XMod
 جلسه‌ی بیست و سوم
جلسه‌ی بیست و سوم
شروع بحث‌های تخصصی نرم‌افزاری در میکروکنترلر، ASCII Code ، اصل ضرب و ...

از این جلسه ما وارد مبحث آموزش مقدماتی زبان C می شویم تا دوستان کمی با مقدمات برنامه نویسی آشنا بشوند. در استفاده از میکروکنترلرها برای ساخت ربات های مقدماتی مثل مسیر یاب و آتش نشان و ... ما نیازی به آموختن برنامه نویسی در حد حرفه ای نداریم و کمی آشنایی با مقدمات برای ما کافیست!!!


جلسه‌ي بيست و دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و چهارم


به نام خدا

با عرض سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما دوستان خوبم

از اين جلسه ما وارد مبحث آموزش مقدماتي زبان C مي شويم تا دوستان کمي با مقدمات برنامه نويسي آشنا بشوند. در استفاده از ميکروکنترلرها براي ساخت ربات هاي مقدماتي مثل مسير ياب و آتش نشان و ... ما نيازي به آموختن برنامه نويسي در حد حرفه اي نداريم و کمي آشنايي با مقدمات براي ما کافيست!!!

بدون مقدمه بيشتر وارد بحث مي شويم.

همانطور که مي دانيد، کوچک ترين واحد ذخيره سازي اطلاعات در حافظه، Bit است. (جلسه ي شانزدهم در مورد يک Bit توضيح داده شده).
هر 8 بيت را يک Byte مي گويند. در حقيقت يک بايت اطلاعات، 8 تا 0 يا 1 است که در مجمع 256 حالت مختلف را پديد مي اورند.

توضيح بيشتر:
يک بيت، فقط 2 حالت دارد، 0 يا 1. وقتي 2 بيت در کنار هم قرار مي گيرند، هر کدام 2 حالت را پديد مي اورند و در مجموع طبق اصل ضرب، 4 حالت به وجود مي آيد. يعني:
1 و 1
1 و 0
0 و 1
0 و 0

اصل ضرب:


به مثال زير توجه کنيد.


در شکل بالا، براي رفتن از A به B، 3 مسير وجود دارد؛ 5 مسير هم براي رفتن از B به C وجود دارد. طبق اصل ضرب، براي رفتن از A به C مجموعاً 15=5*3 حالت وجود دارد.

در اينجا، در حقيقت تعداد کل حالت ها، برابر است با حاصل ضرب حالت هاي هر بيت (که 2 حالت مي باشد) مي باشد. به عنوان مثال براي محاسبه ي تعداد حالت هاي 3 بيت اطلاعات، داريم: 8=3^2=2*2*2.

طبق همين رابطه، يک بايت، 256=8^2 حالت مختلف مي تواند باشد.

هر 1024 بايت را 1 کيلوبايت مي گويند و هر 1024 کيلو بايت، يک مگابايت است. هر 1024 مگا بايت هم يک گيگابايت و هر 1024 گيگا بايت هم يک ترابايت نام دارد.( 1024=10^2)

حافظه هاي کامپيوترهاي خانگي امروزي، مي تواند تا چند صد گيگابايت هم باشد.

کد ASCII چيست:

موسسه ي استاندارد آمريکا، استانداردي براي ذخيره سازي اطلاعات معرفي کرد. اين استاندارد 256 کاراکتر (يک کاراکتر عبارتست از يک عدد، رقم يا يک علامت مثل + و -) را کد گذاري کرد و به هر کدام يک عدد 8 رقمي در مبناي 2(يعني يک بايت) نسبت داد. اين کارکترها شامل همه ي حروف الفباي لاتين، اعداد 0 تا 9، علامت هاي مختلف مثل نماد جمع(+) و تفريق(-) و ... هستند.

در حقيقت طبق اين استاندارد، براي ذخيره سازي هر کاراکتر، يک بايت از حافظه به آن اختصاص ميابد. مثلاً براي ذخيره سازي کلمه ي"ALI" به 3 بايت حافظه نياز داريم. جدول کدهاي ASCII را مي تونيد در کتاب هاي برنامه نويسي يا با جستجو در اينترنت به راحتي ببينيد.


انواع زبان هاي برنامه نويسي:

زبان ماشين:
سطح پايين ترين زبان برنامه نويسي زبان ماشين است. در اين زبان شما بايد به جاي گذاشتن علامت + براي جمع کردن مقدار 2 عدد، بايد از کد 00 استفاده کنيد. اين زبان، زبان قابل فهم براي کامپيوتر است، به همين خاطر به آن زبان ماشين مي گويند. برنامه هاي ما در هر زبان برنامه نويسي ديگري، حتي اسمبلي، بايد توسط کاپايلر مخصوص آن زبان، به زبان قابل فهم براي کامپيوتر يعني زبان ماشين ترجمه شود.

