XMod
 جلسه‌ي پانزدهم(آزمايشگاه)
جلسه‌ي پانزدهم(آزمايشگاه)
توضيحات در مورد نحوه‌ي استفاده از Op_Amp

جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي شانزدهم


به نام خدا

با عرض سلام خدمت دوستان عزيز

   اين جلسه آخرين جلسه از بخش الكترونيك آنالوگ ما هست و انشاالله از جلسه‌ي آينده، وارد مبحث الكترونيك ديجيتال خواهيم شد.

   بحث اين جلسه‌ي ما در مورد تقويت كننده‌هاي تفاضلي (Op-Amp) ها مي‌باشد. همانطور كه درجلسه‌ي هفتم نيز توضيح داده شد، اين ICها مي‌توانند با اتصال ترکيب مناسبي از عناصر خارجي مثل مقاومت،خازن،ديود و غيره به آنها، كاربردهاي متعددي از جمله تقويت كنندگي و مقايسه كنندگي و ... داشته باشند.

   معروفترين Op-Amp آي سي LM358 مي‌باشد كه يك آي سي 8 پايه است و داراي 2 واحد مستقل Op-Amp مي‌باشد.

   مقايسه‌ي 2 ولتاژ ورودي توسط Op-Amp از مهمترين كاربرد‌هاي آن در مدارهاي الكترونيكي مي‌باشد كه در ادامه در اين مورد توضيح داده شده است.


استفاده از Op-Amp در مُد مقايسه كنندگي



   اين المان الکترونيکي اختلاف ميان ولتاژهاي ورودي در پاي هاي مثبت و منفي را در خروجي آشکار مي سازد.حتي اگر اين اختلاف ولتاژ کوچک باشد. اين المان همواره داراي دو پايه مثبت و منفي در ورودي،و يک پايه در خروجي است.

   پايه ورودي مثبت را در اصطلاح لاتين noninverting و پايه منفي را inverting مي گويند.
براي راه‌اندازي IC، پايه‌ي پايه‌ي 8 را به +5 ولت متصل مي‌نماييم. پايه‌ي 4 هم به 0ولت يا زمين متصل مي‌كنيم.
حال اگر ولتا‍ژ ورودي مثبت(+in) بيشتر از ورودي منفي باشد، ولتاژ پايه‌ي +Vss كه در اينجا 5ولت است، بر روي خروجي(Output) قرار مي‌گيرد، و اگر ولتاژ –In بيشتر از +in باشد، ولتاژ –Vss كه در اينجا 0 ولت است، بر روي خروجي قرار مي‌گيرد.

استفاده از Op-Amp در مُد تقويت كنندگي


براي استفاده از اين المان در مُد تقويت كنندگي بايد مدار زير را براي آن ببنديد.

   حال ولتاژي كه بر روي V in قرار داده شود با ضريب R2/R1 تقويت مي‌شود و بر روي V out قرار مي‌گيرد. دقت كنيد كه مقاومت R1 بهتر است حدود 100 اهم باشد. مقاومت R2 نيز محدوديتي ندارد. مثلاً اگر R1=100 & R2=10k اهم باشد، ولتاژ ورودي 100 برابر تقويت خواهد شد.

ترتيب پايه‌هاي LM358 در شكل زير توضيح داده شده است.


همانطور كه در شكل مي‌بينيد، اين IC داراي 2 واحد Op-Amp مستقل از هم مي‌باشد.

منتظر سوالات و نظرات دوستاي خوبم هستم

جلسه‌ي آينده انشاالله 4شنبه‌ي هفته‌ي آينده بر روي سايت قرار داده خواهد شد.

تا جلسه‌ي آينده، خدا نگه دار

دوست شما، فراز

 


جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي شانزدهم


1387/2/25 لينک مستقيم

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1388/1/17
مـتـن : سلام دوست و سرور گرامی!
بنده از مطالب این جلسه اینطوری برداشت کردم که op-amp
به تنهایی در بازار موجود نیست و برای تهیه آن باید آی سی LM358 ، داشته باشیم که خود آن هم تشکیل شده از 2 تا op-amp می باشد (آیا برداشت بنده درست است؟)
پورت های VCC,VEE در این نوع آی سی چه جور ولتاژی است ؟
<با سپاس و تشکر فراوان از شما>
پاسـخ : سلام محمد جان
بله دقيقاً درست متوجه شديد.
VCC كه همان 5 ولت است و VEE‌هم در اينجا همان GND است.موفق باشي دوست عزيزم

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/6/3
مـتـن : سلام و خسته نباشيد!
راستش من نتونستم مطالب اين جلسه رو درست بفهمم!

