XMod
 جلسه‌ی سوم
جلسه‌ی سوم
بحث این جلسه در مورد انواع به هم بستن مقاومت ها ، و معرفی خازن و ظرفیت خازن

جلسه‌ي دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهارم


به نام خدا

با سلام خدمت دوستاي عزيز
خوب، بدون مقدمه به ادامه ي بحثمون درباره ی مقاومت و بعد از اون ،خازن ها مي پردازيم

مقاومت ها را در مدار بر حسب نوع کاربرد مي توانيم به 2 صورت  سري و موازي ببنديم:

 

مقاومت هاي سري يا متوالي:


  
اگر چند مقاومت را در مدار به صورت پشت سرهم ببنديم، يعني هر2مقاومت متوالي در يک سر با هم مشترک باشند (به شکل دقت کنيد)، آنگاه  مي گوييم مقاومت ها را با هم سري کرده ايم

دقت کنید که اگر بین دو مقاومتی که با یک دیگر سری شده اند، هر اتصال دیگری به جز دو سر مقاومتها قرار دهید، دیگر دو مقاومت با هم سری نیستند. یعنی به زبان ساده تر بین دو مقاومتی که سری شده اند ، هیچ چیز به جز یک سیم که دو سر مقاومت ها را به وصل کرده است نباید وجود داشته باشد.

 

نکته: در مداراتی مشابه مدار بالا که در آن چندین مقاومت به یکدیگر متصل شده اند، می توان به جای استفاده از چندین عدد مقاوت، از 1 مقاومت استفاده کرد که اندازه ی آن معادل مجموع این چند مقاومت باشد. به این مقاومت، "مقاومت معادل"  می گویند. به طور خلاصه  "مقاومت معادل" يعني مقاومت نهايي مجموعه مقاومت ها.


   براي به دست آوردن مقاومت معادل جند مقاومت که به صورت سري بسته شده اند، کافيست اندازه ي هر مقاومت را با بعدي جمع کنيم يعني: (Totمخفف کلمه يTotal به معناي کل مي باشد)

مثال: مقاومت معادل مجموعه ي زير بدين صورت است:
    ? 19=12+4+3

مقاومت هاي موازي:

  
اگر چند مقاومت را در مدار به شکلي ببنديم که ابتدا و انتهاي همه ي آنها به همديگر متصل باشند(به شکل دقت کنيد)، آنها را با يکديگر موازي کرده ايم.

براي بدست آوردن مقاومت معادل در اين حالت از اين فرمول استفاده مي کنيم:


مثال: مقاومت معادل مجموعه ي زير بدين صورت است:


?  

   مدارهاي الکترونيکي ممکنه ترکيبي از مقاومت هاي سري و موازي باشند، در اين صورت براي به دست آوردن مقاومت معادل بايد سعي کنيم مساله را به قسمت هاي کوچکتر تبديل کنيم و مقاومت هر قسمت را جداگانه محاسبه و با قسمت ديگر جمع کنيم. به مثال دقت کنيد:


   خازن يک قطعه ي الکتريکي مي باشد که مي تواند مقداري بار الکتريکي در خود ذخيره کند و در هنگام نياز به مدار باز گرداند(ميزان عبور بار الکتريکي در واحد زمان از يک نقطه را همان جريان الکتريکي آن نقطه مي گويند.بار الکتريکي همان الکترون هايي آزادي هستند که وقتي بين 2 قطب حرکت مي کنند موجب به وجود آمدن جريان الکتريکي مي شوند ). خازن ها انواع گونگوني دارند، از جمله خازن هاي عدسي، الکتروليتي، سراميکي و... .


   خازن ها از پرکابردترين قطعات الکتريکي هستند که در مدارهاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند. اگر مايليد که در باره ي خازن ها اطلاعات جامع تري تري داشته باشيد مي تونيد به کتاب « فيزيک 3 و آزمايشگاه» مراجه کنيد.

 

 

   خازن را در طراحي هاي شماتيک به شکل   نمايش مي دهند.

   ميزان باري که در خازن ها ذخيره مي شود به ظرفيت انها بستگي دارد.

ظرفيت خازن:
   ظرفيت خازن عبارتست از نسبت بار ذخيره شده در خازن به اختلاف پتانسيل 2 سر خازن : که (C)نماد ظرفيت خازن و (q) هم همان بار الکتريکي ذخيره شده در خازن مي باشد.

