XMod
 جلسه‌ي سيزدهم (آزمايشگاه)
جلسه‌ي سيزدهم (آزمايشگاه)
انجام آزمايش شماره‌ي سه، كار با منبع تغذيه، كامپيوتر به عنوان مولد، كار با 7segment

جلسه‌ي دوازدهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)


به نام خدا

با عرض سلام و تبريک سال نوي خورشيدي خدمت همه ي دوستان خوبم

سالي سرشار از شادي و برکت رو براي همه ي دوستان و همه ي هم وطنان عزيزم آرزو مي کنم.

اميد واريم در سالي که از سوي رهبر کبير انقلاب، سال نوآوري و شکوفايي ناميده شده است، فرصت ها و بسترها ي مناسب براي رشد و شکوفايي علاقه مندان و دانشمندان همه ي علوم از جمله علم رباتيک، که علمي پيشرو و پر اهميت در سطح جهان مي باشد، بيش از پيش فراهم آيد.

بدون مقدمه ي بيشتر سومين آزمايش رو با هم شروع مي کنيم.

نحوه ي استفاده از منبع تغذيه ي کامپيوتر، به عنوان مولد:





همانطور که در جلسات پيش ذکر شد، منبع تغذيه يا Power ِ کامپيوتر شخصي (PC) شما ، مي تواند به عنوان يک منبع تغذيه ي ايده آل براي کار ما مورد استفاده قرار گيرد. منيع تغذيه هاي موجود در کامپيوتر ها، چندين ولتاژ خروجي مختلف دارند که پر استفاده ترين آنها براي کار ما، 12 و 5 ولت مي باشد.

Power يا منبع تغذيه ي کامپيوتر معمولاً در قسمت پشت و در بالاي Case شما قرار دارد.



مراحل کار:

ابتدا درب سمت چپ Case را (مانند شکل بالا) باز کنيد. (معمولاً براي باز کردن درب Case بايد پيچ هاي پشت را باز کنيد)

کار با منبع تغذيه ي کامپيوتر بسيار ساده است و فقط کافيست يکي از سوکت هايي که از منبع خارج شده و به هيچ قسمتي متصل نيست را پيدا کنيد و به سوراخ هاي سوکت يک تکه سيم متصل کرده و خروجي ولتاژ بگيريد. يوراخ هايي که از منبع تغذيه سيم قرمز به آن ها وارد شده است ولتاژ 5ولت، و سوراخ هايي که سيم زرد به آن ها وارد شده است ولتاژ 12 ولت دارند. سيم هاي مشکي هم پايانه ي – مي باشند.




كار با 7Segment:

همانطور که مي دانيم، هر 7Segment يک رقمي، از 8 LED مجزا از هم تشکيل شده است. هر کدام از اين LED ها به صورت مستقل از هم روشن و خاموش مي شوند و مي توان به وسيله ي آنها اعداد مختلف را نمايش داد. پايه ي مربوط به هر LED در شکل زير نمايش داده شده است.



براي راه اندازي 7Segment، دقت کنيد که اگر 7Segment شما کاتد (+) مشترک باشد، بايد پايه ي "مشترک" به "+" و ديگر پايه ها در صورت لزوم به "–" متصل شوند، و اگر 7Segment آند مشترک بود، روند کار وارونه است، يعني پايه "مشترک" به "–" و ساير پايه ها به "+" متصل مي شوند.

مثلاً براي نمايش عدد "2" توسط يک 7Segment کاتد مشترک، بايد يکي از (يا هر 2) پايه هاي "مشترک" به + و پايه هاي"A,BG,E,D" به – متصل شوند.

چند نکته:

1- براي کنترل جريان ورودي به LED ها و جلوگيري از سوختن قطعه، بهتر است پايه هاي مشترک را به جاي سيم ، با يک مقاومت 100اهم به تغذيه ي + يا – متصل کنيد.

2- اگر از برد برد استفاده مي کنيد، دقت کنيد که پايه هاي 7Segment را به گونه اي روي برد قرار دهيد که به يکديگر متصل نشوند.

3- تغذيه ي مدار بايد 5 ولت باشد.


براي تمرين سعي کنيد همه اعداد 0 تا 9 را به وسيله ي 7segment نمايش دهيد.

در جلسه ي بعد راه اندازي يک ديود حساس به نور را آموزش خواهيم داد و مداري طراحي مي کنيم که با تغيير نور محيط بتوان ميزان نور يک LED را کنترل کرد.

