XMod
 جلسه‌ی بیست و یکم
جلسه‌ی بیست و یکم
LM317، کنترل کننده‌ی ولتاژ و جریان ...

این جلسه می‌خواهیم شما رو با رگولاتور LM317 آشنا کنیم. رگولاتورهایی که ما تا به حال با آن ها آشنا شده‌ایم همگی ولتاژ خروجی ثابتی داشتند، مثلاً 7805 خروجی ثابت 5 ولت به ما می‌دهد و 7809 خروجی ثابت 9 ولت!!! اما با رگولاتور LM317 و به کمک یک مقاومت ثابت و یک پتانسیومتر، می توانیم سطح ولتاژ خروجی را به دلخواه خود تنظیم کنیم. البته طبیعتاً سطح ولتاژ خروجی نمی تواند از ولتاژ ورودی بیشتر باشد!


جلسه‌ي بيستم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و دوم


به نام خدا

با عرض سلام خدمت همه‌ي دوستان خوبم

اين جلسه مي‌خواهيم شما رو با رگولاتور LM317 آشنا کنيم. رگولاتورهايي که ما تا به حال با آن ها آشنا شده‌ايم همگي ولتاژ خروجي ثابتي داشتند، مثلاً 7805 خروجي ثابت 5 ولت به ما مي‌دهد و 7809 خروجي ثابت 9 ولت!!!
اما با رگولاتور LM317 و به کمک يک مقاومت ثابت و يک پتانسيومتر، مي توانيم سطح ولتاژ خروجي را به دلخواه خود تنظيم کنيم. البته طبيعتاً سطح ولتاژ خروجي نمي تواند از ولتاژ ورودي بيشتر باشد!

ترتيب پايه هاي LM317 در شکل زير نشان داده شده است.


همان‌طور که در شکل مي‌بينيد، خود آي سي يک هيت سينک دارد، ولي معمولاً براي پايين‌تر آوردن دماي آي سي در مدارهايي که نياز به جريان دهي بالا دارند، هيت سينک آي سي، به وسيله‌ي يک پيچ، به يک هيت سينک کمکي بزرگتر متصل مي‌شود. هيت سينک يک قطعه فلزي است که گرما را به خوبي انتقال مي‌دهد و نمي‌گذارد دماي آي سي بيش از حد بالا رود. اين قطعه به صورت آماده در اندازه‌هاي مختلف موجود است.

براي استفاده از اين آي سي در مَد کنترل کننده‌ي ولتاژ، بايد مدار زير را ببنديم:



در مدار بالا، 470اهم=R1 است و R2، يک پتانسيومتر يا مولتي‌ترن 10 کيلو اهمي.

حالا با تغيير مقاومت پتانسيومتر، سطح ولتاژ خروجي تغيير مي کند و مي‌توانيم آنرا تنظيم کنيم.

براي محاسبه‌ي سطح ولتاژ خروجي، فرمول زير وجود دارد:
 

 ((V = 1.25(1+ (R2/R1

طبيعتاً نيازي نيست شما هردفعه براي محاسبه‌ي ولتاژ خروجي از اين فرمول استفاده کنيد، شما مي‌توانيد با چرخاندن پيچ مولتي‌ترن، ولتاژ خروجي را در سطح ولتاژ مورد نظر تنظيم کنيد.

حداقل ولتاژ خروجي در اين آي سي 1.25 ولت مي تواند باشد، و حداکثر ولتاژ خروجي نيز، 37 ولت!.

همچنين اين آي سي مي‌تواند با يک مدار کوچک ديگر، به عنوان کنترل‌کننده‌ي ميزان جريان خروجي استفاده شود.

به مدار دقت کنيد:

به وسيله‌ي رابطه I out= Vin/R1 مي‌توان ميزان جريان خروجي را حساب کرد.
البته اين مدار کاربرد بسيار کمي دارد، و براي کنترل جريان در مدارهاي ساده، معمولاً از مقاومت‌هاي معمولي استفاده مي‌کنيم.

منتظر سوالات و نظرات دوستان خوبم هستم.

