XMod
 جلسه‌ي ششم
جلسه‌ي ششم
ديود نوري، 7Segment،ديودهاي مادون قرمز، ترانزيستور، باياسينگ ترانزيستور....

جلسه‌ي پنجم (بررسي چشم‌انداز پروژه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي هفتم


به نام خدا


سلام به دوستاي عزيزم
   با عرض پوزش فراوان به خاطر بدقولي در ارايه ي مطلب، با توجه به شروع فصل امتحانات و نظرات دوستان، ما مجبور شديم سرعت کار رو کاهش بديم تا همه ي عزيزان علاقه مند بتونن مطالب ارايه شده را با همين نظم و ترتيب و همراه با ما خوانده و استفاده کنند. ما سعي خواهيم کرد در بازه ي زماني امتحانات حجم و سرعت ارايه ي مطالب رو کاهش بديم تا دوستان عزيز دچار مشکل نشوند. انشاالله از بعد از امتحانات ترم، ما کار را به صورت جدي تر و سري تري دنبال خواهيم کرد...
   از مبحث ديود ها، ديود نوري، 7Segment و گيرنده فرستنده ي مادون قرمز باقي مونده که در اين جلسه ابتدا به توضيح اين  قطعات خواهيم پرداخت.

 

ديود نوري(LED):


    همان طور که از اسم پيداست، اين نيز نوعي ديود است که زمانيکه در باياس مستقيم قرار گيرد و جريان مناسب باشد، از خود نور توليد مي کند.
    باياس کردن يعني اتصال پايه هاي قطعه(ديود، ترانزيستور،...) به منبع تغذيه. باياس مستقيم به معناي اتصال صحيح به منبع تغذيه(اتصال پايه‌ي + به قطب + و پايه ي - به قطب - منبع تغذيه) و باياس معکوس به معناي اتصال برعکس مي باشد.
   LEDها مزاياي بسياري نسبت به لامپ هاي معمولي کوچک دارند، از جمله: مصرف بسيار پايين، طول عمر بالا، سرعت قطع و وصل بالا هنگام قطع و وصل شدن منبع تغذيه و... LEDها در رنگهاي مختلفي ساخته مي‌شوند (زرد، سبز، قرمزو...).

 

نمايشگر LED هفت قسمي(7Segment):

   اين قطعه نوعي نمايشگر است که براي نشان دادن عددها و بعضي از حروف کاربرد دارد. طبيعتاً اگر چند 7Segment در کنار هم قرار گيرند مي توانند اعداد و جملات طولاني تري را نمايش دهند.
    ساختار داخلي اين قطعه بسيار ساده است، اين قطعه از 8 LED (7تا براي حروف، يکي هم براي نقطه)ساخته شده که با کنترل پايه هاي آن مي توان با روشن و خاموش کردن LEDهاي مختلف، اعداد و حروف گوناگون را بر روي آن نمايش داد.
 


   اين قطعه به 2 صورت کاتد مشترک و آند مشترک ساخته مي شود. در کاتد مشترک پايه ي – همه ي LEDها به يکديگر وصل شده (طبق شکل) و يک پايه به عنوان پايه ي – همه ي LEDها در اختيار کاربر قرار مي گيرد. کاربر اين پايه را به قطب – وصل مي کند. حال براي کنترل هر LED کافيست کاربر پايه ي متناظر با آن را به + وصل کند. اين کار علي رغم پيچيدگي ظاهري بسيار کار ما را ساده خواهد کرد.

 


   

ديود گيرنده و فرستنده ي مادوم قرمز:


   ديودهاي مادون قرمز از نظر ساختماني تفاوت زيادي با ديودهاي ديگر ندارند. گيرنده ي مادون قرمز ياIR (InfraRed) معمولاً در باياس – مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ديود زمانيکه مادون قرمز از محيط دريافت مي کند، جريان دهي آن در جهت معکوس افزايش مي يابد و زمانيکه مادون قرمز دريافت نکند، جريان دهي آن در جهت معکوس کم مي شود. البته اين جريان بسيار کوچک مي باشد و براي استفاده از آن بايد آنرا به نوعي تقويت کرد. سنسورهاي نوري ما در ساخت ربات ها معمولاً همين ديودهاي نوري مي باشند. روش استفاده از اين ديودها به عنوان سنور (با جريان دهي مناسب) در جلسات آتي توضيح داده خواهد شد.
   فرستنده ي مادون قرمز به صورت مستقيم باياس مي شود(به منبع تغذيه وصل مي شود). البته براي جلوگيري از سوختن آن بايد جريان عبوري را با يک مقاومت که به صورت سري با آن بسته مي شود، کنترل کرد.
   ديود هاي مادون قرمز انواع و اشکال گوناگوني دارند، اما مدلي که ما بيشتر با آن سر و کار داريم از نظر ظاهري کاملاً مشابه LEDهاي سرگِرد مي باشد.