سوالات و پيشنهادات خودتون رو حتماً با ما در ميون بگذاريد.

سال خيلي خوبي رو براي همه ي دوستاي خوبم آرزو مي کنم

خدا نگه دار

دوست شما، فراز


جلسه‌ي دوازدهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)


1387/1/6 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/4/19
مـتـن : سلام با تشكر از زحمات شما
1-راستش من مي خواستم براي چند نفر كلاس رباتيك بزارم اما نمي دانم از كجا شروع كنم
2- مكانيك و تمام درسهايي كه از مكانيك خونديم را چطوري تو ساخت ربات استفاده كنم؟
پاسـخ : سلام
من فكر مي كنم اگر شما با همين سرفصل‌هاي اينجا مطالبتون رو ارايه كنيد مناسب باشه. براي بخش مكانيك هم خيلي بحث زيادي لازم نيست، در حد توضيح سيستم حركت "تانك" براي دانش آموزان مبتدي كفايت مي‌كنه
موفق باشيد

فرستنده :
جاوید HyperLink HyperLink 1387/4/4
مـتـن : سلام
خسته نباشید، کارتون حرف نداره ، فقط اگه ممکنه کمی سریعتر ادامه بدید.
با تشکر فراوان! :)
پاسـخ : سلام جاويد جان
چشم دوست عزيزم، حتماً

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1387/2/25
مـتـن : سلام
منظورم این بود که ما یک سیگنال تصویر داریم(که از امواج الکترومغناطیس بدست اومده و طیف فرکانسی رو به ما داده) حالا میتونیم با استفاده از یک بانک اطلاعاتی و یک جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و مشخصات طیف فرکانسی قادر به تشخیص اهداف باشیم ... در حال حاضر موشک ها با سوخت جامد کوتاه برد نسل سوم (کوروز نسل سوم) از سیستم رهگیری زمینی استفاده می کنند ولی حالا سوال اینجاست که میشه تکنیک های هوش مصنوعی را روی یک موشک پیاده کرد به طوری که بدون کنترل خارجی قادر به تشخیص هدف باشد ؟! (فرض کنید سیگنال ورودی گرمایی یا مغناطیسی و یا طیف رنگ یا حتی سیگنال صحبت باشد )
خسته نباشید
پاسـخ : سلام دوست عزيز
بنده فكر مي‌كنم تصوير ذهني شما از مبحث پردازش تصوير به طور كلي نا درسته. به نظر من شما اگر به مبحث پردازش تصوير علاقه مند هستيد، لازمه كه يك اطلاعات اوليه‌اي از پردازش تصوير كسب كنيد. كتاب 'گنزالس در مورد پردازش تصوير كتاب مناسبي است. موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
بهنام HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام خدمت دوستم فراز میخواستم بدانم رشته ساخت وتولید برای ساخت روبات مناسب است ورشته خودتان جیست
پاسـخ : سلام بهنام جان
بنده خودم رشته‌ي سخت‌افزار مي خونم، رشته‌ي ساخت و توليد هم رشته ي مناسبي براي رباتيك محسوب ميشه، چون شما توانايي طراحي و ساخت قسمت هاي مختلف مكانيكي ربات رو كسب مي كنيد. مكانيك ربات از پر اهميت ترين قسمت هاي ربات محسوب مي‌شود.
موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
حسین HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام
میشه درمورد مین استاکر توضیحاتی بدید؟! (منظور ساختار مین استاکر)
ممنون
در ضمن منو بی خبر نذارید
new_prv_at13@yahoo.com
hosein2008_8@hotmail.com
taghe2del@gmail.com
پاسـخ : سلام
حسين جان من در مورد اين وسيله تا به حال چيزي نشنيدم، در اينترنت هم search كردم ولي هيچ link مرتبطي وجود نداشت، شايد اسمي كه شما مطرح كرديد درست بيان نشده.
موفق باشي

فرستنده :
ليلي HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : آقا فراز من مهندسي نرم افزار ميخونم و يك درسي دارم به اسم مباني الكترونيك عمليشو ياد نمي گيرم.ميخواستم ببينم شما ميتونيد كمكم كنيد اگه بتونيد ممنون ميشم
پاسـخ : سلام
خوشحال ميشم اگه كمكي از دستم بر بياد، شما سوالاتتون مطرح كنيد، من در خدمتم

