XMod
 جلسه‌ی دوم
جلسه‌ی دوم
شروع آنالوگ، تعریف V,I,R ، قانون اهم و کد خوانی مقاومت...

جلسه‌ي اول (معرفي)

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي سوم


به نام خدا

سلام مجدد خدمت دوستاي عزيزيم

از اين جلسه ديگه به طور جدي کار ما شروع مي شه و وارد قسمت هاي مهم کار خواهيم شد. دوستان سعي کنن مطالب رو به صورت متوالي و منظم دنبال کنند، چون مطالبي که ارايه مي شوند کاملاً به هم مرتبط اند و اگر مطلبي رو متوجه نشويد، در بحث هاي بعدي نيز احتمالاً دچار مشکل خواهيد شد.

خوب، مي دونم شما هم مثله من عجله داريد که زودتر وارد بحث اصلي بشيم، پس بدون حاشيه ي بيشتر شروع مي کنيم.

ما آنالوگ رو با معرفي 3 کميت "اختلاف پتانسيل(V)"(Voltage)، "جريان(I) "(Current)و "مقاومت(R)"(Resistor) شروع مي کنيم. البته اين کميت ها رو احتمالاً بخش زيادي از دوستان مي شناسند زيرا هر 3 کميت در بخش" الکتريسيته" ي "فيزيک 1 و ازمايشگاه" به تفصيل معرفي شده اند.

اختلاف پتانسيل(V):

ساده ترين تعريفي که براي (V) وجود دارد اين است که اختلاف پتانسيل را عامل برقرار شدن جريان الکتريکي در مدار مي دانند. براي اينکه شما اين کميت رو بهتر لمس کنيد يک مثال ساده مي زنم (البته اين مثال در همه ي قسمت هاي بحث صادق نيست).

فرض کنيد 2 سطل آب در اختيار داريم با نام هاي "A"و"B" . سطل Aپر از آب و با اختلاف ارتفاع 1 متر بالاتر از سطل B قرار دارد. 2 سطل رو با يک شيلنگ به همديگه وصل مي کنيم. در اين حالت مشاهده خواهيم کرد که اب از سطل A به درون B جاري مي شود. حالا اگر جاي 2 سطل رو با هم عوض کنيم جريان آب عکس مي شود و از سطل B به سطل A جاري خواهد شد و اگر 2 سطل را هم ارتفاع کنيم ، هيچ جرياني نخواهيم داشت. يعني اين اختلاف ارتفاع عامل جاري شدن آب بين 2 سطل مي باشد.

در حقيقت در اين مثال آب نقش الکترونها رو بازي ميکنه و شيلنگ نقشه سيم، و AوB هم 2 قطب +و- باطري يا مولد الکتريکي. و در نهايت اختلاف ارتفاع بين 2 سطل هم نقش اختلاف پتانسيل بين 2 قطب رو بازي مي کنند.
يکاي اختلاف پتانسيل "ولت" مي باشد.



 


جريان الکتريکي(I):

براي تعريف جريان از مثال قبليمون کمک مي گيريم. در مثال بالا جريان آب نقش جريان الکتريکي را بازي ميکنه (دقت کنيد که سرعت الکترونها ثابت و تقريباً برابر سرعت نور مي باشد ولي همونطور که مي دونيد سرعت آب در اين مثال تابعي از شتاب جاذبه ي زمين(g) است.) . در حقيقت حرکت الکترونها بين 2قطب مولد را جريان الکتريکي مي ناميم.

يکاي جريان به پاس خدمات علمي فيزيک دان فرانسوي "ماري آمپر" ،"آمپر(A)" نام گذاري شده است.