ترانزيستور:


   اين قطعه پرکاربردترين قطعه در دنياي الکترونيک مي باشد. ساز و کار آن نيز بسيار پيچيده و نيازمند مقدماتي بسيار فراتر از بحث ما دارد که ما از آن ها گذشته و اين قطعه را به صورت کاربردي و سطحي معرفي مي کنيم.
    اصلي ترين کاربرد ترانزيستور در کار ما سويچينگ(کليد الکترونيکي)و تقويت کنندگي آن است.
    ترانزيستورها با 2 ساختار PNP  و  NPN  ساخته مي شوند. اين 2 ساختار از نظر کاراي در بحث ما تفاوت زيادي ندارند و تنها تفاوت در ترتيب پايه هاي آنها براي ما مشهود خواهد بود.
    ترانزيستور 3 پايه دارد: بيس(Base)، کلکتور(Collector)، اميتر(Emitter)
   ترانزيستور در حالت کلي به 3 دسته ي قدرت، نيمه قدرت و معمولي تقسيم مي شوند. ترانزيستورهاي قدرت و نيمه قدرت براي سوييچينگ به کار مي روند و ترانزيستورهاي معمولي براي تقويت جريان.
  

باياسينگ ترانزيستور:
   براي راه اندازي ترانزيستور به عنوان سوييچ يا تقويت کننده يا... بايد ابتدا آنرا باياس کرد.
   در ترانزيستور NPN جرياني که از کلکتور وارد ترانزيستور مي شود به وسيله جريان بسيار کوچکي که بر روي بيس قرار مي گيرد وارد اميتر مي شود. پس جرياني که از اميتر عبور مي کند برابرست با جمع جريان هاي بيس و کلکتور که به دليل بسيار کوچک بودن بيس نسبت به کلکتور تقريباً برابر است با جريان کلکتور:  

   باياسينگ ترانزيستورهاي PNP دقيقاً برعکس NPN است، يعني جرياني که از طريق اميتر وارد ترانزيستور مي شود به وسيله ي جريان بسيار کوچکي که بر روي بيس قرار مي گيرد وارد کلکتور مي شود:
   دقت کنيد که در هر 2 نوع ، جريان به وسيله ي بيس کنترل مي شود.


 



 

   ادامه‌ي مطلب در جلسه‌ي آينده...
  جلسه‌ي آينده صبح پنجشنبه13/10/1386 بر روي سايت قرار خواهد گرفت...
   منتظر سوالات دوستاي خوبم هستم
  فعلاً خدانگه‌دار


جلسه‌ي پنجم (بررسي چشم‌انداز پروژه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي هفتم


دوست شما، فراز
 

   ترانزيستورها در تقويت جريان خروجي از ICها براي انتقال به ديگر قطعات مانند موتور و رله و.... کاربرد بسار زيادي دارند.
   در 7Segmentهاي آند مشترک روند کار دقيقاً برعکس کاتد مشترک است. يعني کاربر بايد پايه ي متناظر با LED  مورد نظر را به – وصل کند تا LED روشن شود. يک پايه هم به عنوان پايه ي + همه ي LEDها وجود دارد.
  

1386/10/6 لينک مستقيم

فرستنده :
ناصر نجفیان HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام دوست عزیز.
من این اصطلاح یا گفته را که می گویند : برای این که جریان قطعه ای بالا نرودباید ان را با یک مقاومت سری کرد تا جریان ان را کنترل نمود و من این هم می دانم که میزان ان جریان را میزان مقاومت اهمی تعیین می کند اما ما از کجا بفهمیم که این میزان مقاومت چقدر از جریان رو کم می کند ایا با قانون اهم ؟ اگر این طور است لطفا بگویید چگونه؟
از شما به خاطر این که برای ما فرزندان ایرانی تلاش می کنید ممنونم و طاعات و عبادات شما مورد قبول درگاه. خدانگهدار
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم از لطفتون.
سوال خوبيه. ما كافيست بدانيم قطعه‌ي مورد نظرمان حداكثر تا چه جرياني را مي‌تواند تحمل كند، سپس با استفاده از قوانين اهم، حساب مي‌كنيم كه با چه مقاومتي ميتوانيم چقدر از جريان بكاهيم. ما مي‌دانيم كه V/R=I، يعني از تقسيم ولتاژي كه بر روي دو سر قطعه قرار گرفته است بر مقاومتي كه با آن سري مي كنيم، مي توانيم حساب كنيم چقدر جريان از قطعه عبور مي‌كند. مثلاً اگر يك فرستنده‌ي نوري مادون قرمز را به 5 ولت وصل كنيم و آن‌را به يك مقاومت 100 اهم سري كنيم، يعني جريان را به 0.05 آمپر كاهش داده‌ايم، كه اين جريان براي راه اندازي يك فرستنده‌ي مادون قرمز ايده ال است.
پيروز باشيد