فرستنده :
محمدرضا واعظي HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : به نظر من مطالب عاليه چون از مقدماتي شروع كرديد فقط دير جلسات جديد ميزاريد كه اميدوارم حل بشه با تشكر از زحمات آقا فراز اميد وارم موفق باشيد
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم، حتماً اين مشكل برطرف خواهد شد. موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
vahid HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : بسیار بسیار بسیار عالی و خوب است
پاسـخ : ممنونم وحيد جان

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام و با عرض خسته نماشید از سایتی که راه انداخته اید متشکرم لطفا تاریخ ارائه جلسه بعد را اطلاع دهید متشکرم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم، حتماً از اين جلسه تاريخ ارايه مطلب بعدي رو در اخر مطلب ذكر مي كنم

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام و خسته نباشید ...
اگر بخواهیم از هوش مصنوعی برای پردازش تصویر استفاده کنیم به نشر شما جواب میده ؟
مثلا" یک موشک با ابعاد کوچک و قابلیت پردازش تصویر که بانک اطلاعاتی اون هم روی یک سرور قرار گرفته باشه ... در حقیقت قسمت هدایت روی کامپیوتر باشه ؟ .... موفق باشید ..
پاسـخ : سلام دوست عزيز
سوالتون كمي نا واضح هست، به نظر من شما بايد ابتدا كمي اطلاعات در مورد پردازش تصوير جمع آوري كنيد.
موفق باشيد

فرستنده :
صمصام امیرپور HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : فراز جان سلام . واقعا اطلاعات خیلی خوبی ارائه دادی و خوشحال می شم با تو همکاری کنم .من مقالات خوبی دارم ، اگر تمیل داری اون ها را بخونی mail خودت رو بده تا برات بفرستم.کارت عالی ، موفق باشی
پاسـخ : سلام صمصام جان
ممنونم، منم خوشحال ميشم اگه مطلب مفيدي داري بتونم در اختيار بقيه ي دوستان بذارم. منتظر مطالبت هستم
موفق باشي

فرستنده :
يكتا HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : با سلام و خسته نباشيد
ميشه كمي در رابطه با encoder و بردهاي wireless توضيح بديد؟
پاسـخ : سلام
من سوالتون رو دقيق متوجه نشدم، منظورتون از Encoder چه Encoderي هست؟ سوالتون در مورد بردهاي Wireless هم خيلي واضح نبود، شما در مورد چه نوع برد بي سيمي نياز به اطلاعات داريد؟ مي تونيد اگر برد خاصي مدّ نظر داريد در اينترنت data sheet اون رو پيدا كنيد.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام
باتشکر از موارد آموزشی که عنوان نموده اید
در صورت امکان کار با میکروکنترلهای AVR را با برنامه نویسی cod vition آموزش دهید و جلسات را زودتر روی سایت بریزید.
پاسـخ : سلام
حتماً دوست عزيز، ما آموزش ميكرو كنترلر هم انشاالله در برنامه هامون خواهيم داشت.

فرستنده :
كريمي HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : با سلام لطفاً سريعتر ادامه دهيد
پاسـخ : سلام
حتماً، انشا الله از اين جلسه تاريخ جلسه ي بعد رو در آخر مطلب بيان مي كنيم تا دوستان بتونن برنامه ريزي مناسبي براي فعاليت هاشون داشته باشند.

فرستنده :
امیر HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : با سلام
با تشکر از مطالب جالب شما می خواستم بدانم قیمت power در بازار چند است؟
پاسـخ : سلام دوست عزيز
قيمت اين Powerها در بازار به صورت متغير از حدود15هزار تومان تا 30و40 هزار تومان هست، ولي همون Powerهاي عادي حدود 15هزار توماني براي كار ما كافي است. البته اگر powerي كه استفاده مي كنيد به كامپيوتر متصل نباشد (اگر ATX باشد) براي روشن شدن آن بايد سيم سبز رنك را با يك تكه سيم به يكي از سيم هاي مشكي رنگ اطراف آن متصل كنيد.

فرستنده :
امیر مهدی HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : با تشکر از تلاش شما در اموزش
خواهشمندم لطفا در مورد مکانیک ربات هم بحث کنید
پاسـخ : سلام
حتماً در مورد رباتيك ربات هم در جلسات آينده توضيحاتي خواهم داد، البته همونطور كه عرض كردم ما فعلاً در بخش مكانيك ربات كار خيلي سنگيني نخواهيم داشت

فرستنده :
سید امیر محمد نیکوکار HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : کلاس های روباتیک شما عالیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسـخ : ممنونم امير جان، اميدوارم كه تو اين راه موفق باشيد!!!