مثلا،توي اوون مداري كه مشخص كردين به زمين متصل بشه، يعني چي؟؟؟(توي رگولاتورها گفته بودين زمين همون منفيه،اينجا هم مصداق پيدا مي‌كنه؟؟؟)

و اينكه ولتاژ خروجي رو چه جوري اندازه گيري كنم؟؟(با مولتي متر كه نمي‌شه)

شما گفتين IC دو تا پايه ي تغذيه و دو پايه ي ورودي داره،وروديارو گفتين چند ولت ولي تغذيها چي؟؟؟؟؟

پاسـخ : سلام
زمین منفی نیست، ولی در منبع تغذیه های معمولی زمین و - را با یک سیم به هم وصل می کنند. اینجا هم منظورم همون قطب - منبع تغذیه است.
ولتاژ خروجی رو باید با مولتی متر اندازه گیری کنید، به این صورت که سیم مشکی مولتی متر را وصل کنید به - منبع تغذیه و سیم قرمز آنرا هم به خروجی مورد نظر وصل کنید.
معمولاً منظور از vcc همان 5 ولت است. اینجا هم تغذیه 5 ولت است.
موفق باشید دوست عزیز

فرستنده :
mohsen HyperLink HyperLink 1387/5/16
مـتـن : salm be hame
man tazeye taze shoru kardam ba micro kar kardan.
(are,midunam kheily aghabam)
mikhstam bebinam az koja mitunam chizaye khubi bara rah oftadan peida konam?
mamnuunam,bye
پاسـخ : سلام محسن جان
تبريك ميگم، به نظر من همين سايت خودمون ميتونه برات مفيد باشه، ولي براي بحث تخصصي ميكرو، شما مي تونيد از كتابهاي مرجع در اين زمينه استفاده كنيد. من بهت ميكروكنترلرهاي خانواده‌ي AVR و به خصوص ATmega16L رو پيش نهاد مي كنيم. كتابهاي مربوطه رو ميتوني از كتاب فروشي ها هم تهيه كني
موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
كريمي HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : با سلام و تشكر
لطفاً در تاريخ كه اعلام مي نماييد درس بعدي را قرار دهيد تا ما اينقدر منتظر نمانيم.از زحمات شما ممنونم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
حق با شماست، انشالله بعد از امتحانات جلسات سريعتر و منظمتر خواهند شد.

فرستنده :
maedeh HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام من جديدا با اين بخش اشنا شدم و علاقه زيادي به رباتيك دارم بايد چكار كنم كه به شما برسم
ممنون
پاسـخ : سلام
شما بايد مطالب رو از جلسه‌ي اول، به طور منظم شروع به خواندن كنيد، انشاالله به زودي به بقيه‌ي دوستان خواهيد رسيد
موفق باشيد

فرستنده :
moein HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام
خدا قوت
فراز جان ميشه حدودا بگي ما كي ميتونيم اين ربات رو بصورت عملي ببنديم؟
پاسـخ : سلام معين جان
شما انشاالله بعد از اتمام مبحث ديجيتال ، مي توانيد يك ربات مسير ياب ساده را بسازيد

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام

اگه جلسات سریعتر برگزار بشه خیلی بهتر میشه مرسي
پاسـخ :

فرستنده :
علي HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام ميشه سريعتر مطالب رو بگين
پاسـخ : سلام. بعد از امتحانات حتماً سرعت كار بالاتر خواهد رفت

فرستنده :
faeze HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام
من خودم كلاس رباتيك رفتم و در مسبقات Iran Open هم شركت كردم .
مطالب شما باعث شد جزوه ي من كامل بشه.
خيلي ممنونم
اميدوارم به اين كار ادامه بدين و موفق باشيد
پاسـخ : سلام
ممنونم، شما هم موفق باشيد دوست عزيز