فرستنده :
شیما HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام کارتون خیلی قشنگه مرسی
پاسـخ : ممنونم دوست عزيز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1386/10/14
مـتـن : خیلی متشکر
مطالب تون کامل وبی عیب ونقص است و البته زود فهم
پاسـخ : سلام
ممنونم محمد جان

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/10/10
مـتـن : باسلام و عرض خسته نباشی
می خواستم بدونم که بایاس معکوس چه فایده ای دارد؟
پاسـخ : سلام دوست عزیز
بایاس معکوس در حالت کلی استفاده های زیادی در مدارهای مختلف داره، ولی در دیود گیرنده ی مادون قرمز، قبلاً هم گفته بودیم که در بایاس معکوس دیودها جریان بسیار محدودی را از خود عبور میدهند، ولی ساختار این دیودها به گونه ای هست که نور را از محیط اطراف جذب می کنند، نور از انرژی تشکیل و این انرژی باعث شکستن پیوندهای P-N درون دیود می شود و در نتیجه تعداد بیشتری از الکترونها در بایاس معکوس از دیود عبور می کنند و در نتیجه جریان اندکی افزایش می یابد....
البته این توضیح بسیار سطحی است و شاید اهل فن ایراداتی بهش وارد کنن ، ولی جواب این سوال نیاز به مقدمات خیلی زیادی داره که چون ما اون مقدمات رو نگفتیم ، نمی تونیم توضیح کاملی هم ارایه بدیم!
موفق باشید!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ي ششم
جلسه‌ي ششم
ديود نوري، 7Segment،ديودهاي مادون قرمز، ترانزيستور، باياسينگ ترانزيستور....

جلسه‌ي پنجم (بررسي چشم‌انداز پروژه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي هفتم


به نام خدا


سلام به دوستاي عزيزم
   با عرض پوزش فراوان به خاطر بدقولي در ارايه ي مطلب، با توجه به شروع فصل امتحانات و نظرات دوستان، ما مجبور شديم سرعت کار رو کاهش بديم تا همه ي عزيزان علاقه مند بتونن مطالب ارايه شده را با همين نظم و ترتيب و همراه با ما خوانده و استفاده کنند. ما سعي خواهيم کرد در بازه ي زماني امتحانات حجم و سرعت ارايه ي مطالب رو کاهش بديم تا دوستان عزيز دچار مشکل نشوند. انشاالله از بعد از امتحانات ترم، ما کار را به صورت جدي تر و سري تري دنبال خواهيم کرد...
   از مبحث ديود ها، ديود نوري، 7Segment و گيرنده فرستنده ي مادون قرمز باقي مونده که در اين جلسه ابتدا به توضيح اين  قطعات خواهيم پرداخت.

 

ديود نوري(LED):


    همان طور که از اسم پيداست، اين نيز نوعي ديود است که زمانيکه در باياس مستقيم قرار گيرد و جريان مناسب باشد، از خود نور توليد مي کند.
    باياس کردن يعني اتصال پايه هاي قطعه(ديود، ترانزيستور،...) به منبع تغذيه. باياس مستقيم به معناي اتصال صحيح به منبع تغذيه(اتصال پايه‌ي + به قطب + و پايه ي - به قطب - منبع تغذيه) و باياس معکوس به معناي اتصال برعکس مي باشد.
   LEDها مزاياي بسياري نسبت به لامپ هاي معمولي کوچک دارند، از جمله: مصرف بسيار پايين، طول عمر بالا، سرعت قطع و وصل بالا هنگام قطع و وصل شدن منبع تغذيه و... LEDها در رنگهاي مختلفي ساخته مي‌شوند (زرد، سبز، قرمزو...).