فرستنده :
كريمي HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : با سلام و تبريك سال جديد
فقط به خاطر من پيرمرد هم كه شده سريعتر مطالب را بروز رساني فرماييد تا عمر من هم كفاف بده اين آخر عمري يه ربات بسازم
پاسـخ : سلام
واقعاً به خاطر اين سرعت پايين كار از شما عذر خواهي مي‌كنم، انشاالله به زودي اين روند اصلاح ميشه!
موفق باشيد!

فرستنده :
reza HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : سلام
منبع یا کتاب خوبی که آموزش جامعی از رباتیک باشه رو معرفی کنین .... ممنونم
پاسـخ : سلام رضا جان
در مورد رباتيك كتاب‌هاي متعددي الآن در بازار وجود داره كه هر كدوم معايب و مزاياي خودشو داره، ولي در بين اين كتاب‌ها، كتاب «اصول و راهنماي رباتيك» چاپ كانون نشر علوم، نوشته ي آقاي مشاقي طبري، از نظر من كتاب مناسب و كامليه!
موفق باشيد.

فرستنده :
نيك HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : لطفا در مورد مكانيك ربات اموزش دهيد
پاسـخ : سلام دوست عزيز
حتماً در ادامه‌ي بحث ها به مكانيك ربات هم خواهيم پرداخت، البته ما فعلاً براي ربات ها مكانيك خيلي پيچيده اي نخواهيم داشت.

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : سلام و با عرض خسته نماشید از سایتی که راه انداخته اید متشکرم چرا پخش جلسات ناهماهنگ است و دیر پخش میشود با تشکر
پاسـخ : سلام محمد جان
بنده از بات اين ناهماهنگي هاي به وجود آمده از همه ي دوستان عذرخواهي مي كنم، انشا الله از اين به بعد اين روند اصلاح خواهد شد.
موفق باشيد

فرستنده :
مجید HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : عالی است

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ي سيزدهم (آزمايشگاه)
جلسه‌ي سيزدهم (آزمايشگاه)
انجام آزمايش شماره‌ي سه، كار با منبع تغذيه، كامپيوتر به عنوان مولد، كار با 7segment

جلسه‌ي دوازدهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)


به نام خدا

با عرض سلام و تبريک سال نوي خورشيدي خدمت همه ي دوستان خوبم

سالي سرشار از شادي و برکت رو براي همه ي دوستان و همه ي هم وطنان عزيزم آرزو مي کنم.

اميد واريم در سالي که از سوي رهبر کبير انقلاب، سال نوآوري و شکوفايي ناميده شده است، فرصت ها و بسترها ي مناسب براي رشد و شکوفايي علاقه مندان و دانشمندان همه ي علوم از جمله علم رباتيک، که علمي پيشرو و پر اهميت در سطح جهان مي باشد، بيش از پيش فراهم آيد.

بدون مقدمه ي بيشتر سومين آزمايش رو با هم شروع مي کنيم.

نحوه ي استفاده از منبع تغذيه ي کامپيوتر، به عنوان مولد:





همانطور که در جلسات پيش ذکر شد، منبع تغذيه يا Power ِ کامپيوتر شخصي (PC) شما ، مي تواند به عنوان يک منبع تغذيه ي ايده آل براي کار ما مورد استفاده قرار گيرد. منيع تغذيه هاي موجود در کامپيوتر ها، چندين ولتاژ خروجي مختلف دارند که پر استفاده ترين آنها براي کار ما، 12 و 5 ولت مي باشد.

Power يا منبع تغذيه ي کامپيوتر معمولاً در قسمت پشت و در بالاي Case شما قرار دارد.



مراحل کار:

ابتدا درب سمت چپ Case را (مانند شکل بالا) باز کنيد. (معمولاً براي باز کردن درب Case بايد پيچ هاي پشت را باز کنيد)

کار با منبع تغذيه ي کامپيوتر بسيار ساده است و فقط کافيست يکي از سوکت هايي که از منبع خارج شده و به هيچ قسمتي متصل نيست را پيدا کنيد و به سوراخ هاي سوکت يک تکه سيم متصل کرده و خروجي ولتاژ بگيريد. يوراخ هايي که از منبع تغذيه سيم قرمز به آن ها وارد شده است ولتاژ 5ولت، و سوراخ هايي که سيم زرد به آن ها وارد شده است ولتاژ 12 ولت دارند. سيم هاي مشکي هم پايانه ي – مي باشند.