مقاومت(R):

مقاومت در حقيقت عاملي مزاحم براي جريان مي باشد، يعني هر چه مقاومت بيشتر باشد جريان کمتر است. براي مثال فرض کنيد شما با عجله در حال دويدن در يک پياده روي شلوغ هستيد ، به طبع هر چي پياده رو شلوغتر باشه حرکت براي شما سخت تر و کندتر خواهد بود. اين شلوغي مزاحم مشابه همون مقاومت الکتريکي در يک سيم عمل ميکنه.
مقاومت الکتريکي رساناها (موادي که جريان الکتريکي را از خو عبور مي دهند) ي مختلف با يکديگر متفاوت است و مقاومت هر ماده فقط بستگي به مشخصات ساختماني و دماي اون ماده دارد. در رساناهاي معمولي، هر چه دما بالاتر برود، مقاومت بيشتر مي شود.(افزايش دما موجب افزايش بي نظمي در ساختار مولکولي رسانا مي شود)

يکاي اندازه گيري آن به پاس خدمات علمي "گئورگ زيمون اهم"، "اهم" ناميده شده که آنرا با (?) نمايش مي دهيم. (امگا? از حروف يوناني مي باشد)
مقاومت در مدارهاي شماتيک به شکل  نمايش داده مي شود.


قانون اهم:

در همون مثال سطل ها اگر اختلاف ارتفاع 2 سطل را بيشتر کنيم، مشاهده خواهيم کرد که شدت جريان آب نيز بيشتر مي شود. تجربه نيز نشان مي دهد که هرچه اختلاف پتانسيل دو سر رسانا بيشتر شود ، شدت جريان عبوري نيز بيشتر مي شود. اما اهم براي اولين بار کشف کرد که نسبت V به I (V / I) همواره مقداري ثابت است که اين مقدار ثابت همان مقاومت الکتريکي است. يعني: V / I =R ? V=I R

براي مثال اگر در مدار روبه رو V=10 باشد و امپرسنج عدد 2 را نشان دهد و مقاومت سيم ناچيز باشد انگاه طبق رابطه خواهيم داشت:
V=10 و V / I =R ? I=2. پس اين مقاومت 5? مي باشد.







مطالب تکميلي مقاومت ها:

مقاومت شايد پرکاربردترين قطعه ي مدارهاي ما خواهد بود. چون ما بوسيله ي اين قطعه مي توانيم شدت جريان را در قسمت هاي مختلف مدار کنترل کنيم. مقاومت ها در حالت کلي به 2 دسته ي ثابت و متغير تقسيم مي شوند. مقاومت هاي نوري دسته اي از مقاومت هاي متغير هستند که نسبت به نور محيط مقاومت انها تغيير مي کند، يعني در محيط هاي پر نور مقاومت آنها کمتر و در محيط هاي کم نور مقاومت آنها بيشتر مي شود.

دسته ي ديگري از مقاومت هاي متغير وجود دارند که به صورت دستي مقاومت آنها تنظيم مي شود که به آنها پتانسيومتر نيز گفته مي شود.
 

کدخواني مقاومت ها:

کارخانه هاي سازنده مقاومت ها براي سهولت در توليد، اندازه هاي استانداردي را براي ساخت مقاومت ها تعيين مي کنند و با نوار هاي رنگي دور آنها اندازه ي مقاومت ها را مشخص مي کنند. در انتها نيز با يک نوار نقره اي يا طلايي درصد خطا را مشخص مي کنند. چون ماده ي اصلي ساخت اين مقاومت ها کربن مي باشد ،به انها مقاومت کربني نيز گفته مي شود.

براي خواندن ميزان مقاومت کربني،آن را جوري دست مي گيريم که حلقه ي طلايي يا نقره اي در سمت راست قرار بگيرد. حالا به ترتيب رنگ اولين حلقه از سمت چپ کد رقم اول، دومين حلقه از سمت چپ رقم دوم، و سومين حلقه از سمت چپ رقم n مي باشد که n توان دهي است که ضريب 2 عدد قبلي مي باشد.(اگر 5 حلقه داشتيم، حلقه ي سوم رقم سوم مي باشد و حلقه ي چهارم n است، حلقه ي پنجم هم همون درصد خطاست)



جدول کد رنگ ها بدين صورت مي باشد:

رنگ حلقه

عدد مربوط به آن

سياه

0

قهوه‌اي

1

قرمز

2

نارنجي

3

زرد

4

سبز

5

آبي

6

بنفش

7

خاكستري

8

سفيد

9


به عنوان مثال اگر روي يک مقاومت به ترتيب از چپ به راست نوار قهوه اي، سياه و قرمز باشد اندازه ي مقاومت عبارتست از: يعني اين مقاومت 1000 اهم يا 1 کيلواهم (1K ?)مي باشد.