   به پاس خدمات فراوان مايکل فارادي ، فيزيکدان انگليسي، يکاي ظرفيت «فاراد» ناميده شده.


 

   نکته ي مهم اينکه خازن ها بعد از پر شدن(قرار گرفتن بار الکتريکي تا حد ظرفيت در آنها را پر شدن مي گوييم) ديگر هيچ جرياني را از خود عبور نمي دهند. ما از اين خاصيت خازن استفاده هاي فراواني خواهيم کرد.

   در مورد خازن ها مطالب فراووني براي گفتن وجود داره که تا حد نياز در جلسات آينده درباره ي آن خواهيم گفت.
   مطالب جلسه ي بعدي نيز بعد از ظهر دوشنبه 26/9  روي سايت قرار داده خواهد شد.
 خدا نگه دار

دوست شما، فراز امیرغیاثوند




جلسه‌ي دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهارم


خازن:


 

1386/9/21 لينک مستقيم

فرستنده :
مسعود HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : واقعا سايته به اين خوبي تو اينترنت نديده
واقعا مطالبتون خيلي ساده و روان
ميخوام يه تشكر جانانه از همه كساني كه اين سايت رو راه اندازي كردن بكنم
يكي از خوبيهاي اين سايت نسبت به بقيه سايتا اينه كه خيلي راحت ميتوني به هدفي كه داره برسه و با توضيحات كه براي مطالب گذاشتيد واقعا هر مبتدي ميتوني به جوابي كه ميخواد برسه
به همه دستندركاران اين سايت واقعا خسته نباشيد ميگم
از عكسهايي كه براي هر پستتون گذاشتيد واقعا تشكر ميكنم
قالب بندي سايت كه حرف نداره
انشاالله كه خدا هميشه پشت و پناهتون باشه و هميشه موفق باشيد
پاسـخ : سلام دوست عزيزم
خيلي خيلي ممنونم از نظرات حرفه‌اي و ابراز لطفت. خوشحالم كه تونستيم رضايتت رو به دست بياريم. شاد باشي

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : خیلی خیلی مختصره,لطفا مطالب بیشتری ارایه کنید متشکرم .
پاسـخ : در مورد خازن شما نياز به مطالب بيشتري براي ساخا ربات‌هاي سطح دانش‌اموزي نداريد،‌به جز بحث حذف نويز، كه آن هم در جلسات آينده مطرح خواهد شد. موفق باشيد

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام
من میخواستم تو مسابقات رباتیک شرکت کنم البته مسابقاتی که بعد از مهر 88 باشه. دانشجوام تاحالا ربات نساختم ولی کلاسهای مسیر یاب را شرکت کردم. شما چه مسابقات وچه نوع ربات رو پیشنهاد میکنید؟ میتونم رو کمک شما حساب کنم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
من براي شروع به شما همين ربات مسيرياب را پيشنهاد ميكنم، چون تقريباً ساده‌ترين نوع ربات همين مسيرياب هست. من تا جايي كه بتونم در خدمتتون هستم. پيروز باشيد

فرستنده :
نغمه HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام
ببخشید میخواستم بدونم خازن ها چطوري نويز گيري ميكنن؟
پاسـخ : سلام. در مورد مدارات كاهش نويز توسط خازن در جلسات آينده توضيح خوهيم داد. ساده ترين روش آن اين است 2 پايه‌ي خازن را مستقيماً به قطب‌هاي + و - باطري وصل كنيم. (پايه‌ي + خازن را به+، و - را به -)
پيروز باشيد

فرستنده :
صادق HyperLink HyperLink 1386/10/10
مـتـن : بسیار بسیار ناچیز است اگر میشود مطلب بیشتری در این مورد بنویسید
پاسـخ : سلام
صادق جان مطالب گفته شده در جلسه ی بعد نیازهای ما رو تامین می کنه و نیازی نیست ما وقت بیشتری رو به این موضوع اختصاص بدیم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/9/26
مـتـن : ممنون

فرستنده :
حامد HyperLink HyperLink 1386/9/26
مـتـن : سلام
به خاطر راه اندازی این بخش مفید خیلی ممنونم
فقط اگه جلسات سریعتر برگزار بشه خیلی بهتر میشه
موفق باشین.
پاسـخ : سلام
ممنونم‌، حتماً اين كارو خواهيم كرد
موفق باشي دوست عزيز