موفق و پيروز باشيد؛ تا جلسه‌ي آينده خدا نگه دار

دوست شما، فراز


جلسه‌ي بيستم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و دوم


1387/6/9 لينک مستقيم

فرستنده :
سعید HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : سلام خسته نباشید واقعا از زحماتتون تشکر میکنم
چرا اسم پایه adj رو نزاشتن همون گراند (زمین) و منظور از این نامگزاری چی بوده ؟ adj مخفف چیه ؟
هر چند سوال عجیبیه ولی برام سوال شده
پاسـخ : سلام سعيد جان
ممنونم. AdJ مخفف واژه‌ي Adjust به معناي "تنظيم" هستش. اين پايه توسط يك مقاومت متغير كنترل مي‌شود و براي تنظيم به كار مي‌رود.
موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
smgh HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : خیلی جالب بود هم بحث lm317 و هم سوالاتی که دوستان مطرح میکردن ؟
واقعا از شما تشکر میکنم که با حوصله زیاد خود جوابه دوستان مبتدی را میدهید
قصد جسارت ندارم من خودم هم زمانی مبتدی بودم و برای همه دوستان آرزوی موفقیت دارم
پاسـخ : سلام. ممنونم، ما هم براي شما آرزوي موفقيت مي‌كنيم.

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : سلام،ممنون،خيلي عالي بود!
من يه سواله خارج از اين جلسه داشتم!
چه جوري ميشه يه كيتي ساخت كه به يه موتور وصل بشه و بعد از يه مدت زماني خودش جريان ورودي به موتور رو عكس كنه؟تا موتور بر عكس بچرخه؟؟
بازم از مطالب خوبتون متشكرم!
پاسـخ : سلام دوست عزیز
ممنون. کیت های اماده برای مداری که شما مد نظر دارید در بازار وجود داره. شما می تونید از یک مدار فیلیپ فلاپ برای این منظور استفاده کنید.
اما اگر کمی بتونید صبر کنید، ما به زودی وارد مبحث میکروکنترلر می شویم و شما می تونید به کمک میکرو کنترلر کارهای بسیار دشوارتر از این هم به راحتی انجام دهید.
موفق و پیروز باشید

فرستنده :
سارا پورمرز HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : سلام
واقعا خسته نباشيد و خيلي ممنون كه تجربيات خودتون رو در اختيار ما گذاشتيد.فقط يه درخواست تكراري دارم.اگه امكانش است مطالب و زودتر در اختيار ما بزاريد.بازم تشكر ميكنم.
موفق و مؤِِييد باشيد
پاسـخ : سلام دوست عزیز
ممنونم. فکر می کنم دیگه 5 روز فاصله ی مناسبی باشه برای ارائه ی مطلب جدید. چون این مطالب طبق طرح درس کلاس های حضوری ارائه میشه، مجبوریم فاصله ی زمانی معقولی بین جلسات در نظر بگیریم.
به هر حال ممنون از پیشنهادتون
موفق و پیروز باشید

فرستنده :
elnaz HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : با سلام من ميخواستم با استفاده از op-ampمداري طراحي كنم كه در سطح ولتاژ2روشن و در سطح ولتاژ ورودي 2.5خاموش بشه ميشه راهنماييم كنين
پاسـخ : سلام
در جلسه ی پانزدهم من در مورد Op-Amp توضیحاتی دادم، قسمت اول در مورد مد مقایسه کنندگی توضیح دادم، شما می تونید ولتاژ ورودی خود را با یک ولتاژ حد واسط، مثلاً 2.3 ولت مقایسه کنید!!!
موفق باشید

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : سلام،با تشكر از كار خوبتون! كارتون واقعا عاليه،فقط تنها مشكلي كه داره وقفه‌ي زياد بين جلساته، همين!
يه سوالي داشتم،وقتي توي مداري گفته ميشه ولتاژ ورودي مثلا 5 ولته،و يه جاي ديگه ميگن بايد به ولتاژ صفر يا زمين وصل بشه يعني چي؟،خوب، ما از يه منبع تغذيه استفاده مي كنيم ولي توي نقشه‌ي مدار مشخص نكرده كدوم سر مثبته و كدوم منفي،مثلا من يه نقشه‌اي ديدم ،5 جا گفته بود به زمين وصل بشه و 3جا گفته بود به ولتاژ 5.ميشه در اين باره يه كمي توضيح بدين!
پاسـخ : سلام. ممنونم
هر منبع تغذیه (مثل باطری و یا آداپتورهای معمولی و ...) یک قطب مثبت و یک قطب منفی دارد که ما از اختلاف پتانسیل بین این 2 قطب برای تامین تغذیه ی مدار استفاده می کنیم. به قطب منفی ما می گوییم 0 ولت. 5 ولت یا هر ولتاژ دیگری هم که ذکر می شود، همان قطب مثبت منبع تغذیه است.
شما می تونید چندین سیم به هر قطب منبع تغذیه متصل کنید،مشکلی نیست...
موفق باشید...