حلقه ي آخر که معمولاً طلايي يا نقره ايست حلقه ي تلورانس نيز نام دارد که در کار ما خيلي اهميت زيادي ندارد.
به شکل زير دقت کنيد:

به مثال زير توجه کنيد:

        نقره اي   4    7   2


پس اين مقاومت 270k? يا 270000? مي باشد.


بحث در مورد مقاومت بازم ادامه داره ، جلسه ي بعد اين بحث رو دنبال خواهيم کرد...

جلسه ي بعد انشاالله سه شنبه صبح بر روي سايت قرار داده خواهد شد.

منتظر سوالات دوستاي خوبم هستم

فعلاً خدا نگه دار

دوست شما، فراز امیرغیاثوند


جلسه‌ي اول (معرفي)

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي سوم

 


1386/9/15 لينک مستقيم

فرستنده :
مسعود HyperLink HyperLink 1388/11/11
مـتـن : سلام خسته نباشید.مممنون از آموزشهاتون. ببخشید جلسه دوم چیز زیادی نمیتونم بفهمم از کد خوانی مقاومت ها وتشخیص درست حلقه ها
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
خواهش می کنم. مشکلتون بیشتر کجای مطلب است؟ کجای مطلب براتون گنگ باقی مونده؟

فرستنده :
امیر سالار ماژور HyperLink HyperLink 1388/11/11
مـتـن : برای شناخت رنگها شعری هست که به من خیلی کمک می کند.
این را به شما هم می گویم تا برای شما هم کمک باشد.
ساقی قدمی قرار نه زیر سبوع خاکی بفشان آب سنبل بنکو
اول هر حرف می شه اول رنگها به جز بنکو
پاسـخ : سلام دوست عزیز
ممنونم که تجربه ی شخصیتون رو با ما در میون گذاشتید. پیروز باشید

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1388/11/11
مـتـن : سلام با تشکر از زحمات شما برای راه اندازی این بخش
میخواستم بدونم اگه شما به صورت حضوری نیز اموزش میدهیدادرس اموزشگاهتان را در سایت بگذارید اگر هم اموزشگاه دیگری میشنایدادرس انرا به ادرس khayati.fateme @gmail.comارسال نمایید.
ممنون
پاسـخ : سلام.ممنونم دوست عزیز
بنده در بعضی مدارس تدريس مي‌كنم ولي در آموزشگاه‌ها خير...
موفق باشيد

فرستنده :
آرمیتا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : خیلی عالیه من واقعا" استفاده کردم خیلی بدردم خورد
پاسـخ : ممنونم. پيروز باشيد

فرستنده :
زهرا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : میخواستم بدونم غیر از دانش آموزان هم میتوانند شرکت کنند
دررضمن با 4-5 ماه کارکردن می توان در مسابقات رباتیک 88 شرکت کرد ؟
اگه نه چه مدت کار نیاره؟
پاسـخ : بله، اتفاقاً رباتيك به صورت حرفه‌اي تازه از دانشگاه شروع ميشه و اين مطالب همگي مقدماتي براي اون زمان هستند.