فرستنده :
sama HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : salam
vaghean khaste nabashid dasteton dard nakone
man taze ba siteton ashna shodam.
kheili aliye mikham az in dafe kareton ro donbal konam momkene rahnamayi konid
man ziyad aghab nistam
chon taghriban ba mabahese gofte shode ashnayi daram.
daneshjoye sakhtafzaram va to azmayeshgah kar kardam.mamnon misham rahnamaee konid
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم از لطقتون . شما با توجه به اينكه خودتون هم دانشجو هستيد طبيعتا خيلي مشكلي براي ياد گيري مطالب گفته شده نخواهيد داشت، اگر هم سوالي داشته باشيد تا حد امكان در خدمتتون هستم. پيشنهاد مي كنم مطالب مطرح شده رو يك بار به طور كامل مرور كنيد و كار رو با ما دنبال كنيد.
موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
علیرضا HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام مطالبتان عالی است فقط اگر بیشتر و کامل تر توضیح بدید بسیار ممنون میشم.در مورد op-amp می خوام بیشتر بدونم
با تشکر فراوان
پاسـخ : سلام عليرضا جان
حرف شما درسته، در مورد اپ-امپ خيلي از مطالب گفته نشده، ولي خوب مطالبي كه گفته نشده تاثيري در روند كار ما ندارد،‌يعني همين مطالب گفته شده كار ما رو راه مياندازه، ولي شما اگر بخواهيد اطلاعات بيشتري در اين مورد داشته باشيد مي تونيد يه جستجو تو سايت گوگل بكنيد، حتماً مطالب خوبي پيدا ميكنيد
موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام
واقعا" که ایوللللا ! کل اینترنتو بگردی اینجور مطلب کاملی رو نمیتونی پیداکنی!
دستتون درد نکنه!
سوالی که من دارم اینه که من حدودا" 1سالی هست که تو رشته ی شبیه سازی 2بعدی کار میکنم , تو مسابقات ایران اپن شرکت کردم (البته تو مرحله ی 12 تیم حذف شدیم) از اونوقت تا حالا من دارم تو زمینه ی ساخت فیزیکی ربات فعالیت میکنم ! چند تا ربات هم ساختم , ولی از روی کتاب واسه همین همش فک میکنم دارم تقلید می کنم و خودم هیچی حالیم نیست ! میتونین کتابی رو بهم معرفی کنید تا بتونم خودمم هر رباتی رو که اراده کردم بسازم ؟
بازم ممنون از مطالب خوبتون !
Bye Till Hi!
پاسـخ : سلام محمد جان
ممنونم دوست عزيز
متاسفانه من نمي‌تونم كتابي رو بهبت معرفي كنم كه همه ‌ي نيازهاتو پوشش بده، چون همچين كتابي اصلاً وجود نداره، دلديلشم اينه كه رباتيك علم بسيار گسترده‌اي هستش و نميشه به يك كتاب و دو كتاب محدودش كرد. ولي براي شروع مي‌توني از همين سايت خودمون و از كتاب «اصول و راهنماي رباتيك» چاپ كانون نشر علوم، نوشته ي آقاي مشاقي طبري، مي‌توني خيلي استفاده كني.
برات آرزوي موفقيت مي‌كنم

فرستنده :
پژوهش گر جوان HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : خیلی دیر به دیر جلسات گذاشته می شود //// تا شما این مباحثو بگید از جای دیگه یاد میگیریم و ربات انسان نما میسازیم!!!!
پاسـخ : سلام دوست عزيز
حق با شماست، ولي خوب چاره‌اي نيست،‌ ما مجبوريم كه زمان امتحانات ترم يه مقدار حجم كار رو كم كنيم...
اميد وارم اين موضوع باعث دلسردي دوستاي خوبم نشه...