زبان اسمبلي:
اين زبان کمي پيشرفته تر از زبان ماشين است و کارکردن با آن خيلي راحت تر از زبان ماشين است. به عنوان مثال براي جمع کردن 2 مقدار با يکديگر مي توان از دستورADD استفاده کرد. در اين زبان سيستم کد گذاري ASCII هم تعريف شده است و کاربر به عنوان مثال فقط کافيست کلمه ي ALI را تايپ کند، کامپايلر در اينجا کدهاي مربوط به اين کلمه را از جدول استخراج کرده و جايگزين مي کند.

بعد از اين ها نوبت به زبان هاي برنامه نويسي سطح بالا مي رسد. اين زبان ها سعي کرده اند تا حد امکان به زبان گفتار انسان نزديک شوند. زبان C يکي از زبان هاي سطح بالا مي باشد.

يک برنامه، شامل چندين دستور مختلف هستش که ما آنها را پشت سرهم با ترتيب مشخصي مي نويسيم. در زبان C دستورات بايد حتماً داخل توابع باشند. يک تابع عبارتست از چند دستور که در داخل يک آکولاد ({}) نوشته مي شوند و نام مشخصي هم براي ان ها گذاشته مي شود. همچنين توابع مي توانند اطلاعاتي را به عنوان ورودي و خروجي از برنامه دريافت و به آن بازگردانند.

در زبان C وجود تابعي با نام main الزاميست. يعني ما بايد حتماً تابعي با نام main در برنامه ي خود داشته باشيم و اجراي برنامه هم از تابع main شروع مي شود.

در Codevision، بعد از انجام تنظيمات اوليه، خود برنامه براي شما قالبي را آماده مي کند که در آن تنظيمات اوليه ي پورت ها و .... همچنين بعضي تعاريف اوليه مثل تابع main انجام شده است. فقط کافيست شما دستورات خود را در داخل آن فضاي مشخص شده (در داخل تابع main) تايپ کنيد.

در جلسه آينده براي آشنايي با نحوه ي برنامه نويسي در فضاي Codevision بعد از تعريف متغيرها، برنامه ي يک ربات مسير ياب بسيار ساده را با هم خواهيم نوشت.

تا جلسه ي آينده خدا نگه دار
پيروز باشيد

دوست شما، فراز


جلسه‌ي بيست و دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و چهارم


1387/6/23 لينک مستقيم

فرستنده :
amir hossein HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : salam omidvaram haletoon khoob bashe mikhstam bedoonam too ghesmate tavabe 'void main (void)balaye tabee main minivisim ya paeinesh?
پاسـخ : سلام امير حسين جان
ممنون.
البته اين سوال ارتباطي با مطالب اين جلسه نداره. اين رو بايد در بالاي تابع Main بنويسيد.
موفق باشي

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : سلام ./بعد از نصب مدار بر روي بردبرد و كامل شدن ان را بر روي فيبر با چه ابعادي نصب مي كنيم ؟ اگه ميشه ابعاد ان تخته را برام بگوييد ./ اين ربات چند جلسه ديگه داره .//
با سپاس

پاسـخ : سلام
شما بايد سعي كنيد بردتون را تا حد امكان كوچك طراحي كنيد، براي برد مسير ياب بسيار ساده، حداكثر 10*10 سانتي متر مناسب هستش.
پيروز باشيد دوست عزيز

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : سلام،
خواهش مي كنم اين همه وقفه بين كلاسا نذارين!
اگه بخاهيم اين جوري پيش بريم، فكر مي كنين به مسابقات مي رسيم؟؟مثلا حلي كاپ؟؟؟من شنيدم توي فروردينه!
در هر حال بازم ممنون!
پاسـخ : سلام
چشم، سعي مي كنيم فاصله ي جلسات رو منظم تر كنيم انشالله.
در مورد اين مسابقات به زودي مطلبي روي سايت خواهم گذاشت.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : mashalla be in hame danesh amozeshi
khashan hamintor be kareton edame bedin
پاسـخ : سلام دوست عزيز.ممنونم، حتماً