فرستنده :
زهرا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : ببخشید من دانش آموز پیش هستم میخواستم بدونم اگه 3 ماه برای رباتیک کار کنم به حدی میرسم که بتونم در مسابقات 88 شرکت کنم؟
اگه نه چه مدت کار لازمه؟
پاسـخ : سلام دوست عزيز
اگر بخوام واقع بينانه جواب بدم ، خير. من پيشنهاد نمي‌كنم كه سال پيشدانشگاهي اصلاً بخواهيد كار رباتيك رو دنبال كنيد. پيروز باشيد

فرستنده :
parisan HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام
من به رباتیک علاقه دارم اما سوم راهنمایی هستم و میخوام یه ربات نور یاب بسازم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
خيلي خوبه. ما در اينجا به هر شكل كه بتونيم در خدمتت هستيم. موفق باشي

فرستنده :
المیرا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام من خودم متمایل رو به کامل ساخت روبات رو کلاس رفتم وکاملا ساختم کار شما رو هین سایت خیلی برام شگفت انگیز من مسابقات تبریز رو شرکت کردم میخوام کمکم کنید چه جوری کسب مقام کنم.
اصلا امکان حضوری ارتباط برقرار کردن هست
پاسـخ : سلام. ممنونم از لطفتون. من از طريق همين سايت در خدمتتون هستم، اگر سوالي و مطلبي داريد ترجيحاً در مطالب جديد سوالتون رو مطرح كنيد تا در اسرع وقت در خدمتتون باشم. موفق باشيد

فرستنده :
حمید HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : با سلام .
من دانش آموز دوم دبیرستان هستم رشتم کامپیوتر من تا حالا یه روبات مسیر یاب ساختم وباهاش مسابقهم دادمک مقام کسب کردم .
می خواستم ببینم می تونید به من در ساخت ربات مین یاب کمک کنید .
باتشکر
پاسـخ : سلام حميد جان
خيلي عاليه، تبريك مي‌گم.
چه كمكي از من بر مياد حميد جان؟ هر سوالي داري من در خدمتم. موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : من خیلی به رباتیک علاقه دارم ولی برنامه نویسی بلد نیستم می شه به من کمک کنید یک ربات درست کنم.
پاسـخ : سلام.
بله، در جلسات آينده ما حتماً روي برنامه نويسي هم كار خواهيم كرد. موفق باشيد

فرستنده :
وحید HyperLink HyperLink 1387/4/4
مـتـن : کار خیلی خوب و مفیدئ انجام دادید دوست عزیز

فرستنده :
عليرضا HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام
واقعاً از شما ممنونم كه به فكر ما دانش آموزان هستيد .
يه سوالي داشتم : تو بحث مقاومت ها براي پيدا كردن ميزان مقاومت يك مقاومت به چه صورت ضريب رو تاثير ميديم؟
با تشكر از آقا فراز
پاسـخ : سلام عليرضا جان
خواهش مي‌كنم، اميدوارم مطالب براتون مفيد باشه
شما بايد با توجه به رنگ حلقه‌ي «ضريب»، عدد مربوطه را به صورت مستقيم در اعداد بدست آمده از حلقه هاي ديگر ضرب كنيد. مثلاً اگر قهوه اي بود، شما بايد عدد به دست آمده را در 10 ضرب كنيد.
موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
سمانه HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : مرسی دانستن این مطالب برای پاس کردن درس آزمایشگاه کمک بزرگی است بخصوص وقتی آدم! می خواهد گزارش آزمایشگاه بنویسد!!!!!!
پاسـخ : سلام
به هر حال هر کس با توجه به نیاز های خودش از مطالب استفاده می کنه!!!!
موفق باشید!

فرستنده :
سوسن HyperLink HyperLink 1386/9/24
مـتـن : یک کم سرعتتونو افزایش بدید.
خیلی کار جالبی .ممنون
پاسـخ : سلام
ما مجبور بودیم اوایل رو آروم تر پیش بریم تا هماهنگی های لازم بوجود بیاد. ولی از این به بعد حتماً سرعت کار زیادتر می شه تا بتونیم زودتر از بحث های تئوری رد بشیم و وارد قسمت های جذاب تر عملی بشیم.
موفق باشید !

فرستنده :
میثم پیری HyperLink HyperLink 1386/9/23
مـتـن : امیدوارم در این راه موفق باشید
پاسـخ : ممنونم میثم جان

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ی دوم
جلسه‌ی دوم
شروع آنالوگ، تعریف V,I,R ، قانون اهم و کد خوانی مقاومت...