كار با 7Segment:

همانطور که مي دانيم، هر 7Segment يک رقمي، از 8 LED مجزا از هم تشکيل شده است. هر کدام از اين LED ها به صورت مستقل از هم روشن و خاموش مي شوند و مي توان به وسيله ي آنها اعداد مختلف را نمايش داد. پايه ي مربوط به هر LED در شکل زير نمايش داده شده است.



براي راه اندازي 7Segment، دقت کنيد که اگر 7Segment شما کاتد (+) مشترک باشد، بايد پايه ي "مشترک" به "+" و ديگر پايه ها در صورت لزوم به "–" متصل شوند، و اگر 7Segment آند مشترک بود، روند کار وارونه است، يعني پايه "مشترک" به "–" و ساير پايه ها به "+" متصل مي شوند.

مثلاً براي نمايش عدد "2" توسط يک 7Segment کاتد مشترک، بايد يکي از (يا هر 2) پايه هاي "مشترک" به + و پايه هاي"A,BG,E,D" به – متصل شوند.

چند نکته:

1- براي کنترل جريان ورودي به LED ها و جلوگيري از سوختن قطعه، بهتر است پايه هاي مشترک را به جاي سيم ، با يک مقاومت 100اهم به تغذيه ي + يا – متصل کنيد.

2- اگر از برد برد استفاده مي کنيد، دقت کنيد که پايه هاي 7Segment را به گونه اي روي برد قرار دهيد که به يکديگر متصل نشوند.

3- تغذيه ي مدار بايد 5 ولت باشد.


براي تمرين سعي کنيد همه اعداد 0 تا 9 را به وسيله ي 7segment نمايش دهيد.

در جلسه ي بعد راه اندازي يک ديود حساس به نور را آموزش خواهيم داد و مداري طراحي مي کنيم که با تغيير نور محيط بتوان ميزان نور يک LED را کنترل کرد.

سوالات و پيشنهادات خودتون رو حتماً با ما در ميون بگذاريد.

سال خيلي خوبي رو براي همه ي دوستاي خوبم آرزو مي کنم

خدا نگه دار

دوست شما، فراز


جلسه‌ي دوازدهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)


1387/1/6 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/4/19
مـتـن : سلام با تشكر از زحمات شما
1-راستش من مي خواستم براي چند نفر كلاس رباتيك بزارم اما نمي دانم از كجا شروع كنم
2- مكانيك و تمام درسهايي كه از مكانيك خونديم را چطوري تو ساخت ربات استفاده كنم؟
پاسـخ : سلام
من فكر مي كنم اگر شما با همين سرفصل‌هاي اينجا مطالبتون رو ارايه كنيد مناسب باشه. براي بخش مكانيك هم خيلي بحث زيادي لازم نيست، در حد توضيح سيستم حركت "تانك" براي دانش آموزان مبتدي كفايت مي‌كنه
موفق باشيد

فرستنده :
جاوید HyperLink HyperLink 1387/4/4
مـتـن : سلام
خسته نباشید، کارتون حرف نداره ، فقط اگه ممکنه کمی سریعتر ادامه بدید.
با تشکر فراوان! :)
پاسـخ : سلام جاويد جان
چشم دوست عزيزم، حتماً