فرستنده :
رضا درودی HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : خيلي ممنون از پاسختون. راستش فکر نمی کردم جواب بدین.اما لطفا سرعت کار رو یه کم بیشتر کنید. و در هر جلسه هم یک منبع یا سایت یا کتاب معرفی کنید تا پیشرفت ما بهتر بشه. با تشکر.
پاسـخ : سلام. خواهش مي كنم، من حتماً همه‌ي سوالات رو جواب مي دم، فقط ممكنه كمي با تاخير باشه.
چشم، سعي مي كنم اين جلسه يك كتاب در مورد آموزش AVR به دوستان معرفي كنم.
موفق باشي دوست خوبم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : باسلام
مي خواستم بدانم ايا در طول امسال (87-88)مسابقات رباتيك در سطح كشور
بر گزار مي شود وما با كمك شما مي توانيم قبل از شروع اين مسابقات رباتي مناسب اين مسا بقات بسازيم و در اين مسابقات شركت كنيم
با تشكر
پاسـخ : سلام دوست عزيز
نزديكتريم مسابقاتي كه ما در پيش داريم، مسابقات بين الملي Iranopen هستش كه در ليگ هاي متعددي برگزار مي‌شود.
گزارشي در مورد نحوه ي برگزاري ، ليگ‌ها و ... را ، در مورد اين مسابقات روي سايت به زودي خواهم گذاشت.
موفق باشيد

فرستنده :
مهمد HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : سلام و خدا قوت
آقا گفته بودين سوالهاي همه جلسات رو جواب ميدين ولي فقط جلسه آخررو جواب دادين!!! البته دستتون درد نكنه.
آي سي ال 298 نه تو بردبرد جا ميره نه تو فيبر سوراخ دار پس چه جوري بايد وصلش كنيم؟؟؟ باز هم متشكرم
پاسـخ : سلام محمد جان
حق با شماست، ببخشيد، سعي مي كنم همه‌ي جلسات رو جواب بدم.
سوال خيلي مهمي كردي!
براي اتصال L298 بايد از نوعي سوكت به نام پين هدر(Pin Header) استفاده كنيد. از همون جايي كه آي سي رو تهيه كردي، مي تونيد اين پين هدر را هم تهيه كنيد.
موفق باشي دوست خوبم

فرستنده :
HrHk HyperLink HyperLink 1387/8/12
مـتـن : فراز جان سلام هفته ها فکر کردم که اینجا برات چی بنویسم اما فقط میتونم بگم دمت گرم خیلی میخوامت
اینم بگم که اسم تو همیشه به عنوان بهترین معلم من در خاطرم موج میزنه
امیدوارم همیشه موفق باشی و به علم بقیه بیفزایی
خدا نگهدار
پاسـخ : سلام دوست خوبم
ممنونم از اين همه لطفي كه به بنده داري، و خوشحالم از اينكه مطالب تونسته رضايتت رو جلب كنه.
من هم برات آرزوي موفقيت مي‌كنم دوست عزيزم
خدا نگه دار

فرستنده :
reza baroon HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : چرا اینقدر دیر به دیر دروس رو ارائه می کنید. به خدا کسایی که عاشق روباتیک هستند از لحاظ درسی مشکلی ندارن که شما اینقدر جوش درسشون رو می زنید. تازه اگه سه روز یکبار درس جدید رو بذارین کاری نمی شه. چون که مطالب خیلی حجمش کمه. با تشکر : رضا درودی
پاسـخ : سلام رضا جان
حرف شما درسته، ولی خوب ما نمی تونیم حجم مطالب ارایه شده رو از یه حدی بالاتر ببریم. به هر حال ممنون از نظر خوبت، حتماً حرف شما رو هم برای برنامه امسال مد نظر قرار خواهیم داد.
موفق باشی دوست عزیزم

فرستنده :
kooroshrezaee HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : salam lotfan ghesmate badi ro upload konid man bisabrane montazeram
پاسـخ : چشم کورش جان، به زودی قسمت بعد رو میذارم رو سایت.

فرستنده :
احمد سلماني HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سوال من اين است كه چگونه ميتوان در مسابقات رباتيك شركت كرد.
پاسـخ : سلام. شما باید به صورت شخصی یا از طرف مدرسه ی خودتون در مسابقات مختلف ثبت نام کنید و شرکت کنید. من هم سعی می کنم مسابقات مختلفی که امسال برگزار میشه رو به دوستان خبر بدم.
پیروز باشید