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ی سوم
جلسه‌ی سوم
بحث این جلسه در مورد انواع به هم بستن مقاومت ها ، و معرفی خازن و ظرفیت خازن

جلسه‌ي دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهارم


به نام خدا

با سلام خدمت دوستاي عزيز
خوب، بدون مقدمه به ادامه ي بحثمون درباره ی مقاومت و بعد از اون ،خازن ها مي پردازيم

مقاومت ها را در مدار بر حسب نوع کاربرد مي توانيم به 2 صورت  سري و موازي ببنديم:

 

مقاومت هاي سري يا متوالي:


  
اگر چند مقاومت را در مدار به صورت پشت سرهم ببنديم، يعني هر2مقاومت متوالي در يک سر با هم مشترک باشند (به شکل دقت کنيد)، آنگاه  مي گوييم مقاومت ها را با هم سري کرده ايم

دقت کنید که اگر بین دو مقاومتی که با یک دیگر سری شده اند، هر اتصال دیگری به جز دو سر مقاومتها قرار دهید، دیگر دو مقاومت با هم سری نیستند. یعنی به زبان ساده تر بین دو مقاومتی که سری شده اند ، هیچ چیز به جز یک سیم که دو سر مقاومت ها را به وصل کرده است نباید وجود داشته باشد.

 

نکته: در مداراتی مشابه مدار بالا که در آن چندین مقاومت به یکدیگر متصل شده اند، می توان به جای استفاده از چندین عدد مقاوت، از 1 مقاومت استفاده کرد که اندازه ی آن معادل مجموع این چند مقاومت باشد. به این مقاومت، "مقاومت معادل"  می گویند. به طور خلاصه  "مقاومت معادل" يعني مقاومت نهايي مجموعه مقاومت ها.


   براي به دست آوردن مقاومت معادل جند مقاومت که به صورت سري بسته شده اند، کافيست اندازه ي هر مقاومت را با بعدي جمع کنيم يعني: (Totمخفف کلمه يTotal به معناي کل مي باشد)

مثال: مقاومت معادل مجموعه ي زير بدين صورت است:
    ? 19=12+4+3

مقاومت هاي موازي:

  
اگر چند مقاومت را در مدار به شکلي ببنديم که ابتدا و انتهاي همه ي آنها به همديگر متصل باشند(به شکل دقت کنيد)، آنها را با يکديگر موازي کرده ايم.

براي بدست آوردن مقاومت معادل در اين حالت از اين فرمول استفاده مي کنيم:


مثال: مقاومت معادل مجموعه ي زير بدين صورت است:


?  

   مدارهاي الکترونيکي ممکنه ترکيبي از مقاومت هاي سري و موازي باشند، در اين صورت براي به دست آوردن مقاومت معادل بايد سعي کنيم مساله را به قسمت هاي کوچکتر تبديل کنيم و مقاومت هر قسمت را جداگانه محاسبه و با قسمت ديگر جمع کنيم. به مثال دقت کنيد:


   خازن يک قطعه ي الکتريکي مي باشد که مي تواند مقداري بار الکتريکي در خود ذخيره کند و در هنگام نياز به مدار باز گرداند(ميزان عبور بار الکتريکي در واحد زمان از يک نقطه را همان جريان الکتريکي آن نقطه مي گويند.بار الکتريکي همان الکترون هايي آزادي هستند که وقتي بين 2 قطب حرکت مي کنند موجب به وجود آمدن جريان الکتريکي مي شوند ). خازن ها انواع گونگوني دارند، از جمله خازن هاي عدسي، الکتروليتي، سراميکي و... .


   خازن ها از پرکابردترين قطعات الکتريکي هستند که در مدارهاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند. اگر مايليد که در باره ي خازن ها اطلاعات جامع تري تري داشته باشيد مي تونيد به کتاب « فيزيک 3 و آزمايشگاه» مراجه کنيد.

 

 

   خازن را در طراحي هاي شماتيک به شکل   نمايش مي دهند.

   ميزان باري که در خازن ها ذخيره مي شود به ظرفيت انها بستگي دارد.

ظرفيت خازن:
   ظرفيت خازن عبارتست از نسبت بار ذخيره شده در خازن به اختلاف پتانسيل 2 سر خازن : که (C)نماد ظرفيت خازن و (q) هم همان بار الکتريکي ذخيره شده در خازن مي باشد.