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : خوبه اقا باریک ا.. ادامه بدید


نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ي پانزدهم(آزمايشگاه)
جلسه‌ي پانزدهم(آزمايشگاه)
توضيحات در مورد نحوه‌ي استفاده از Op_Amp

جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي شانزدهم


به نام خدا

با عرض سلام خدمت دوستان عزيز

   اين جلسه آخرين جلسه از بخش الكترونيك آنالوگ ما هست و انشاالله از جلسه‌ي آينده، وارد مبحث الكترونيك ديجيتال خواهيم شد.

   بحث اين جلسه‌ي ما در مورد تقويت كننده‌هاي تفاضلي (Op-Amp) ها مي‌باشد. همانطور كه درجلسه‌ي هفتم نيز توضيح داده شد، اين ICها مي‌توانند با اتصال ترکيب مناسبي از عناصر خارجي مثل مقاومت،خازن،ديود و غيره به آنها، كاربردهاي متعددي از جمله تقويت كنندگي و مقايسه كنندگي و ... داشته باشند.

   معروفترين Op-Amp آي سي LM358 مي‌باشد كه يك آي سي 8 پايه است و داراي 2 واحد مستقل Op-Amp مي‌باشد.

   مقايسه‌ي 2 ولتاژ ورودي توسط Op-Amp از مهمترين كاربرد‌هاي آن در مدارهاي الكترونيكي مي‌باشد كه در ادامه در اين مورد توضيح داده شده است.


استفاده از Op-Amp در مُد مقايسه كنندگي



   اين المان الکترونيکي اختلاف ميان ولتاژهاي ورودي در پاي هاي مثبت و منفي را در خروجي آشکار مي سازد.حتي اگر اين اختلاف ولتاژ کوچک باشد. اين المان همواره داراي دو پايه مثبت و منفي در ورودي،و يک پايه در خروجي است.

   پايه ورودي مثبت را در اصطلاح لاتين noninverting و پايه منفي را inverting مي گويند.
براي راه‌اندازي IC، پايه‌ي پايه‌ي 8 را به +5 ولت متصل مي‌نماييم. پايه‌ي 4 هم به 0ولت يا زمين متصل مي‌كنيم.
حال اگر ولتا‍ژ ورودي مثبت(+in) بيشتر از ورودي منفي باشد، ولتاژ پايه‌ي +Vss كه در اينجا 5ولت است، بر روي خروجي(Output) قرار مي‌گيرد، و اگر ولتاژ –In بيشتر از +in باشد، ولتاژ –Vss كه در اينجا 0 ولت است، بر روي خروجي قرار مي‌گيرد.

استفاده از Op-Amp در مُد تقويت كنندگي


براي استفاده از اين المان در مُد تقويت كنندگي بايد مدار زير را براي آن ببنديد.

   حال ولتاژي كه بر روي V in قرار داده شود با ضريب R2/R1 تقويت مي‌شود و بر روي V out قرار مي‌گيرد. دقت كنيد كه مقاومت R1 بهتر است حدود 100 اهم باشد. مقاومت R2 نيز محدوديتي ندارد. مثلاً اگر R1=100 & R2=10k اهم باشد، ولتاژ ورودي 100 برابر تقويت خواهد شد.

ترتيب پايه‌هاي LM358 در شكل زير توضيح داده شده است.


همانطور كه در شكل مي‌بينيد، اين IC داراي 2 واحد Op-Amp مستقل از هم مي‌باشد.

منتظر سوالات و نظرات دوستاي خوبم هستم

جلسه‌ي آينده انشاالله 4شنبه‌ي هفته‌ي آينده بر روي سايت قرار داده خواهد شد.

تا جلسه‌ي آينده، خدا نگه دار

دوست شما، فراز

 


جلسه‌ي چهاردهم (آزمايشگاه)

صفحه ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي شانزدهم


1387/2/25 لينک مستقيم

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1388/1/17
مـتـن : سلام دوست و سرور گرامی!
بنده از مطالب این جلسه اینطوری برداشت کردم که op-amp
به تنهایی در بازار موجود نیست و برای تهیه آن باید آی سی LM358 ، داشته باشیم که خود آن هم تشکیل شده از 2 تا op-amp می باشد (آیا برداشت بنده درست است؟)
پورت های VCC,VEE در این نوع آی سی چه جور ولتاژی است ؟
<با سپاس و تشکر فراوان از شما>
پاسـخ : سلام محمد جان
بله دقيقاً درست متوجه شديد.
VCC كه همان 5 ولت است و VEE‌هم در اينجا همان GND است.موفق باشي دوست عزيزم

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/6/3
مـتـن : سلام و خسته نباشيد!
راستش من نتونستم مطالب اين جلسه رو درست بفهمم!