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام و خيلي ممنون به خاطر اينكه به سوالامون جواب ميدين!
يه سواله خارج از اين جلسه داشتم!
چه جوري با مولتي متر debug بايد كرد؟من منفي مولتي متر رو به منفي مدار وصل كردم و مثبتشو دونه به دونه به قطعات اتصال دادم!
وقتي به ترانزيستور رسيدم فقط با كلكتور عددي رو نشون داد و تمام مسير هاي بعد رو ديگه كار نكرد، لحيم كاريمو چك كردم ولي مشكلي نداشت همچنين قطعات هم سالم بودند!
حالا من اشتباع كار كردم و اصلا يه جوره ديگه بايد عمل كرد يا اشكال چيزه ديگه ست !
سپاسگزارم!
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
خواهش می کنم!
معمولاً از مولتی متر برای تست اصال ها استفاده می شه که اتصال درست هست یا نه، به جز این برای تست قطعات هم از مولتی متر استفاده می کنند و خروجی و ورودی ها رو چک می کنند.
به هر حال من نمی تونم از اینجا مشکل مدار شما رو تشخیص بدم، ولی حدس میزنم مشکل از ترنزیستورتون باشه، بهتره به جای ترانزیستور از قطعات دیگه مثل Op-Amp استفاده کنید.
پیروز باشی دوست عزیز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام
من به تازگی قسمت روباتیک این سایت رو دیدم خیلی بخش جالبیه. دستتون درد نکنه .
فقت دوتاسوال از جلسه ی چهارم داشتم.
1-ولتا مناسب برای خازنها (ولت ی که روی اونا نوشته) چیه؟
2-در جلسه ی چهارم یک بار گفته شده اگر در خازن الکترولیتی جای +و -را اشتباه وصل کنیم خازن می ترکد.و یک بار گفته شده ذوب می شود؟
راستی خازن سرامیکی چیه؟ با تشکر
پاسـخ : سلام محمد جان
ممنونم از لطفت
اگر منظورتون بهترین ولتاژ برای شارژ خازن هست، همون ولتاژی که روی بدنه ی اون نوشته شده و کاملترین حالت شارژ در این ولتاژ انجام میشه...

فرستنده :
زهره محمدی HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام . سوالی داشتم : اینکه من یه دانش آموز سال اول دبیرستان هستم و به کارای عملی مثل رباتیک خیلی علاقه دارم . می خوام ربات بسازم البته برادرم هم یک رشته ی مهندسی می خونن و اعضای خانواده ام هم می تونن از نظر فنی کمکم کنند . می خواستم بپرسم 23جلسه ی شما رو بخونم می تونم یه ربات بسازم !؟
ممنون از سایت بی نظیرتون!
پاسـخ : سلام دوست عزیز
بله، اگر خودتون هم کمی تلاش کنید خیلی راحت می تونید یک ربات مسیریاب ساده رو به زودی بسازید. چون از لحاظ علمی هر آنچه برای ساخت ربات مسیریاب ساده نیاز داشته باشید اینجا مطرح شده.
پیروز باشید

فرستنده :
علي HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام پس جلسه‌ی بیست و جهارم كو؟
پاسـخ : سلام. کمی توقف به خاطر شروع سال تحصیلی جدید داشتیم که انشاالله به زودی دوباره کار رو دنبال می کنیم.

فرستنده :
امین HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : آقا ببخشید من ترم دو الکترونیک هستم
منتها تازه با سایتتون آشنا شدم
به شدت هم علاقه به رشته ام و ساخت ربات دارم
حالا به نظرتون من که تا اینجای کار نبودم میتونم خودم رو به مطالب سایت برسونم ؟ من خیلی دوست دارم یه ربات مسیر یاب بسازم
میشه؟
پاسـخ : سلام امین جان
بله، قطعاً می تونید، با توجه به شرایطی که شما دارید قطعاً خیلی سریع می تونید برسید و خیلی راحت یک ربات مسیریاب بسازید. بنده هم هر کمکی از دستم بر بیاد در خدمتتون هستم.
پیروز باشی دوست عزیز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام
دررگولاتورها ولتاژ خروجی ثابت مثبت یا منفی چه اهمیتی داره؟ و هر کدوم چه استفاده ای دارند؟ متشکرم
پاسـخ : سلام محمد جان
اگر سوالتو درست متوجه شده باشم، شما می خواهید فایده ی ولتاژ منفی رو بدونید. 12- ولت دقیقاً برعکس 12ولتِ، یعنی انگار شما جای سیم های + و - رو با هم عوض کرده باشید. یعنی میتونید به جای استفاده از 12-ولت و -، از 12 ولت و - به صورت وارونه استفاده کنید.
پیروز باشید

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام
ما برای ساخت یه ربات به ولتاز های مختلفی نیاز داریم آیا باتری هایی با این ولتاز ها موجود است 5 و 9 و 12
اگه شما پیشنهاد بهتری برای تامین ولتاز دارید لطفا بیان کنید
با تشکر
پاسـخ : سلام دوست عزیزم
بله، راهکار خیلی بهتری هست. شما یک باطری 12 ولت تهیه کنید و با رگولاتورهای مختلف هر ولتاژی که نیاز دارید از همون باطری تهیه کنید.
پیروز باشید

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ی بیست و سوم
جلسه‌ی بیست و سوم
شروع بحث‌های تخصصی نرم‌افزاری در میکروکنترلر، ASCII Code ، اصل ضرب و ...