   به پاس خدمات فراوان مايکل فارادي ، فيزيکدان انگليسي، يکاي ظرفيت «فاراد» ناميده شده.


 

   نکته ي مهم اينکه خازن ها بعد از پر شدن(قرار گرفتن بار الکتريکي تا حد ظرفيت در آنها را پر شدن مي گوييم) ديگر هيچ جرياني را از خود عبور نمي دهند. ما از اين خاصيت خازن استفاده هاي فراواني خواهيم کرد.

   در مورد خازن ها مطالب فراووني براي گفتن وجود داره که تا حد نياز در جلسات آينده درباره ي آن خواهيم گفت.
   مطالب جلسه ي بعدي نيز بعد از ظهر دوشنبه 26/9  روي سايت قرار داده خواهد شد.
 خدا نگه دار

دوست شما، فراز امیرغیاثوند




جلسه‌ي دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهارم


خازن:


 

1386/9/21 لينک مستقيم

فرستنده :
مسعود HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : واقعا سايته به اين خوبي تو اينترنت نديده
واقعا مطالبتون خيلي ساده و روان
ميخوام يه تشكر جانانه از همه كساني كه اين سايت رو راه اندازي كردن بكنم
يكي از خوبيهاي اين سايت نسبت به بقيه سايتا اينه كه خيلي راحت ميتوني به هدفي كه داره برسه و با توضيحات كه براي مطالب گذاشتيد واقعا هر مبتدي ميتوني به جوابي كه ميخواد برسه
به همه دستندركاران اين سايت واقعا خسته نباشيد ميگم
از عكسهايي كه براي هر پستتون گذاشتيد واقعا تشكر ميكنم
قالب بندي سايت كه حرف نداره
انشاالله كه خدا هميشه پشت و پناهتون باشه و هميشه موفق باشيد
پاسـخ : سلام دوست عزيزم
خيلي خيلي ممنونم از نظرات حرفه‌اي و ابراز لطفت. خوشحالم كه تونستيم رضايتت رو به دست بياريم. شاد باشي

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : خیلی خیلی مختصره,لطفا مطالب بیشتری ارایه کنید متشکرم .
پاسـخ : در مورد خازن شما نياز به مطالب بيشتري براي ساخا ربات‌هاي سطح دانش‌اموزي نداريد،‌به جز بحث حذف نويز، كه آن هم در جلسات آينده مطرح خواهد شد. موفق باشيد

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام
من میخواستم تو مسابقات رباتیک شرکت کنم البته مسابقاتی که بعد از مهر 88 باشه. دانشجوام تاحالا ربات نساختم ولی کلاسهای مسیر یاب را شرکت کردم. شما چه مسابقات وچه نوع ربات رو پیشنهاد میکنید؟ میتونم رو کمک شما حساب کنم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
من براي شروع به شما همين ربات مسيرياب را پيشنهاد ميكنم، چون تقريباً ساده‌ترين نوع ربات همين مسيرياب هست. من تا جايي كه بتونم در خدمتتون هستم. پيروز باشيد

فرستنده :
نغمه HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام
ببخشید میخواستم بدونم خازن ها چطوري نويز گيري ميكنن؟
پاسـخ : سلام. در مورد مدارات كاهش نويز توسط خازن در جلسات آينده توضيح خوهيم داد. ساده ترين روش آن اين است 2 پايه‌ي خازن را مستقيماً به قطب‌هاي + و - باطري وصل كنيم. (پايه‌ي + خازن را به+، و - را به -)
پيروز باشيد

فرستنده :
صادق HyperLink HyperLink 1386/10/10
مـتـن : بسیار بسیار ناچیز است اگر میشود مطلب بیشتری در این مورد بنویسید
پاسـخ : سلام
صادق جان مطالب گفته شده در جلسه ی بعد نیازهای ما رو تامین می کنه و نیازی نیست ما وقت بیشتری رو به این موضوع اختصاص بدیم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/9/26
مـتـن : ممنون

فرستنده :
حامد HyperLink HyperLink 1386/9/26
مـتـن : سلام
به خاطر راه اندازی این بخش مفید خیلی ممنونم
فقط اگه جلسات سریعتر برگزار بشه خیلی بهتر میشه
موفق باشین.
پاسـخ : سلام
ممنونم‌، حتماً اين كارو خواهيم كرد
موفق باشي دوست عزيز

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content