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ی بیست و یکم
جلسه‌ی بیست و یکم
LM317، کنترل کننده‌ی ولتاژ و جریان ...

این جلسه می‌خواهیم شما رو با رگولاتور LM317 آشنا کنیم. رگولاتورهایی که ما تا به حال با آن ها آشنا شده‌ایم همگی ولتاژ خروجی ثابتی داشتند، مثلاً 7805 خروجی ثابت 5 ولت به ما می‌دهد و 7809 خروجی ثابت 9 ولت!!! اما با رگولاتور LM317 و به کمک یک مقاومت ثابت و یک پتانسیومتر، می توانیم سطح ولتاژ خروجی را به دلخواه خود تنظیم کنیم. البته طبیعتاً سطح ولتاژ خروجی نمی تواند از ولتاژ ورودی بیشتر باشد!


جلسه‌ي بيستم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و دوم


به نام خدا

با عرض سلام خدمت همه‌ي دوستان خوبم

اين جلسه مي‌خواهيم شما رو با رگولاتور LM317 آشنا کنيم. رگولاتورهايي که ما تا به حال با آن ها آشنا شده‌ايم همگي ولتاژ خروجي ثابتي داشتند، مثلاً 7805 خروجي ثابت 5 ولت به ما مي‌دهد و 7809 خروجي ثابت 9 ولت!!!
اما با رگولاتور LM317 و به کمک يک مقاومت ثابت و يک پتانسيومتر، مي توانيم سطح ولتاژ خروجي را به دلخواه خود تنظيم کنيم. البته طبيعتاً سطح ولتاژ خروجي نمي تواند از ولتاژ ورودي بيشتر باشد!

ترتيب پايه هاي LM317 در شکل زير نشان داده شده است.


همان‌طور که در شکل مي‌بينيد، خود آي سي يک هيت سينک دارد، ولي معمولاً براي پايين‌تر آوردن دماي آي سي در مدارهايي که نياز به جريان دهي بالا دارند، هيت سينک آي سي، به وسيله‌ي يک پيچ، به يک هيت سينک کمکي بزرگتر متصل مي‌شود. هيت سينک يک قطعه فلزي است که گرما را به خوبي انتقال مي‌دهد و نمي‌گذارد دماي آي سي بيش از حد بالا رود. اين قطعه به صورت آماده در اندازه‌هاي مختلف موجود است.

براي استفاده از اين آي سي در مَد کنترل کننده‌ي ولتاژ، بايد مدار زير را ببنديم:



در مدار بالا، 470اهم=R1 است و R2، يک پتانسيومتر يا مولتي‌ترن 10 کيلو اهمي.

حالا با تغيير مقاومت پتانسيومتر، سطح ولتاژ خروجي تغيير مي کند و مي‌توانيم آنرا تنظيم کنيم.

براي محاسبه‌ي سطح ولتاژ خروجي، فرمول زير وجود دارد:
 

 ((V = 1.25(1+ (R2/R1

طبيعتاً نيازي نيست شما هردفعه براي محاسبه‌ي ولتاژ خروجي از اين فرمول استفاده کنيد، شما مي‌توانيد با چرخاندن پيچ مولتي‌ترن، ولتاژ خروجي را در سطح ولتاژ مورد نظر تنظيم کنيد.

حداقل ولتاژ خروجي در اين آي سي 1.25 ولت مي تواند باشد، و حداکثر ولتاژ خروجي نيز، 37 ولت!.

همچنين اين آي سي مي‌تواند با يک مدار کوچک ديگر، به عنوان کنترل‌کننده‌ي ميزان جريان خروجي استفاده شود.

به مدار دقت کنيد:

به وسيله‌ي رابطه I out= Vin/R1 مي‌توان ميزان جريان خروجي را حساب کرد.
البته اين مدار کاربرد بسيار کمي دارد، و براي کنترل جريان در مدارهاي ساده، معمولاً از مقاومت‌هاي معمولي استفاده مي‌کنيم.

منتظر سوالات و نظرات دوستان خوبم هستم.