 

نمايشگر LED هفت قسمي(7Segment):

   اين قطعه نوعي نمايشگر است که براي نشان دادن عددها و بعضي از حروف کاربرد دارد. طبيعتاً اگر چند 7Segment در کنار هم قرار گيرند مي توانند اعداد و جملات طولاني تري را نمايش دهند.
    ساختار داخلي اين قطعه بسيار ساده است، اين قطعه از 8 LED (7تا براي حروف، يکي هم براي نقطه)ساخته شده که با کنترل پايه هاي آن مي توان با روشن و خاموش کردن LEDهاي مختلف، اعداد و حروف گوناگون را بر روي آن نمايش داد.
 


   اين قطعه به 2 صورت کاتد مشترک و آند مشترک ساخته مي شود. در کاتد مشترک پايه ي – همه ي LEDها به يکديگر وصل شده (طبق شکل) و يک پايه به عنوان پايه ي – همه ي LEDها در اختيار کاربر قرار مي گيرد. کاربر اين پايه را به قطب – وصل مي کند. حال براي کنترل هر LED کافيست کاربر پايه ي متناظر با آن را به + وصل کند. اين کار علي رغم پيچيدگي ظاهري بسيار کار ما را ساده خواهد کرد.

 


   

ديود گيرنده و فرستنده ي مادوم قرمز:


   ديودهاي مادون قرمز از نظر ساختماني تفاوت زيادي با ديودهاي ديگر ندارند. گيرنده ي مادون قرمز ياIR (InfraRed) معمولاً در باياس – مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ديود زمانيکه مادون قرمز از محيط دريافت مي کند، جريان دهي آن در جهت معکوس افزايش مي يابد و زمانيکه مادون قرمز دريافت نکند، جريان دهي آن در جهت معکوس کم مي شود. البته اين جريان بسيار کوچک مي باشد و براي استفاده از آن بايد آنرا به نوعي تقويت کرد. سنسورهاي نوري ما در ساخت ربات ها معمولاً همين ديودهاي نوري مي باشند. روش استفاده از اين ديودها به عنوان سنور (با جريان دهي مناسب) در جلسات آتي توضيح داده خواهد شد.
   فرستنده ي مادون قرمز به صورت مستقيم باياس مي شود(به منبع تغذيه وصل مي شود). البته براي جلوگيري از سوختن آن بايد جريان عبوري را با يک مقاومت که به صورت سري با آن بسته مي شود، کنترل کرد.
   ديود هاي مادون قرمز انواع و اشکال گوناگوني دارند، اما مدلي که ما بيشتر با آن سر و کار داريم از نظر ظاهري کاملاً مشابه LEDهاي سرگِرد مي باشد.

ترانزيستور:


   اين قطعه پرکاربردترين قطعه در دنياي الکترونيک مي باشد. ساز و کار آن نيز بسيار پيچيده و نيازمند مقدماتي بسيار فراتر از بحث ما دارد که ما از آن ها گذشته و اين قطعه را به صورت کاربردي و سطحي معرفي مي کنيم.
    اصلي ترين کاربرد ترانزيستور در کار ما سويچينگ(کليد الکترونيکي)و تقويت کنندگي آن است.
    ترانزيستورها با 2 ساختار PNP  و  NPN  ساخته مي شوند. اين 2 ساختار از نظر کاراي در بحث ما تفاوت زيادي ندارند و تنها تفاوت در ترتيب پايه هاي آنها براي ما مشهود خواهد بود.
    ترانزيستور 3 پايه دارد: بيس(Base)، کلکتور(Collector)، اميتر(Emitter)
   ترانزيستور در حالت کلي به 3 دسته ي قدرت، نيمه قدرت و معمولي تقسيم مي شوند. ترانزيستورهاي قدرت و نيمه قدرت براي سوييچينگ به کار مي روند و ترانزيستورهاي معمولي براي تقويت جريان.
  

باياسينگ ترانزيستور:
   براي راه اندازي ترانزيستور به عنوان سوييچ يا تقويت کننده يا... بايد ابتدا آنرا باياس کرد.
   در ترانزيستور NPN جرياني که از کلکتور وارد ترانزيستور مي شود به وسيله جريان بسيار کوچکي که بر روي بيس قرار مي گيرد وارد اميتر مي شود. پس جرياني که از اميتر عبور مي کند برابرست با جمع جريان هاي بيس و کلکتور که به دليل بسيار کوچک بودن بيس نسبت به کلکتور تقريباً برابر است با جريان کلکتور:  

   باياسينگ ترانزيستورهاي PNP دقيقاً برعکس NPN است، يعني جرياني که از طريق اميتر وارد ترانزيستور مي شود به وسيله ي جريان بسيار کوچکي که بر روي بيس قرار مي گيرد وارد کلکتور مي شود:
   دقت کنيد که در هر 2 نوع ، جريان به وسيله ي بيس کنترل مي شود.