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1387/2/25
مـتـن : سلام
منظورم این بود که ما یک سیگنال تصویر داریم(که از امواج الکترومغناطیس بدست اومده و طیف فرکانسی رو به ما داده) حالا میتونیم با استفاده از یک بانک اطلاعاتی و یک جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و مشخصات طیف فرکانسی قادر به تشخیص اهداف باشیم ... در حال حاضر موشک ها با سوخت جامد کوتاه برد نسل سوم (کوروز نسل سوم) از سیستم رهگیری زمینی استفاده می کنند ولی حالا سوال اینجاست که میشه تکنیک های هوش مصنوعی را روی یک موشک پیاده کرد به طوری که بدون کنترل خارجی قادر به تشخیص هدف باشد ؟! (فرض کنید سیگنال ورودی گرمایی یا مغناطیسی و یا طیف رنگ یا حتی سیگنال صحبت باشد )
خسته نباشید
پاسـخ : سلام دوست عزيز
بنده فكر مي‌كنم تصوير ذهني شما از مبحث پردازش تصوير به طور كلي نا درسته. به نظر من شما اگر به مبحث پردازش تصوير علاقه مند هستيد، لازمه كه يك اطلاعات اوليه‌اي از پردازش تصوير كسب كنيد. كتاب 'گنزالس در مورد پردازش تصوير كتاب مناسبي است. موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
بهنام HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام خدمت دوستم فراز میخواستم بدانم رشته ساخت وتولید برای ساخت روبات مناسب است ورشته خودتان جیست
پاسـخ : سلام بهنام جان
بنده خودم رشته‌ي سخت‌افزار مي خونم، رشته‌ي ساخت و توليد هم رشته ي مناسبي براي رباتيك محسوب ميشه، چون شما توانايي طراحي و ساخت قسمت هاي مختلف مكانيكي ربات رو كسب مي كنيد. مكانيك ربات از پر اهميت ترين قسمت هاي ربات محسوب مي‌شود.
موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
حسین HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام
میشه درمورد مین استاکر توضیحاتی بدید؟! (منظور ساختار مین استاکر)
ممنون
در ضمن منو بی خبر نذارید
new_prv_at13@yahoo.com
hosein2008_8@hotmail.com
taghe2del@gmail.com
پاسـخ : سلام
حسين جان من در مورد اين وسيله تا به حال چيزي نشنيدم، در اينترنت هم search كردم ولي هيچ link مرتبطي وجود نداشت، شايد اسمي كه شما مطرح كرديد درست بيان نشده.
موفق باشي

فرستنده :
ليلي HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : آقا فراز من مهندسي نرم افزار ميخونم و يك درسي دارم به اسم مباني الكترونيك عمليشو ياد نمي گيرم.ميخواستم ببينم شما ميتونيد كمكم كنيد اگه بتونيد ممنون ميشم
پاسـخ : سلام
خوشحال ميشم اگه كمكي از دستم بر بياد، شما سوالاتتون مطرح كنيد، من در خدمتم

فرستنده :
محمدرضا واعظي HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : به نظر من مطالب عاليه چون از مقدماتي شروع كرديد فقط دير جلسات جديد ميزاريد كه اميدوارم حل بشه با تشكر از زحمات آقا فراز اميد وارم موفق باشيد
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم، حتماً اين مشكل برطرف خواهد شد. موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
vahid HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : بسیار بسیار بسیار عالی و خوب است
پاسـخ : ممنونم وحيد جان

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام و با عرض خسته نماشید از سایتی که راه انداخته اید متشکرم لطفا تاریخ ارائه جلسه بعد را اطلاع دهید متشکرم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم، حتماً از اين جلسه تاريخ ارايه مطلب بعدي رو در اخر مطلب ذكر مي كنم

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام و خسته نباشید ...
اگر بخواهیم از هوش مصنوعی برای پردازش تصویر استفاده کنیم به نشر شما جواب میده ؟
مثلا" یک موشک با ابعاد کوچک و قابلیت پردازش تصویر که بانک اطلاعاتی اون هم روی یک سرور قرار گرفته باشه ... در حقیقت قسمت هدایت روی کامپیوتر باشه ؟ .... موفق باشید ..
پاسـخ : سلام دوست عزيز
سوالتون كمي نا واضح هست، به نظر من شما بايد ابتدا كمي اطلاعات در مورد پردازش تصوير جمع آوري كنيد.
موفق باشيد

فرستنده :
صمصام امیرپور HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : فراز جان سلام . واقعا اطلاعات خیلی خوبی ارائه دادی و خوشحال می شم با تو همکاری کنم .من مقالات خوبی دارم ، اگر تمیل داری اون ها را بخونی mail خودت رو بده تا برات بفرستم.کارت عالی ، موفق باشی
پاسـخ : سلام صمصام جان
ممنونم، منم خوشحال ميشم اگه مطلب مفيدي داري بتونم در اختيار بقيه ي دوستان بذارم. منتظر مطالبت هستم
موفق باشي

