|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، فخرالدین دانش آشتیانی عصر روز گذشته در آئین افتتاح مدرسه خیر ساز قریب شجاعی در زواره با بیان اینکه در جهت رفاه معلمان برنامههایی داریم که زمانی که به نتیجه رسید همه را از آن مطلع خواهیم کرد، اظهار کرد: اولویت آموزشوپرورش رسیدگی به مناطق محروم از نظر فضاهای آموزشی و کاربردی کردن آموزش، توانمندسازی معلمان و بهبود محتوای آموزشی و تأثیرگذاری آموزشوپرورش در رشد و توسعه مناطق خواهد بود.
وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر اینکه اصل و اساس مدرسه تربیت است که عام است و شامل دانش آموختن، مهارت و تجربه میشود، افزود: در قسمت دانش آموختن شاید وظیفه خود را بهطور کامل انجام داده باشیم اما در بخش مهارت جای کار بسیار است.
وی ادامه داد: اگر میخواهیم انسانی را تربیت کنیم که برای جامعه مفید باشد تنها مدرسه نیست که باید این کار را انجام دهد بلکه جامعه و خانه باید در این کار دخیل باشد.
دانش آشتیانی با بیان اینکه اگر معلمی شغل انبیاست و اگر آموزشوپرورش سرمایه جاری کشور است باید زیرساختهای رشد جامعه هم فراهم شود، افزود: امروز هدف اصلی آموزش، مهارت زندگی همراه با آموزش درسی است که میتواند کارایی لازم را داشته باشد.
وزیر آموزشوپرورش اظهار کرد: انتقال دانش امروز از طریق شبکههای مجازی و تکنولوژیهای جدید نیز صورت میگیرد ولی با تشکلهای مختلف باید در جهت انتقال آموزش و مهارت در مدرسهها، دانش آموزان را در مسیر توسعه قرار داد.
وی افزود: تمامی افراد مسئول در داخل مدرسه مسئولیت تربیت فرزندان را بر عهده دارند و در طرح درسها هدف آموزشوپرورش مسائلی است که فرزندان به آن نیاز دارند و اگر میخواهیم قدرت تفکر دانش آموزان را بالا ببریم باید در طرح درس کارایی لازم را پیشبینی کرده و دانش آموزان را به تفکر واداریم.
دانش آشتیانی تأکید کرد: رفتار، صحبت، کردار و عمل معلم در کلاس برای دانش آموزان الگو است و باید دقت لازم را داشته باشند تا رفتاری از خود بروز ندهند که برای دانش آموزان الگو شده و خلاف مصلحت شود.
|