از این جلسه ما وارد مبحث آموزش مقدماتی زبان C می شویم تا دوستان کمی با مقدمات برنامه نویسی آشنا بشوند. در استفاده از میکروکنترلرها برای ساخت ربات های مقدماتی مثل مسیر یاب و آتش نشان و ... ما نیازی به آموختن برنامه نویسی در حد حرفه ای نداریم و کمی آشنایی با مقدمات برای ما کافیست!!!


جلسه‌ي بيست و دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و چهارم


به نام خدا

با عرض سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما دوستان خوبم

از اين جلسه ما وارد مبحث آموزش مقدماتي زبان C مي شويم تا دوستان کمي با مقدمات برنامه نويسي آشنا بشوند. در استفاده از ميکروکنترلرها براي ساخت ربات هاي مقدماتي مثل مسير ياب و آتش نشان و ... ما نيازي به آموختن برنامه نويسي در حد حرفه اي نداريم و کمي آشنايي با مقدمات براي ما کافيست!!!

بدون مقدمه بيشتر وارد بحث مي شويم.

همانطور که مي دانيد، کوچک ترين واحد ذخيره سازي اطلاعات در حافظه، Bit است. (جلسه ي شانزدهم در مورد يک Bit توضيح داده شده).
هر 8 بيت را يک Byte مي گويند. در حقيقت يک بايت اطلاعات، 8 تا 0 يا 1 است که در مجمع 256 حالت مختلف را پديد مي اورند.

توضيح بيشتر:
يک بيت، فقط 2 حالت دارد، 0 يا 1. وقتي 2 بيت در کنار هم قرار مي گيرند، هر کدام 2 حالت را پديد مي اورند و در مجموع طبق اصل ضرب، 4 حالت به وجود مي آيد. يعني:
1 و 1
1 و 0
0 و 1
0 و 0

اصل ضرب:


به مثال زير توجه کنيد.


در شکل بالا، براي رفتن از A به B، 3 مسير وجود دارد؛ 5 مسير هم براي رفتن از B به C وجود دارد. طبق اصل ضرب، براي رفتن از A به C مجموعاً 15=5*3 حالت وجود دارد.

در اينجا، در حقيقت تعداد کل حالت ها، برابر است با حاصل ضرب حالت هاي هر بيت (که 2 حالت مي باشد) مي باشد. به عنوان مثال براي محاسبه ي تعداد حالت هاي 3 بيت اطلاعات، داريم: 8=3^2=2*2*2.

طبق همين رابطه، يک بايت، 256=8^2 حالت مختلف مي تواند باشد.

هر 1024 بايت را 1 کيلوبايت مي گويند و هر 1024 کيلو بايت، يک مگابايت است. هر 1024 مگا بايت هم يک گيگابايت و هر 1024 گيگا بايت هم يک ترابايت نام دارد.( 1024=10^2)

حافظه هاي کامپيوترهاي خانگي امروزي، مي تواند تا چند صد گيگابايت هم باشد.

کد ASCII چيست:

موسسه ي استاندارد آمريکا، استانداردي براي ذخيره سازي اطلاعات معرفي کرد. اين استاندارد 256 کاراکتر (يک کاراکتر عبارتست از يک عدد، رقم يا يک علامت مثل + و -) را کد گذاري کرد و به هر کدام يک عدد 8 رقمي در مبناي 2(يعني يک بايت) نسبت داد. اين کارکترها شامل همه ي حروف الفباي لاتين، اعداد 0 تا 9، علامت هاي مختلف مثل نماد جمع(+) و تفريق(-) و ... هستند.

در حقيقت طبق اين استاندارد، براي ذخيره سازي هر کاراکتر، يک بايت از حافظه به آن اختصاص ميابد. مثلاً براي ذخيره سازي کلمه ي"ALI" به 3 بايت حافظه نياز داريم. جدول کدهاي ASCII را مي تونيد در کتاب هاي برنامه نويسي يا با جستجو در اينترنت به راحتي ببينيد.


انواع زبان هاي برنامه نويسي:

زبان ماشين:
سطح پايين ترين زبان برنامه نويسي زبان ماشين است. در اين زبان شما بايد به جاي گذاشتن علامت + براي جمع کردن مقدار 2 عدد، بايد از کد 00 استفاده کنيد. اين زبان، زبان قابل فهم براي کامپيوتر است، به همين خاطر به آن زبان ماشين مي گويند. برنامه هاي ما در هر زبان برنامه نويسي ديگري، حتي اسمبلي، بايد توسط کاپايلر مخصوص آن زبان، به زبان قابل فهم براي کامپيوتر يعني زبان ماشين ترجمه شود.