جلسه‌ي اول (معرفي)

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي سوم


به نام خدا

سلام مجدد خدمت دوستاي عزيزيم

از اين جلسه ديگه به طور جدي کار ما شروع مي شه و وارد قسمت هاي مهم کار خواهيم شد. دوستان سعي کنن مطالب رو به صورت متوالي و منظم دنبال کنند، چون مطالبي که ارايه مي شوند کاملاً به هم مرتبط اند و اگر مطلبي رو متوجه نشويد، در بحث هاي بعدي نيز احتمالاً دچار مشکل خواهيد شد.

خوب، مي دونم شما هم مثله من عجله داريد که زودتر وارد بحث اصلي بشيم، پس بدون حاشيه ي بيشتر شروع مي کنيم.

ما آنالوگ رو با معرفي 3 کميت "اختلاف پتانسيل(V)"(Voltage)، "جريان(I) "(Current)و "مقاومت(R)"(Resistor) شروع مي کنيم. البته اين کميت ها رو احتمالاً بخش زيادي از دوستان مي شناسند زيرا هر 3 کميت در بخش" الکتريسيته" ي "فيزيک 1 و ازمايشگاه" به تفصيل معرفي شده اند.

اختلاف پتانسيل(V):

ساده ترين تعريفي که براي (V) وجود دارد اين است که اختلاف پتانسيل را عامل برقرار شدن جريان الکتريکي در مدار مي دانند. براي اينکه شما اين کميت رو بهتر لمس کنيد يک مثال ساده مي زنم (البته اين مثال در همه ي قسمت هاي بحث صادق نيست).

فرض کنيد 2 سطل آب در اختيار داريم با نام هاي "A"و"B" . سطل Aپر از آب و با اختلاف ارتفاع 1 متر بالاتر از سطل B قرار دارد. 2 سطل رو با يک شيلنگ به همديگه وصل مي کنيم. در اين حالت مشاهده خواهيم کرد که اب از سطل A به درون B جاري مي شود. حالا اگر جاي 2 سطل رو با هم عوض کنيم جريان آب عکس مي شود و از سطل B به سطل A جاري خواهد شد و اگر 2 سطل را هم ارتفاع کنيم ، هيچ جرياني نخواهيم داشت. يعني اين اختلاف ارتفاع عامل جاري شدن آب بين 2 سطل مي باشد.

در حقيقت در اين مثال آب نقش الکترونها رو بازي ميکنه و شيلنگ نقشه سيم، و AوB هم 2 قطب +و- باطري يا مولد الکتريکي. و در نهايت اختلاف ارتفاع بين 2 سطل هم نقش اختلاف پتانسيل بين 2 قطب رو بازي مي کنند.
يکاي اختلاف پتانسيل "ولت" مي باشد.



 


جريان الکتريکي(I):

براي تعريف جريان از مثال قبليمون کمک مي گيريم. در مثال بالا جريان آب نقش جريان الکتريکي را بازي ميکنه (دقت کنيد که سرعت الکترونها ثابت و تقريباً برابر سرعت نور مي باشد ولي همونطور که مي دونيد سرعت آب در اين مثال تابعي از شتاب جاذبه ي زمين(g) است.) . در حقيقت حرکت الکترونها بين 2قطب مولد را جريان الکتريکي مي ناميم.

يکاي جريان به پاس خدمات علمي فيزيک دان فرانسوي "ماري آمپر" ،"آمپر(A)" نام گذاري شده است.