فرستنده :
يكتا HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : با سلام و خسته نباشيد
ميشه كمي در رابطه با encoder و بردهاي wireless توضيح بديد؟
پاسـخ : سلام
من سوالتون رو دقيق متوجه نشدم، منظورتون از Encoder چه Encoderي هست؟ سوالتون در مورد بردهاي Wireless هم خيلي واضح نبود، شما در مورد چه نوع برد بي سيمي نياز به اطلاعات داريد؟ مي تونيد اگر برد خاصي مدّ نظر داريد در اينترنت data sheet اون رو پيدا كنيد.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : سلام
باتشکر از موارد آموزشی که عنوان نموده اید
در صورت امکان کار با میکروکنترلهای AVR را با برنامه نویسی cod vition آموزش دهید و جلسات را زودتر روی سایت بریزید.
پاسـخ : سلام
حتماً دوست عزيز، ما آموزش ميكرو كنترلر هم انشاالله در برنامه هامون خواهيم داشت.

فرستنده :
كريمي HyperLink HyperLink 1387/2/15
مـتـن : با سلام لطفاً سريعتر ادامه دهيد
پاسـخ : سلام
حتماً، انشا الله از اين جلسه تاريخ جلسه ي بعد رو در آخر مطلب بيان مي كنيم تا دوستان بتونن برنامه ريزي مناسبي براي فعاليت هاشون داشته باشند.

فرستنده :
امیر HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : با سلام
با تشکر از مطالب جالب شما می خواستم بدانم قیمت power در بازار چند است؟
پاسـخ : سلام دوست عزيز
قيمت اين Powerها در بازار به صورت متغير از حدود15هزار تومان تا 30و40 هزار تومان هست، ولي همون Powerهاي عادي حدود 15هزار توماني براي كار ما كافي است. البته اگر powerي كه استفاده مي كنيد به كامپيوتر متصل نباشد (اگر ATX باشد) براي روشن شدن آن بايد سيم سبز رنك را با يك تكه سيم به يكي از سيم هاي مشكي رنگ اطراف آن متصل كنيد.

فرستنده :
امیر مهدی HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : با تشکر از تلاش شما در اموزش
خواهشمندم لطفا در مورد مکانیک ربات هم بحث کنید
پاسـخ : سلام
حتماً در مورد رباتيك ربات هم در جلسات آينده توضيحاتي خواهم داد، البته همونطور كه عرض كردم ما فعلاً در بخش مكانيك ربات كار خيلي سنگيني نخواهيم داشت

فرستنده :
سید امیر محمد نیکوکار HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : کلاس های روباتیک شما عالیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسـخ : ممنونم امير جان، اميدوارم كه تو اين راه موفق باشيد!!!

فرستنده :
كريمي HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : با سلام و تبريك سال جديد
فقط به خاطر من پيرمرد هم كه شده سريعتر مطالب را بروز رساني فرماييد تا عمر من هم كفاف بده اين آخر عمري يه ربات بسازم
پاسـخ : سلام
واقعاً به خاطر اين سرعت پايين كار از شما عذر خواهي مي‌كنم، انشاالله به زودي اين روند اصلاح ميشه!
موفق باشيد!

فرستنده :
reza HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : سلام
منبع یا کتاب خوبی که آموزش جامعی از رباتیک باشه رو معرفی کنین .... ممنونم
پاسـخ : سلام رضا جان
در مورد رباتيك كتاب‌هاي متعددي الآن در بازار وجود داره كه هر كدوم معايب و مزاياي خودشو داره، ولي در بين اين كتاب‌ها، كتاب «اصول و راهنماي رباتيك» چاپ كانون نشر علوم، نوشته ي آقاي مشاقي طبري، از نظر من كتاب مناسب و كامليه!
موفق باشيد.

فرستنده :
نيك HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : لطفا در مورد مكانيك ربات اموزش دهيد
پاسـخ : سلام دوست عزيز
حتماً در ادامه‌ي بحث ها به مكانيك ربات هم خواهيم پرداخت، البته ما فعلاً براي ربات ها مكانيك خيلي پيچيده اي نخواهيم داشت.

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : سلام و با عرض خسته نماشید از سایتی که راه انداخته اید متشکرم چرا پخش جلسات ناهماهنگ است و دیر پخش میشود با تشکر
پاسـخ : سلام محمد جان
بنده از بات اين ناهماهنگي هاي به وجود آمده از همه ي دوستان عذرخواهي مي كنم، انشا الله از اين به بعد اين روند اصلاح خواهد شد.
موفق باشيد

فرستنده :
مجید HyperLink HyperLink 1387/1/25
مـتـن : عالی است

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content