متن كامل خبر
نظام رتبه‌بندی مهم‌ترین راهکار جهت ارتقا توانمندی حرفه معلمی

تاريخ خبر : 9/4/1392امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 692

وزیرآموزش وپرورش، اجرای نظام رتبه بندی معلمان را مهم ترین راهکار و انگیزش برای ارتقا توانمندی های حرفه معلمی دانست .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی عصر دیروز  شنبه 8 تیرماه 92 درچهل و یکمین نشست اعضای معاونان این وزارتخانه در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به تعریف استانداردها ، صلاحیت های حرفه ای و ... برای نظام رتبه بندی معلمان گفت : با اجرای این نظام برخی از معلمان موفق به احراز رتبه های مربی معلم تا استاد معلم خواهند شد و برخی دیگر ممکن است تا پایان دوره  بازنشستگی به هیچ یک از این رتبه ها دست نیابند .
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان تحول در آموزش وپرورش از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) خاطر نشان کرد : جذب نیرو در  آموزش وپرورش تنها از طریق 2 دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و در موارد خاص از طریق آزمون انجام خواهند شد.
وزیر آموزش وپرورش ، نظام رتبه بندی معلمان امری شیرین و دشوارخواند و تصریح کرد : با اجرای این کار بزرگ ترین جراحی در بدنه آموزش وپرورش انجام خواهد شد .
وی فضا سازی بزرگ ، قدرتمند و مدبرانه را لازمه  اجرای نظام رتبه بندی معلمان دانست و یادآور شد : انتخاب اسامی مربی معلم  ، استادیار معلم ، دانشیار معلم و استاد معلم به واسطه ارزشی بودن آن ها در جامعه صورت گرفته است .
وزیر آموزش وپرورش معلم را ماحصل و مغز کار در آموزش وپرورش نامید و گفت : مهندسی نیروی انسانی و مدرسه محوری که زیرمجموعه مجتمع های  آموزشی است باید در آموزش و پرورش مورد تعریف قرار گیرد.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت