|
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، باقرزاده در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش و سوادآموزی شهرستانها و مناطق تابعه استان کردستان و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: براساس تحقیقات و پژوهشهای انجام گرفته سطح سواد اولیاء یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان بوده و اگر سطح سواد اولیاء ارتقاء یابد؛ موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه برخلاف تصور عمومی که بیسوادی را با ناتوانی در خواندن و نوشتن میسنجند؛ ابعاد پنهان بیسوادی همچون ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را لایههای اثرگذار بیسوادی عنوان کرد.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به آسیبهای ناشی از بیسوادی در بخشهای مختلف به اقدامات انجام گرفته در راستای سوادآموزی بعد از انقلاب پرداخت و گفت: بعد از انقلاب در شرایطی که دولت هنوز تشکیل نشده بود؛ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هفتم دی ماه 58 با صدور پیام تاریخی خود مبنیبرتشکیل نهضت سوادآموزی، مساله آموزش برای همگان را از مساله بهداشت و مسکن مهمتر دانست.
باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش در توسعه انسانی موثر است؛ سه شاخص میانگین تحصیل شهروندان، میانگین عمر سالهای زندگی افراد و سهم هرکس از تولید ثروت یا قدرت برابری خرید را سه شاخص تاثیرگذار در توسعه انسانی برشمرد و مساله آموزش را از سایر شاخصها تاثیرگذارتر دانست.
معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه طرح باسواد کردن اولیا بیسواد دانشآموزان یکی از برنامههای اولویتدار است گفت: شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بیسواد، مدرسه محور بوده و باید مدیران مدارس در این راستا همت ویژهای داشته باشند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ارزشیابی پایانی و اجرای کیفی آن و برگزاری مطلوب امتحانات و پشتیبانی برنامههای سوادآموزی، ابراز امیدواری کرد که با برنامهریزی و صرف وقت برای آموزش اولیاء بیسواد معضل بیسوادی ریشه کن شود.
|