دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام اولویتهای پژوهشی سال 85 ــ 84 خواستار مشارکت صاحب نظران، اندیشمندان و پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت شد.
واحد پژوهش دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیتهای خود و ایجاد بستری مناسب برای ارایه یافتههای پژوهشی از سوی اندیشمندان، صاحبنظران و دستاندرکاران عرصه تعلیم و تربیت، اولویتهای پژوهشی سال 85 ــ 84 را بررسی اهداف مصوب آموزش و پرورش و مقایسه آن با نیازهای روز مخاطبان، بررسی و احصاء ضوابط، شاخصها و استانداردهای ارزشیابی نظام آموزشی، نیازسنجی قوانین و مقررات آموزشی و مشکلات اجرایی مقررات موجود از دیدگاه مدیران واحدهای آموزشی، تبیین عوامل و دریافت موفقیت یا عدم موفقیت شورای عالی آموزش و پرورش در ایفای وظایف و اختیارات مندرج در قانون مربوط، بررسی راهبردها و شاخصهای ارتقاء منابع انسانی آموزش و پرورش در وضعیت موجود، ارزشیابی اثربخشی، کارآیی و پیامدهای اجرایی اساسنامه مدارس شبانه روزی، ارزشیابی اثر بخشی، کارایی و پیامدهای اجرایی آیین نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه در مدارس، ارزشیابی اثر بخشی، کارایی و پیامدهای اجرای اساسنامه دوره پیشدبستانی، ارزشیابی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ایجاد انعطاف در برنامه درسی مدارس شاخه فنی و حرفهای وابسته به سایر وزارتخانهها، سازمانها و مراکز غیر وابسته به آموزش و پرورش، ارزشیابی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص شرایط احراز مدیریت مدارس اعلام کرد.
گفتنی است دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از اندیشمندان صاحبنظران و پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت دعوت به عمل میکند با ارائه پیشنهاده پژوهشی در تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش مشارکت کنند.