زبان اسمبلي:
اين زبان کمي پيشرفته تر از زبان ماشين است و کارکردن با آن خيلي راحت تر از زبان ماشين است. به عنوان مثال براي جمع کردن 2 مقدار با يکديگر مي توان از دستورADD استفاده کرد. در اين زبان سيستم کد گذاري ASCII هم تعريف شده است و کاربر به عنوان مثال فقط کافيست کلمه ي ALI را تايپ کند، کامپايلر در اينجا کدهاي مربوط به اين کلمه را از جدول استخراج کرده و جايگزين مي کند.

بعد از اين ها نوبت به زبان هاي برنامه نويسي سطح بالا مي رسد. اين زبان ها سعي کرده اند تا حد امکان به زبان گفتار انسان نزديک شوند. زبان C يکي از زبان هاي سطح بالا مي باشد.

يک برنامه، شامل چندين دستور مختلف هستش که ما آنها را پشت سرهم با ترتيب مشخصي مي نويسيم. در زبان C دستورات بايد حتماً داخل توابع باشند. يک تابع عبارتست از چند دستور که در داخل يک آکولاد ({}) نوشته مي شوند و نام مشخصي هم براي ان ها گذاشته مي شود. همچنين توابع مي توانند اطلاعاتي را به عنوان ورودي و خروجي از برنامه دريافت و به آن بازگردانند.

در زبان C وجود تابعي با نام main الزاميست. يعني ما بايد حتماً تابعي با نام main در برنامه ي خود داشته باشيم و اجراي برنامه هم از تابع main شروع مي شود.

در Codevision، بعد از انجام تنظيمات اوليه، خود برنامه براي شما قالبي را آماده مي کند که در آن تنظيمات اوليه ي پورت ها و .... همچنين بعضي تعاريف اوليه مثل تابع main انجام شده است. فقط کافيست شما دستورات خود را در داخل آن فضاي مشخص شده (در داخل تابع main) تايپ کنيد.

در جلسه آينده براي آشنايي با نحوه ي برنامه نويسي در فضاي Codevision بعد از تعريف متغيرها، برنامه ي يک ربات مسير ياب بسيار ساده را با هم خواهيم نوشت.

تا جلسه ي آينده خدا نگه دار
پيروز باشيد

دوست شما، فراز


جلسه‌ي بيست و دوم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه‌ي بيست و چهارم


1387/6/23 لينک مستقيم

فرستنده :
amir hossein HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : salam omidvaram haletoon khoob bashe mikhstam bedoonam too ghesmate tavabe 'void main (void)balaye tabee main minivisim ya paeinesh?
پاسـخ : سلام امير حسين جان
ممنون.
البته اين سوال ارتباطي با مطالب اين جلسه نداره. اين رو بايد در بالاي تابع Main بنويسيد.
موفق باشي

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : سلام ./بعد از نصب مدار بر روي بردبرد و كامل شدن ان را بر روي فيبر با چه ابعادي نصب مي كنيم ؟ اگه ميشه ابعاد ان تخته را برام بگوييد ./ اين ربات چند جلسه ديگه داره .//
با سپاس

پاسـخ : سلام
شما بايد سعي كنيد بردتون را تا حد امكان كوچك طراحي كنيد، براي برد مسير ياب بسيار ساده، حداكثر 10*10 سانتي متر مناسب هستش.
پيروز باشيد دوست عزيز

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : سلام،
خواهش مي كنم اين همه وقفه بين كلاسا نذارين!
اگه بخاهيم اين جوري پيش بريم، فكر مي كنين به مسابقات مي رسيم؟؟مثلا حلي كاپ؟؟؟من شنيدم توي فروردينه!
در هر حال بازم ممنون!
پاسـخ : سلام
چشم، سعي مي كنيم فاصله ي جلسات رو منظم تر كنيم انشالله.
در مورد اين مسابقات به زودي مطلبي روي سايت خواهم گذاشت.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : mashalla be in hame danesh amozeshi
khashan hamintor be kareton edame bedin
پاسـخ : سلام دوست عزيز.ممنونم، حتماً