موفق و پيروز باشيد؛ تا جلسه‌ي آينده خدا نگه دار

دوست شما، فراز


جلسه‌ي بيستم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و دوم


1387/6/9 لينک مستقيم

فرستنده :
سعید HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : سلام خسته نباشید واقعا از زحماتتون تشکر میکنم
چرا اسم پایه adj رو نزاشتن همون گراند (زمین) و منظور از این نامگزاری چی بوده ؟ adj مخفف چیه ؟
هر چند سوال عجیبیه ولی برام سوال شده
پاسـخ : سلام سعيد جان
ممنونم. AdJ مخفف واژه‌ي Adjust به معناي "تنظيم" هستش. اين پايه توسط يك مقاومت متغير كنترل مي‌شود و براي تنظيم به كار مي‌رود.
موفق باشي دوست عزيز

فرستنده :
smgh HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : خیلی جالب بود هم بحث lm317 و هم سوالاتی که دوستان مطرح میکردن ؟
واقعا از شما تشکر میکنم که با حوصله زیاد خود جوابه دوستان مبتدی را میدهید
قصد جسارت ندارم من خودم هم زمانی مبتدی بودم و برای همه دوستان آرزوی موفقیت دارم
پاسـخ : سلام. ممنونم، ما هم براي شما آرزوي موفقيت مي‌كنيم.

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : سلام،ممنون،خيلي عالي بود!
من يه سواله خارج از اين جلسه داشتم!
چه جوري ميشه يه كيتي ساخت كه به يه موتور وصل بشه و بعد از يه مدت زماني خودش جريان ورودي به موتور رو عكس كنه؟تا موتور بر عكس بچرخه؟؟
بازم از مطالب خوبتون متشكرم!
پاسـخ : سلام دوست عزیز
ممنون. کیت های اماده برای مداری که شما مد نظر دارید در بازار وجود داره. شما می تونید از یک مدار فیلیپ فلاپ برای این منظور استفاده کنید.
اما اگر کمی بتونید صبر کنید، ما به زودی وارد مبحث میکروکنترلر می شویم و شما می تونید به کمک میکرو کنترلر کارهای بسیار دشوارتر از این هم به راحتی انجام دهید.
موفق و پیروز باشید

فرستنده :
سارا پورمرز HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : سلام
واقعا خسته نباشيد و خيلي ممنون كه تجربيات خودتون رو در اختيار ما گذاشتيد.فقط يه درخواست تكراري دارم.اگه امكانش است مطالب و زودتر در اختيار ما بزاريد.بازم تشكر ميكنم.
موفق و مؤِِييد باشيد
پاسـخ : سلام دوست عزیز
ممنونم. فکر می کنم دیگه 5 روز فاصله ی مناسبی باشه برای ارائه ی مطلب جدید. چون این مطالب طبق طرح درس کلاس های حضوری ارائه میشه، مجبوریم فاصله ی زمانی معقولی بین جلسات در نظر بگیریم.
به هر حال ممنون از پیشنهادتون
موفق و پیروز باشید

فرستنده :
elnaz HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : با سلام من ميخواستم با استفاده از op-ampمداري طراحي كنم كه در سطح ولتاژ2روشن و در سطح ولتاژ ورودي 2.5خاموش بشه ميشه راهنماييم كنين
پاسـخ : سلام
در جلسه ی پانزدهم من در مورد Op-Amp توضیحاتی دادم، قسمت اول در مورد مد مقایسه کنندگی توضیح دادم، شما می تونید ولتاژ ورودی خود را با یک ولتاژ حد واسط، مثلاً 2.3 ولت مقایسه کنید!!!
موفق باشید

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/6/15
مـتـن : سلام،با تشكر از كار خوبتون! كارتون واقعا عاليه،فقط تنها مشكلي كه داره وقفه‌ي زياد بين جلساته، همين!
يه سوالي داشتم،وقتي توي مداري گفته ميشه ولتاژ ورودي مثلا 5 ولته،و يه جاي ديگه ميگن بايد به ولتاژ صفر يا زمين وصل بشه يعني چي؟،خوب، ما از يه منبع تغذيه استفاده مي كنيم ولي توي نقشه‌ي مدار مشخص نكرده كدوم سر مثبته و كدوم منفي،مثلا من يه نقشه‌اي ديدم ،5 جا گفته بود به زمين وصل بشه و 3جا گفته بود به ولتاژ 5.ميشه در اين باره يه كمي توضيح بدين!
پاسـخ : سلام. ممنونم
هر منبع تغذیه (مثل باطری و یا آداپتورهای معمولی و ...) یک قطب مثبت و یک قطب منفی دارد که ما از اختلاف پتانسیل بین این 2 قطب برای تامین تغذیه ی مدار استفاده می کنیم. به قطب منفی ما می گوییم 0 ولت. 5 ولت یا هر ولتاژ دیگری هم که ذکر می شود، همان قطب مثبت منبع تغذیه است.
شما می تونید چندین سیم به هر قطب منبع تغذیه متصل کنید،مشکلی نیست...
موفق باشید...

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content