مثلا،توي اوون مداري كه مشخص كردين به زمين متصل بشه، يعني چي؟؟؟(توي رگولاتورها گفته بودين زمين همون منفيه،اينجا هم مصداق پيدا مي‌كنه؟؟؟)

و اينكه ولتاژ خروجي رو چه جوري اندازه گيري كنم؟؟(با مولتي متر كه نمي‌شه)

شما گفتين IC دو تا پايه ي تغذيه و دو پايه ي ورودي داره،وروديارو گفتين چند ولت ولي تغذيها چي؟؟؟؟؟

پاسـخ : سلام
زمین منفی نیست، ولی در منبع تغذیه های معمولی زمین و - را با یک سیم به هم وصل می کنند. اینجا هم منظورم همون قطب - منبع تغذیه است.
ولتاژ خروجی رو باید با مولتی متر اندازه گیری کنید، به این صورت که سیم مشکی مولتی متر را وصل کنید به - منبع تغذیه و سیم قرمز آنرا هم به خروجی مورد نظر وصل کنید.
معمولاً منظور از vcc همان 5 ولت است. اینجا هم تغذیه 5 ولت است.
موفق باشید دوست عزیز

فرستنده :
mohsen HyperLink HyperLink 1387/5/16
مـتـن : salm be hame
man tazeye taze shoru kardam ba micro kar kardan.
(are,midunam kheily aghabam)
mikhstam bebinam az koja mitunam chizaye khubi bara rah oftadan peida konam?
mamnuunam,bye
پاسـخ : سلام محسن جان
تبريك ميگم، به نظر من همين سايت خودمون ميتونه برات مفيد باشه، ولي براي بحث تخصصي ميكرو، شما مي تونيد از كتابهاي مرجع در اين زمينه استفاده كنيد. من بهت ميكروكنترلرهاي خانواده‌ي AVR و به خصوص ATmega16L رو پيش نهاد مي كنيم. كتابهاي مربوطه رو ميتوني از كتاب فروشي ها هم تهيه كني
موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
كريمي HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : با سلام و تشكر
لطفاً در تاريخ كه اعلام مي نماييد درس بعدي را قرار دهيد تا ما اينقدر منتظر نمانيم.از زحمات شما ممنونم
پاسـخ : سلام دوست عزيز
حق با شماست، انشالله بعد از امتحانات جلسات سريعتر و منظمتر خواهند شد.

فرستنده :
maedeh HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام من جديدا با اين بخش اشنا شدم و علاقه زيادي به رباتيك دارم بايد چكار كنم كه به شما برسم
ممنون
پاسـخ : سلام
شما بايد مطالب رو از جلسه‌ي اول، به طور منظم شروع به خواندن كنيد، انشاالله به زودي به بقيه‌ي دوستان خواهيد رسيد
موفق باشيد

فرستنده :
moein HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام
خدا قوت
فراز جان ميشه حدودا بگي ما كي ميتونيم اين ربات رو بصورت عملي ببنديم؟
پاسـخ : سلام معين جان
شما انشاالله بعد از اتمام مبحث ديجيتال ، مي توانيد يك ربات مسير ياب ساده را بسازيد

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام

اگه جلسات سریعتر برگزار بشه خیلی بهتر میشه مرسي
پاسـخ :

فرستنده :
علي HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام ميشه سريعتر مطالب رو بگين
پاسـخ : سلام. بعد از امتحانات حتماً سرعت كار بالاتر خواهد رفت

فرستنده :
faeze HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام
من خودم كلاس رباتيك رفتم و در مسبقات Iran Open هم شركت كردم .
مطالب شما باعث شد جزوه ي من كامل بشه.
خيلي ممنونم
اميدوارم به اين كار ادامه بدين و موفق باشيد
پاسـخ : سلام
ممنونم، شما هم موفق باشيد دوست عزيز

