|
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حجتالاسلام و المسلمین محیالدین بهرام محمدیان در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش که در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد، اظهارکرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی جایگاه پژوهش جایگاه مهمی است و در آموزش و پرورش عهدهدار امر توسعه پژوهش هستیم.
وی ادامه داد: اول اینکه باید برنامههای کلان آموزش و پرورش همراه با پیوست پژوهشی باشد و بدانیم دستگاه تعلیم و تربیت چه باید بکند.
دکتر محمدیان افزود: آنچه در آموزش و پرورش توزیع و تبیین میشود این بوده است که مبتنی بر پژوهش باشد و تلاش جدی ما این بوده است تا از عهده این مسئولیت برآییم؛ البته این عقبه دیگری دارد که آنچه ارائه میشود باید اعتباربخشی پژوهش درباره آنها اتفاق بیفتد.
رئیس سازمان پژوهش وبرنامهریزی آموزشی با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش فرهنگ پژوهش را نهادینه کنیم ، تصریح کرد: به همین جهت است که در برنامه درسی از پایه ششم درس تفکر و پژوهش و در پایه هفتم، هشتم و نهم درس تفکر و سبک زندگی ارائه شده است.
دکتر محمدیان ادامه داد: یکی از اقدامات مناسب در استانها اتفاق میافتد که پژوهشی بر معلمان وارد کردند و بحث اقدامپژوهی است که معلمان با مسائل خاص کلاس درس برخورد پژوهشمدارانه میکنند.
رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: در کلاس درس فعالیتهای فوقالعادهای اتفاق میافتد، برای نمونه جشنواره جابربن حیان که معاونت ابتدایی و جشنواره خوارزمی که معاونت متوسطه آن را پیگیری میکند و در حوزه پرورشی نیز اقدامات پژوهش مدارانه را میبینیم.
|