فرستنده :
رضا درودی HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : خيلي ممنون از پاسختون. راستش فکر نمی کردم جواب بدین.اما لطفا سرعت کار رو یه کم بیشتر کنید. و در هر جلسه هم یک منبع یا سایت یا کتاب معرفی کنید تا پیشرفت ما بهتر بشه. با تشکر.
پاسـخ : سلام. خواهش مي كنم، من حتماً همه‌ي سوالات رو جواب مي دم، فقط ممكنه كمي با تاخير باشه.
چشم، سعي مي كنم اين جلسه يك كتاب در مورد آموزش AVR به دوستان معرفي كنم.
موفق باشي دوست خوبم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : باسلام
مي خواستم بدانم ايا در طول امسال (87-88)مسابقات رباتيك در سطح كشور
بر گزار مي شود وما با كمك شما مي توانيم قبل از شروع اين مسابقات رباتي مناسب اين مسا بقات بسازيم و در اين مسابقات شركت كنيم
با تشكر
پاسـخ : سلام دوست عزيز
نزديكتريم مسابقاتي كه ما در پيش داريم، مسابقات بين الملي Iranopen هستش كه در ليگ هاي متعددي برگزار مي‌شود.
گزارشي در مورد نحوه ي برگزاري ، ليگ‌ها و ... را ، در مورد اين مسابقات روي سايت به زودي خواهم گذاشت.
موفق باشيد

فرستنده :
مهمد HyperLink HyperLink 1387/9/23
مـتـن : سلام و خدا قوت
آقا گفته بودين سوالهاي همه جلسات رو جواب ميدين ولي فقط جلسه آخررو جواب دادين!!! البته دستتون درد نكنه.
آي سي ال 298 نه تو بردبرد جا ميره نه تو فيبر سوراخ دار پس چه جوري بايد وصلش كنيم؟؟؟ باز هم متشكرم
پاسـخ : سلام محمد جان
حق با شماست، ببخشيد، سعي مي كنم همه‌ي جلسات رو جواب بدم.
سوال خيلي مهمي كردي!
براي اتصال L298 بايد از نوعي سوكت به نام پين هدر(Pin Header) استفاده كنيد. از همون جايي كه آي سي رو تهيه كردي، مي تونيد اين پين هدر را هم تهيه كنيد.
موفق باشي دوست خوبم

فرستنده :
HrHk HyperLink HyperLink 1387/8/12
مـتـن : فراز جان سلام هفته ها فکر کردم که اینجا برات چی بنویسم اما فقط میتونم بگم دمت گرم خیلی میخوامت
اینم بگم که اسم تو همیشه به عنوان بهترین معلم من در خاطرم موج میزنه
امیدوارم همیشه موفق باشی و به علم بقیه بیفزایی
خدا نگهدار
پاسـخ : سلام دوست خوبم
ممنونم از اين همه لطفي كه به بنده داري، و خوشحالم از اينكه مطالب تونسته رضايتت رو جلب كنه.
من هم برات آرزوي موفقيت مي‌كنم دوست عزيزم
خدا نگه دار

فرستنده :
reza baroon HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : چرا اینقدر دیر به دیر دروس رو ارائه می کنید. به خدا کسایی که عاشق روباتیک هستند از لحاظ درسی مشکلی ندارن که شما اینقدر جوش درسشون رو می زنید. تازه اگه سه روز یکبار درس جدید رو بذارین کاری نمی شه. چون که مطالب خیلی حجمش کمه. با تشکر : رضا درودی
پاسـخ : سلام رضا جان
حرف شما درسته، ولی خوب ما نمی تونیم حجم مطالب ارایه شده رو از یه حدی بالاتر ببریم. به هر حال ممنون از نظر خوبت، حتماً حرف شما رو هم برای برنامه امسال مد نظر قرار خواهیم داد.
موفق باشی دوست عزیزم

فرستنده :
kooroshrezaee HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : salam lotfan ghesmate badi ro upload konid man bisabrane montazeram
پاسـخ : چشم کورش جان، به زودی قسمت بعد رو میذارم رو سایت.

فرستنده :
احمد سلماني HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سوال من اين است كه چگونه ميتوان در مسابقات رباتيك شركت كرد.
پاسـخ : سلام. شما باید به صورت شخصی یا از طرف مدرسه ی خودتون در مسابقات مختلف ثبت نام کنید و شرکت کنید. من هم سعی می کنم مسابقات مختلفی که امسال برگزار میشه رو به دوستان خبر بدم.
پیروز باشید