فرستنده :
sama HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : salam
vaghean khaste nabashid dasteton dard nakone
man taze ba siteton ashna shodam.
kheili aliye mikham az in dafe kareton ro donbal konam momkene rahnamayi konid
man ziyad aghab nistam
chon taghriban ba mabahese gofte shode ashnayi daram.
daneshjoye sakhtafzaram va to azmayeshgah kar kardam.mamnon misham rahnamaee konid
پاسـخ : سلام دوست عزيز
ممنونم از لطقتون . شما با توجه به اينكه خودتون هم دانشجو هستيد طبيعتا خيلي مشكلي براي ياد گيري مطالب گفته شده نخواهيد داشت، اگر هم سوالي داشته باشيد تا حد امكان در خدمتتون هستم. پيشنهاد مي كنم مطالب مطرح شده رو يك بار به طور كامل مرور كنيد و كار رو با ما دنبال كنيد.
موفق و پيروز باشيد

فرستنده :
علیرضا HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام مطالبتان عالی است فقط اگر بیشتر و کامل تر توضیح بدید بسیار ممنون میشم.در مورد op-amp می خوام بیشتر بدونم
با تشکر فراوان
پاسـخ : سلام عليرضا جان
حرف شما درسته، در مورد اپ-امپ خيلي از مطالب گفته نشده، ولي خوب مطالبي كه گفته نشده تاثيري در روند كار ما ندارد،‌يعني همين مطالب گفته شده كار ما رو راه مياندازه، ولي شما اگر بخواهيد اطلاعات بيشتري در اين مورد داشته باشيد مي تونيد يه جستجو تو سايت گوگل بكنيد، حتماً مطالب خوبي پيدا ميكنيد
موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : سلام
واقعا" که ایوللللا ! کل اینترنتو بگردی اینجور مطلب کاملی رو نمیتونی پیداکنی!
دستتون درد نکنه!
سوالی که من دارم اینه که من حدودا" 1سالی هست که تو رشته ی شبیه سازی 2بعدی کار میکنم , تو مسابقات ایران اپن شرکت کردم (البته تو مرحله ی 12 تیم حذف شدیم) از اونوقت تا حالا من دارم تو زمینه ی ساخت فیزیکی ربات فعالیت میکنم ! چند تا ربات هم ساختم , ولی از روی کتاب واسه همین همش فک میکنم دارم تقلید می کنم و خودم هیچی حالیم نیست ! میتونین کتابی رو بهم معرفی کنید تا بتونم خودمم هر رباتی رو که اراده کردم بسازم ؟
بازم ممنون از مطالب خوبتون !
Bye Till Hi!
پاسـخ : سلام محمد جان
ممنونم دوست عزيز
متاسفانه من نمي‌تونم كتابي رو بهبت معرفي كنم كه همه ‌ي نيازهاتو پوشش بده، چون همچين كتابي اصلاً وجود نداره، دلديلشم اينه كه رباتيك علم بسيار گسترده‌اي هستش و نميشه به يك كتاب و دو كتاب محدودش كرد. ولي براي شروع مي‌توني از همين سايت خودمون و از كتاب «اصول و راهنماي رباتيك» چاپ كانون نشر علوم، نوشته ي آقاي مشاقي طبري، مي‌توني خيلي استفاده كني.
برات آرزوي موفقيت مي‌كنم

فرستنده :
پژوهش گر جوان HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : خیلی دیر به دیر جلسات گذاشته می شود //// تا شما این مباحثو بگید از جای دیگه یاد میگیریم و ربات انسان نما میسازیم!!!!
پاسـخ : سلام دوست عزيز
حق با شماست، ولي خوب چاره‌اي نيست،‌ ما مجبوريم كه زمان امتحانات ترم يه مقدار حجم كار رو كم كنيم...
اميد وارم اين موضوع باعث دلسردي دوستاي خوبم نشه...

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/3/8
مـتـن : خوبه اقا باریک ا.. ادامه بدید


نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content