عکس هـا مـی تواننـد مانند وسائل کمک آموزشی ، آزمایشگاهی ،مجلات و فیلم از مولفه های موثریادگیری باشند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علیرضا حاجیان زاده مدیرکل دفتر انتشارات کمک آموزشی این سازمان درمراسم اختتامیه سومین جشنواره عکس رشد درسینما فلسطین بابیان مطلب فوق گفت : عکس ها درصورت داشتن پشتوانه محتوایی و تالیف در انتقال پیام در حوزه ی فرهنگی و تربیتی، می توانند بسیاراثر گذار عمل کنند.
حاجیان زاده جایگزینی برنامه محوری به جای کتاب محوری، در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را که متولی تولید کتاب های درسی می باشد، امری مهم و حیاتی خواند و گفت : انتقال پیام از طریق هنر سریع تر و ماندگارتر است و عکس می تواند درفرآیند یاددهی و یادگیری ،انتقال ارزش های دینی و ملی ، تحکیم اعتقادات دینی و تقرب به خداوند نقش موثری ایفاء کند.
همچنین فریدون واحدی دبیر سومین جشنواره عکس رشد درمراسم اختتامیه گفت: درمجموع یک هزارو 538 عکاس دانش آموز و بزرگسال ، هفت هزار و 845 عکس را برای رقابت دردو گرایش آموزش وپرورش از نگاه دوربین و آزاد به دبیرخانه سومین جشنواره عکس رشد ارسال کردند که بنابررای هیات داوران 155 عکس به نمایشگاه پایانی راه یافت.
واحدی درادامه با اشاره به اینکه 46 درصد آثار با گرایش آموزش و پرورش ازنگاه دوربین و 54 درصد آثار دربخش آزاد ارائه گردیده است گفت: تعداد عکس های ارسالی نسبت به دومین جشنواره 40 درصدرشد داشته است .
براساس این گزارش دراین دوره از جشنواره عکس رشد درگروه بزرگسالان با گرایش آزاد ، حامد نیرومند قوچانی ثانی ، سید مجتبی خاتمی ونیما اوجانی به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین در میان رقابت کنندگان با گرایش آموزش و پرورش ازنگاه دوربین ، جلال شمس آذران ، سید محسن سجادی و احمد رضا کریمی عنوانهای برتر را به دست آوردند.
بر پایه ی این گزارش کارداوری آثارارسالی را بهمن جلالی ، فرهاد سلیمانی و علیرضا کریمی صارمی از عکاسان برجسته کشور و محمد حاتمی و محمد علی شامانی از کارشناسان تعلیم و تربیت بر عهده داشتند.
سومین جشنواره عکس رشد با تقدیر از برگزیدگان و معرفی برترین ها عصرروز چهارشنبه 24 آذرماه 1385 درسینما فلسطین به کار خود پایان داد.