مقاومت(R):

مقاومت در حقيقت عاملي مزاحم براي جريان مي باشد، يعني هر چه مقاومت بيشتر باشد جريان کمتر است. براي مثال فرض کنيد شما با عجله در حال دويدن در يک پياده روي شلوغ هستيد ، به طبع هر چي پياده رو شلوغتر باشه حرکت براي شما سخت تر و کندتر خواهد بود. اين شلوغي مزاحم مشابه همون مقاومت الکتريکي در يک سيم عمل ميکنه.
مقاومت الکتريکي رساناها (موادي که جريان الکتريکي را از خو عبور مي دهند) ي مختلف با يکديگر متفاوت است و مقاومت هر ماده فقط بستگي به مشخصات ساختماني و دماي اون ماده دارد. در رساناهاي معمولي، هر چه دما بالاتر برود، مقاومت بيشتر مي شود.(افزايش دما موجب افزايش بي نظمي در ساختار مولکولي رسانا مي شود)

يکاي اندازه گيري آن به پاس خدمات علمي "گئورگ زيمون اهم"، "اهم" ناميده شده که آنرا با (?) نمايش مي دهيم. (امگا? از حروف يوناني مي باشد)
مقاومت در مدارهاي شماتيک به شکل  نمايش داده مي شود.


قانون اهم:

در همون مثال سطل ها اگر اختلاف ارتفاع 2 سطل را بيشتر کنيم، مشاهده خواهيم کرد که شدت جريان آب نيز بيشتر مي شود. تجربه نيز نشان مي دهد که هرچه اختلاف پتانسيل دو سر رسانا بيشتر شود ، شدت جريان عبوري نيز بيشتر مي شود. اما اهم براي اولين بار کشف کرد که نسبت V به I (V / I) همواره مقداري ثابت است که اين مقدار ثابت همان مقاومت الکتريکي است. يعني: V / I =R ? V=I R

براي مثال اگر در مدار روبه رو V=10 باشد و امپرسنج عدد 2 را نشان دهد و مقاومت سيم ناچيز باشد انگاه طبق رابطه خواهيم داشت:
V=10 و V / I =R ? I=2. پس اين مقاومت 5? مي باشد.







مطالب تکميلي مقاومت ها:

مقاومت شايد پرکاربردترين قطعه ي مدارهاي ما خواهد بود. چون ما بوسيله ي اين قطعه مي توانيم شدت جريان را در قسمت هاي مختلف مدار کنترل کنيم. مقاومت ها در حالت کلي به 2 دسته ي ثابت و متغير تقسيم مي شوند. مقاومت هاي نوري دسته اي از مقاومت هاي متغير هستند که نسبت به نور محيط مقاومت انها تغيير مي کند، يعني در محيط هاي پر نور مقاومت آنها کمتر و در محيط هاي کم نور مقاومت آنها بيشتر مي شود.

دسته ي ديگري از مقاومت هاي متغير وجود دارند که به صورت دستي مقاومت آنها تنظيم مي شود که به آنها پتانسيومتر نيز گفته مي شود.
 

کدخواني مقاومت ها:

کارخانه هاي سازنده مقاومت ها براي سهولت در توليد، اندازه هاي استانداردي را براي ساخت مقاومت ها تعيين مي کنند و با نوار هاي رنگي دور آنها اندازه ي مقاومت ها را مشخص مي کنند. در انتها نيز با يک نوار نقره اي يا طلايي درصد خطا را مشخص مي کنند. چون ماده ي اصلي ساخت اين مقاومت ها کربن مي باشد ،به انها مقاومت کربني نيز گفته مي شود.

براي خواندن ميزان مقاومت کربني،آن را جوري دست مي گيريم که حلقه ي طلايي يا نقره اي در سمت راست قرار بگيرد. حالا به ترتيب رنگ اولين حلقه از سمت چپ کد رقم اول، دومين حلقه از سمت چپ رقم دوم، و سومين حلقه از سمت چپ رقم n مي باشد که n توان دهي است که ضريب 2 عدد قبلي مي باشد.(اگر 5 حلقه داشتيم، حلقه ي سوم رقم سوم مي باشد و حلقه ي چهارم n است، حلقه ي پنجم هم همون درصد خطاست)



جدول کد رنگ ها بدين صورت مي باشد:

رنگ حلقه

عدد مربوط به آن

سياه

0

قهوه‌اي

1

قرمز

2

نارنجي

3

زرد

4

سبز

5

آبي

6

بنفش

7

خاكستري

8

سفيد

9


به عنوان مثال اگر روي يک مقاومت به ترتيب از چپ به راست نوار قهوه اي، سياه و قرمز باشد اندازه ي مقاومت عبارتست از: يعني اين مقاومت 1000 اهم يا 1 کيلواهم (1K ?)مي باشد.