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام و خيلي ممنون به خاطر اينكه به سوالامون جواب ميدين!
يه سواله خارج از اين جلسه داشتم!
چه جوري با مولتي متر debug بايد كرد؟من منفي مولتي متر رو به منفي مدار وصل كردم و مثبتشو دونه به دونه به قطعات اتصال دادم!
وقتي به ترانزيستور رسيدم فقط با كلكتور عددي رو نشون داد و تمام مسير هاي بعد رو ديگه كار نكرد، لحيم كاريمو چك كردم ولي مشكلي نداشت همچنين قطعات هم سالم بودند!
حالا من اشتباع كار كردم و اصلا يه جوره ديگه بايد عمل كرد يا اشكال چيزه ديگه ست !
سپاسگزارم!
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
خواهش می کنم!
معمولاً از مولتی متر برای تست اصال ها استفاده می شه که اتصال درست هست یا نه، به جز این برای تست قطعات هم از مولتی متر استفاده می کنند و خروجی و ورودی ها رو چک می کنند.
به هر حال من نمی تونم از اینجا مشکل مدار شما رو تشخیص بدم، ولی حدس میزنم مشکل از ترنزیستورتون باشه، بهتره به جای ترانزیستور از قطعات دیگه مثل Op-Amp استفاده کنید.
پیروز باشی دوست عزیز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام
من به تازگی قسمت روباتیک این سایت رو دیدم خیلی بخش جالبیه. دستتون درد نکنه .
فقت دوتاسوال از جلسه ی چهارم داشتم.
1-ولتا مناسب برای خازنها (ولت ی که روی اونا نوشته) چیه؟
2-در جلسه ی چهارم یک بار گفته شده اگر در خازن الکترولیتی جای +و -را اشتباه وصل کنیم خازن می ترکد.و یک بار گفته شده ذوب می شود؟
راستی خازن سرامیکی چیه؟ با تشکر
پاسـخ : سلام محمد جان
ممنونم از لطفت
اگر منظورتون بهترین ولتاژ برای شارژ خازن هست، همون ولتاژی که روی بدنه ی اون نوشته شده و کاملترین حالت شارژ در این ولتاژ انجام میشه...

فرستنده :
زهره محمدی HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام . سوالی داشتم : اینکه من یه دانش آموز سال اول دبیرستان هستم و به کارای عملی مثل رباتیک خیلی علاقه دارم . می خوام ربات بسازم البته برادرم هم یک رشته ی مهندسی می خونن و اعضای خانواده ام هم می تونن از نظر فنی کمکم کنند . می خواستم بپرسم 23جلسه ی شما رو بخونم می تونم یه ربات بسازم !؟
ممنون از سایت بی نظیرتون!
پاسـخ : سلام دوست عزیز
بله، اگر خودتون هم کمی تلاش کنید خیلی راحت می تونید یک ربات مسیریاب ساده رو به زودی بسازید. چون از لحاظ علمی هر آنچه برای ساخت ربات مسیریاب ساده نیاز داشته باشید اینجا مطرح شده.
پیروز باشید

فرستنده :
علي HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام پس جلسه‌ی بیست و جهارم كو؟
پاسـخ : سلام. کمی توقف به خاطر شروع سال تحصیلی جدید داشتیم که انشاالله به زودی دوباره کار رو دنبال می کنیم.

فرستنده :
امین HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : آقا ببخشید من ترم دو الکترونیک هستم
منتها تازه با سایتتون آشنا شدم
به شدت هم علاقه به رشته ام و ساخت ربات دارم
حالا به نظرتون من که تا اینجای کار نبودم میتونم خودم رو به مطالب سایت برسونم ؟ من خیلی دوست دارم یه ربات مسیر یاب بسازم
میشه؟
پاسـخ : سلام امین جان
بله، قطعاً می تونید، با توجه به شرایطی که شما دارید قطعاً خیلی سریع می تونید برسید و خیلی راحت یک ربات مسیریاب بسازید. بنده هم هر کمکی از دستم بر بیاد در خدمتتون هستم.
پیروز باشی دوست عزیز

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام
دررگولاتورها ولتاژ خروجی ثابت مثبت یا منفی چه اهمیتی داره؟ و هر کدوم چه استفاده ای دارند؟ متشکرم
پاسـخ : سلام محمد جان
اگر سوالتو درست متوجه شده باشم، شما می خواهید فایده ی ولتاژ منفی رو بدونید. 12- ولت دقیقاً برعکس 12ولتِ، یعنی انگار شما جای سیم های + و - رو با هم عوض کرده باشید. یعنی میتونید به جای استفاده از 12-ولت و -، از 12 ولت و - به صورت وارونه استفاده کنید.
پیروز باشید

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/7/10
مـتـن : سلام
ما برای ساخت یه ربات به ولتاز های مختلفی نیاز داریم آیا باتری هایی با این ولتاز ها موجود است 5 و 9 و 12
اگه شما پیشنهاد بهتری برای تامین ولتاز دارید لطفا بیان کنید
با تشکر
پاسـخ : سلام دوست عزیزم
بله، راهکار خیلی بهتری هست. شما یک باطری 12 ولت تهیه کنید و با رگولاتورهای مختلف هر ولتاژی که نیاز دارید از همون باطری تهیه کنید.
پیروز باشید

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content