بهگزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «حسینعلی علیزادهی شیردوانی» مخترع این سیستم اظهار داشت: این سیستم - که براساس مهندسی دقیق با بهرهگیری از جاذبهی مغناطیسی بسیار زیاد ساخته شد و روی فیلتر روغن خودرو یا هر فیلتر دیگر قابل نصب است - فیلتر را بهصورت یک آهنربای قوی یکپارچه درمیآورد در نتیجه انبوه ذرههای آهن و آلیاژهای آن - که در حالت عادی با عبور از قویترین فیلترهای موجود وارد موتور شده و باعث خرابی خودرو میشوند - حذف میگردند. وی خاطرنشان کرد: حداقل قطر روزنههای فیلترهای موجود حدود 25 میکرون است. چون در صورت کاهش قطر روزنهها به کمتر از این میزان، فشار روغن افت میکند و این در حالی است که عمده ذرههایی که به موتور آسیب میزنند زیر 25 میکرون هستند.
این مخترع با بیان اینکه «مگنت» مورد استفاده در سیستم مغناطیسی مکمل فیلتر در برابر ضربه و تغییرهای شدید دمایی نیز کاملاً مقاوم است تصریح کرد: این سیستم بهراحتی و طی چند ثانیه روی فیلترهای خودرو قابل نصب بوده و تا سالیان سال دوام دارد.
استفاده از این وسیله، عمر موتور را چند برابر میکند و حتی در صورتی که موتور تازه به روغنسوزی افتاده باشد با جلوگیری از ورود ذرههای مخرب از پیشرفت آسیب جلوگیری کرده و بهتدریج آن را کاهش میدهد.
وی خاطرنشان کرد: این سیستم از لحاظ هزینه و کارایی نسبت به افزودنیهای مختلفی که به روغن خودرو اضافه میشود مناسبتر است چون افزودنیها باید مرتب تعویض شوند و هیچ کدام هم برادههای زیانآور را حذف نمیکنند بنابراین استفاده از این وسیله در درازمدت بسیاری از هزینههای تعمیر و نگهداری موتور را کاهش میدهد.
این مخترع با اشاره به ثبت اختراع این سیستم در امریکا و ایران تصریح کرد: با اخذ مجوزهای لازم تولید انبوه سیستم مکمل مغناطیسی فیلتر از ابتدای سال 1387 در کشور آغاز میشود و صاحبان خودروها در کشورمان میتوانند برای افزایش دوام موتور خودروهایشان از این سیستم ابداعی استفاده کنند.