حلقه ي آخر که معمولاً طلايي يا نقره ايست حلقه ي تلورانس نيز نام دارد که در کار ما خيلي اهميت زيادي ندارد.
به شکل زير دقت کنيد:

به مثال زير توجه کنيد:

        نقره اي   4    7   2


پس اين مقاومت 270k? يا 270000? مي باشد.


بحث در مورد مقاومت بازم ادامه داره ، جلسه ي بعد اين بحث رو دنبال خواهيم کرد...

جلسه ي بعد انشاالله سه شنبه صبح بر روي سايت قرار داده خواهد شد.

منتظر سوالات دوستاي خوبم هستم

فعلاً خدا نگه دار

دوست شما، فراز امیرغیاثوند


جلسه‌ي اول (معرفي)

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي سوم

 


1386/9/15 لينک مستقيم

فرستنده :
مسعود HyperLink HyperLink 1388/11/11
مـتـن : سلام خسته نباشید.مممنون از آموزشهاتون. ببخشید جلسه دوم چیز زیادی نمیتونم بفهمم از کد خوانی مقاومت ها وتشخیص درست حلقه ها
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
خواهش می کنم. مشکلتون بیشتر کجای مطلب است؟ کجای مطلب براتون گنگ باقی مونده؟

فرستنده :
امیر سالار ماژور HyperLink HyperLink 1388/11/11
مـتـن : برای شناخت رنگها شعری هست که به من خیلی کمک می کند.
این را به شما هم می گویم تا برای شما هم کمک باشد.
ساقی قدمی قرار نه زیر سبوع خاکی بفشان آب سنبل بنکو
اول هر حرف می شه اول رنگها به جز بنکو
پاسـخ : سلام دوست عزیز
ممنونم که تجربه ی شخصیتون رو با ما در میون گذاشتید. پیروز باشید

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1388/11/11
مـتـن : سلام با تشکر از زحمات شما برای راه اندازی این بخش
میخواستم بدونم اگه شما به صورت حضوری نیز اموزش میدهیدادرس اموزشگاهتان را در سایت بگذارید اگر هم اموزشگاه دیگری میشنایدادرس انرا به ادرس khayati.fateme @gmail.comارسال نمایید.
ممنون
پاسـخ : سلام.ممنونم دوست عزیز
بنده در بعضی مدارس تدريس مي‌كنم ولي در آموزشگاه‌ها خير...
موفق باشيد

فرستنده :
آرمیتا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : خیلی عالیه من واقعا" استفاده کردم خیلی بدردم خورد
پاسـخ : ممنونم. پيروز باشيد

فرستنده :
زهرا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : میخواستم بدونم غیر از دانش آموزان هم میتوانند شرکت کنند
دررضمن با 4-5 ماه کارکردن می توان در مسابقات رباتیک 88 شرکت کرد ؟
اگه نه چه مدت کار نیاره؟
پاسـخ : بله، اتفاقاً رباتيك به صورت حرفه‌اي تازه از دانشگاه شروع ميشه و اين مطالب همگي مقدماتي براي اون زمان هستند.