 



 

   ادامه‌ي مطلب در جلسه‌ي آينده...
  جلسه‌ي آينده صبح پنجشنبه13/10/1386 بر روي سايت قرار خواهد گرفت...
   منتظر سوالات دوستاي خوبم هستم
  فعلاً خدانگه‌دار


جلسه‌ي پنجم (بررسي چشم‌انداز پروژه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي هفتم


دوست شما، فراز
 

   ترانزيستورها در تقويت جريان خروجي از ICها براي انتقال به ديگر قطعات مانند موتور و رله و.... کاربرد بسار زيادي دارند.
   در 7Segmentهاي آند مشترک روند کار دقيقاً برعکس کاتد مشترک است. يعني کاربر بايد پايه ي متناظر با LED  مورد نظر را به – وصل کند تا LED روشن شود. يک پايه هم به عنوان پايه ي + همه ي LEDها وجود دارد.
  

1386/10/6 لينک مستقيم

فرستنده :
ناصر نجفیان HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام دوست عزیز.
من این اصطلاح یا گفته را که می گویند : برای این که جریان قطعه ای بالا نرودباید ان را با یک مقاومت سری کرد تا جریان ان را کنترل نمود و من این هم می دانم که میزان ان جریان را میزان مقاومت اهمی تعیین می کند اما ما از کجا بفهمیم که این میزان مقاومت چقدر از جریان رو کم می کند ایا با قانون اهم ؟ اگر این طور است لطفا بگویید چگونه؟
از شما به خاطر این که برای ما فرزندان ایرانی تلاش می کنید ممنونم و طاعات و عبادات شما مورد قبول درگاه. خدانگهدار
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم از لطفتون.
سوال خوبيه. ما كافيست بدانيم قطعه‌ي مورد نظرمان حداكثر تا چه جرياني را مي‌تواند تحمل كند، سپس با استفاده از قوانين اهم، حساب مي‌كنيم كه با چه مقاومتي ميتوانيم چقدر از جريان بكاهيم. ما مي‌دانيم كه V/R=I، يعني از تقسيم ولتاژي كه بر روي دو سر قطعه قرار گرفته است بر مقاومتي كه با آن سري مي كنيم، مي توانيم حساب كنيم چقدر جريان از قطعه عبور مي‌كند. مثلاً اگر يك فرستنده‌ي نوري مادون قرمز را به 5 ولت وصل كنيم و آن‌را به يك مقاومت 100 اهم سري كنيم، يعني جريان را به 0.05 آمپر كاهش داده‌ايم، كه اين جريان براي راه اندازي يك فرستنده‌ي مادون قرمز ايده ال است.
پيروز باشيد

فرستنده :
شیما HyperLink HyperLink 1388/4/4
مـتـن : سلام کارتون خیلی قشنگه مرسی
پاسـخ : ممنونم دوست عزيز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1386/10/14
مـتـن : خیلی متشکر
مطالب تون کامل وبی عیب ونقص است و البته زود فهم
پاسـخ : سلام
ممنونم محمد جان

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/10/10
مـتـن : باسلام و عرض خسته نباشی
می خواستم بدونم که بایاس معکوس چه فایده ای دارد؟
پاسـخ : سلام دوست عزیز
بایاس معکوس در حالت کلی استفاده های زیادی در مدارهای مختلف داره، ولی در دیود گیرنده ی مادون قرمز، قبلاً هم گفته بودیم که در بایاس معکوس دیودها جریان بسیار محدودی را از خود عبور میدهند، ولی ساختار این دیودها به گونه ای هست که نور را از محیط اطراف جذب می کنند، نور از انرژی تشکیل و این انرژی باعث شکستن پیوندهای P-N درون دیود می شود و در نتیجه تعداد بیشتری از الکترونها در بایاس معکوس از دیود عبور می کنند و در نتیجه جریان اندکی افزایش می یابد....
البته این توضیح بسیار سطحی است و شاید اهل فن ایراداتی بهش وارد کنن ، ولی جواب این سوال نیاز به مقدمات خیلی زیادی داره که چون ما اون مقدمات رو نگفتیم ، نمی تونیم توضیح کاملی هم ارایه بدیم!
موفق باشید!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content