FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 عدد گم‎شده (مسابقه‌ي شماره‌ي 107)
عدد گم‎شده (مسابقه‌ي شماره‌ي 107)مسابقه رياضي
نظریه‎ی اعداد

عدد گم‎‎‎شده




 

 

اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده

اهداف آموزشي

 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش

    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»

    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»

اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر»

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»

نتايج مورد نظر

    - درک مسائل بخش‌پذیری

 محتواي آموزشي

    - نظریه‌ی اعداد.




سؤال
یک ریاضیدان از یک نفر خواست 2 عدد بنویسد به‌‌گونه‌اي که در ساخت آن‌ها تمام ارقام صفر تا 9 یک‌بار به‌کار رفته باشد.

به‌عنوان مثال

شما می‌توانید اعداد 342195 و 6087 را بنویسید.

سپس از او خواست این اعداد را جمع کرده و در نهایت این اعداد و یک رقم دلخواه از حاصل‌جمع را پاک کند.

سپس ریاضیدان تنها با یک نظر به عدد حاصل، رقم گم‌شده را بیان کرد!

توضیح دهید چگونه ریاضیدان قادر است رقم گم‌شده را به‌درستی حدس بزند.

1388/1/18لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 عدد گم‎شده (مسابقه‌ي شماره‌ي 107)
عدد گم‎شده (مسابقه‌ي شماره‌ي 107)مسابقه رياضي
نظریه‎ی اعداد

عدد گم‎‎‎شده




 

 

اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده

اهداف آموزشي

 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش

    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»

    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»

اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر»

    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»

نتايج مورد نظر

    - درک مسائل بخش‌پذیری

 محتواي آموزشي

    - نظریه‌ی اعداد.




سؤال
یک ریاضیدان از یک نفر خواست 2 عدد بنویسد به‌‌گونه‌اي که در ساخت آن‌ها تمام ارقام صفر تا 9 یک‌بار به‌کار رفته باشد.

به‌عنوان مثال

شما می‌توانید اعداد 342195 و 6087 را بنویسید.

سپس از او خواست این اعداد را جمع کرده و در نهایت این اعداد و یک رقم دلخواه از حاصل‌جمع را پاک کند.

سپس ریاضیدان تنها با یک نظر به عدد حاصل، رقم گم‌شده را بیان کرد!

توضیح دهید چگونه ریاضیدان قادر است رقم گم‌شده را به‌درستی حدس بزند.

1388/1/18لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2