فرستنده :
زهرا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : ببخشید من دانش آموز پیش هستم میخواستم بدونم اگه 3 ماه برای رباتیک کار کنم به حدی میرسم که بتونم در مسابقات 88 شرکت کنم؟
اگه نه چه مدت کار لازمه؟
پاسـخ : سلام دوست عزيز
اگر بخوام واقع بينانه جواب بدم ، خير. من پيشنهاد نمي‌كنم كه سال پيشدانشگاهي اصلاً بخواهيد كار رباتيك رو دنبال كنيد. پيروز باشيد

فرستنده :
parisan HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام
من به رباتیک علاقه دارم اما سوم راهنمایی هستم و میخوام یه ربات نور یاب بسازم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
خيلي خوبه. ما در اينجا به هر شكل كه بتونيم در خدمتت هستيم. موفق باشي

فرستنده :
المیرا HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام من خودم متمایل رو به کامل ساخت روبات رو کلاس رفتم وکاملا ساختم کار شما رو هین سایت خیلی برام شگفت انگیز من مسابقات تبریز رو شرکت کردم میخوام کمکم کنید چه جوری کسب مقام کنم.
اصلا امکان حضوری ارتباط برقرار کردن هست
پاسـخ : سلام. ممنونم از لطفتون. من از طريق همين سايت در خدمتتون هستم، اگر سوالي و مطلبي داريد ترجيحاً در مطالب جديد سوالتون رو مطرح كنيد تا در اسرع وقت در خدمتتون باشم. موفق باشيد

فرستنده :
حمید HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : با سلام .
من دانش آموز دوم دبیرستان هستم رشتم کامپیوتر من تا حالا یه روبات مسیر یاب ساختم وباهاش مسابقهم دادمک مقام کسب کردم .
می خواستم ببینم می تونید به من در ساخت ربات مین یاب کمک کنید .
باتشکر
پاسـخ : سلام حميد جان
خيلي عاليه، تبريك مي‌گم.
چه كمكي از من بر مياد حميد جان؟ هر سوالي داري من در خدمتم. موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : من خیلی به رباتیک علاقه دارم ولی برنامه نویسی بلد نیستم می شه به من کمک کنید یک ربات درست کنم.
پاسـخ : سلام.
بله، در جلسات آينده ما حتماً روي برنامه نويسي هم كار خواهيم كرد. موفق باشيد

فرستنده :
وحید HyperLink HyperLink 1387/4/4
مـتـن : کار خیلی خوب و مفیدئ انجام دادید دوست عزیز

فرستنده :
عليرضا HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام
واقعاً از شما ممنونم كه به فكر ما دانش آموزان هستيد .
يه سوالي داشتم : تو بحث مقاومت ها براي پيدا كردن ميزان مقاومت يك مقاومت به چه صورت ضريب رو تاثير ميديم؟
با تشكر از آقا فراز
پاسـخ : سلام عليرضا جان
خواهش مي‌كنم، اميدوارم مطالب براتون مفيد باشه
شما بايد با توجه به رنگ حلقه‌ي «ضريب»، عدد مربوطه را به صورت مستقيم در اعداد بدست آمده از حلقه هاي ديگر ضرب كنيد. مثلاً اگر قهوه اي بود، شما بايد عدد به دست آمده را در 10 ضرب كنيد.
موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
سمانه HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : مرسی دانستن این مطالب برای پاس کردن درس آزمایشگاه کمک بزرگی است بخصوص وقتی آدم! می خواهد گزارش آزمایشگاه بنویسد!!!!!!
پاسـخ : سلام
به هر حال هر کس با توجه به نیاز های خودش از مطالب استفاده می کنه!!!!
موفق باشید!

فرستنده :
سوسن HyperLink HyperLink 1386/9/24
مـتـن : یک کم سرعتتونو افزایش بدید.
خیلی کار جالبی .ممنون
پاسـخ : سلام
ما مجبور بودیم اوایل رو آروم تر پیش بریم تا هماهنگی های لازم بوجود بیاد. ولی از این به بعد حتماً سرعت کار زیادتر می شه تا بتونیم زودتر از بحث های تئوری رد بشیم و وارد قسمت های جذاب تر عملی بشیم.
موفق باشید !

فرستنده :
میثم پیری HyperLink HyperLink 1386/9/23
مـتـن : امیدوارم در این راه موفق باشید
پاسـخ : ممنونم میثم جان

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content