امسال در هفتمین دوره 148 هزار نفر شرکت کردهاند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: به لحاظ کیفی هم این دوره با دورههای قبل قابل مقایسه نیست و امروز شرکتکنندگان و استفادهکنندگان خودشان محتوا هم تولید میکنند.
وی بیان کرد: این جشنواره ادامه پیدا خواهد کرد اما روش جشنواره تغییر میکند و در عرصه فناوری نباید جزم باشیم و در روشها باید متنوع، متغیر و تابعی از زمان و مکان باشیم.
دکتر محمدیان از کسانی که در این آیین تقدیر شدند خواست نسبت به آینده فناوری و تجاری سازی و عام المنفعه بودن آن توجه داشته باشند.
گفتنی است؛ در اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی(رشد) از 38 نفر برگزیده هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی با اهدای لوح تقدیر شد.
|