XMod
 جلسه ی بیست و هشتم
جلسه ی بیست و هشتم
آشنايي با مسابقات رباتيك. ليگ ربات‌هاي جستجوگر، ليگ ربات‌هاي فوتباليست و ...










به نام خدا

با عرض سلام خدمت همه‌ي دوستان عزيزم

اميدوارم خوب و خوش و سلامت باشيد

در اين جلسه، يه کم از بحث تخصصيمون خارج مي شويم و ميريم سراغ حاشيه!!!

ولي قبل از شروع مطلب، بنا به درخواست بسياري از دوستان، يک کتاب در مورد نحوه ي کار با ميکروکنترلرهاي خانواده ي AVR معرفي مي کنيم. کتاب ميکروکنترلرهاي AVR، تاليف مهندس ره افروز، کتاب مناسبي هست و دوستان مي توانند براي مبحث ميکروکنترلر کار ما، اين کتاب را تهيه کنند.

در اين جلسه قراره کمي در مورد مسابقات رباتيکي که در کشور ما برگزار ميشه، و ليگ ها و قوانين و ... اونها توضيح بديم.

نزديک ترين مسابقاتي كه در پيش رو داريم، مسابقات بين المللي آزاد ايران Iran Open است که در تاريخ 5-3 آپريل، يعني 14 تا 16 فروردين 1388 در محل دانشگاه آزاد قزوين برگزار مي شود.اين مسابقات در ليگ هاي متعددي برگزار مي شود که ما در اين جلسه، در مورد ليگ هاي دانش آموزي آن توضيحاتي خواهيم داد.

 

فدراسيون جهاني روبوكاپ، فقط 2 رشته را به عنوان ليگ‌هاي رسمي در بخش دانش‌آموزي معرفي كرده است و مسابقات جهاني روبوكاپ هر ساله در  بخش دانش‌آموزي، فقط در همين 2 ليگ برگزار مي‌شود.

1- ليگ ربات‌هاي فوتباليست

2- ليگ ربات‌هاي امدادگر

ما هم در اين جلسه فقط در مورد همين 2 ليگ توضيح خواهيم داد. اما اين بدين معنا نيست كه در كشور مسابقات ديگري در بخش دانش‌اموزي برگزار نمي‌شود، هر ساله در كشورِما ،مسابقات متعددي از جمله مسيرياب، آتش نشان، هزار تو(ماز)، جنگجو و ... در بخش هاي دانشجويي و دانش اموزي برگزار مي شود، اما فدراسيون جهاني روبوکاپ، در بخش دانش آموزي فقط 2 ليگ مذکور را به رسميت مي شناسد.

 

 

Rescue junior league:
ليگ ربات هاي امدادگر دانش آموزي


اين ليگ شباهت زيادي به ربات هاي مسيرياب پيشرفته دارد. اما كمي پيچيده‌تر از آن است. ربات‌ها علاوه بر تعقيب خط مشكي رنگ، بايد قادر باشند رنگ خطهاي زمين مسابقه را بخوانند. مثلاً در بخشهايي از زمين، خط‌هاي سبز يا قرمز يا نقره اي رنگ كشيده شده است، اين خط‌ها همان مصدومين فرضي هستند و ربات بايد قادر به تشخيص آن‌ها باشد.

 

همچنين در بخش‌هايي از مسير، موانعي در مسير حركت ربات تعبيه شده است كه ربات بايد بتواند بدون برخورد با موانع، آن را رد كند. همچنين ممكن است در برخي از نقاط مسير، شيب زمين به 25 درجه نسبت به سطح افق نيز برسد.



در شکل زیر به مصدومین فرضی که به وسیله ی  آدمک رنگی نشان داده شده اند دقت کنید.



اين مسابقات در 2 بخش Primary(مقدماتي)، و Secondary(پيشرفته) برگزار مي‌شود. در بخش نخست، شركت كنندگان نمي‌توانند سن بيش از 14 سال داشته باشند. در بخش Secondary نيز، سن شركت گنندگان نمي‌تواند بيش از 18 سال باشد.

براي دريافت قوانين اينجا کليک کنيد.

 



Soccer junior league:
ليگ ربات هاي فوتباليست دانش آموزي

در اين ليگ، ربات‌ها بايد بتوانند با توپ‌هاي خاصي كه از خود مادون قرمز ساتع مي كنند، فوتبال بازي كنند. دليل استفاده از اين نوع توپ خاص، ساده بودن روش‌هاي تشخيص آن به وسيله‌ي سنسورهاي مادون قرمز معمولي(فتو ترانزيستورهايي كه در مورد آن توضيح داده شده) است. يافتن اين توپ‌ها توسط ربات، به سادگي يافتن آتش يا هر منبع نور ديگري است.

ربات‌هاي هر تيم بايد تلاش كنند تا توپ مذكور را، در دروازه‌ي تيم مقابل جاي دهند. در پايان زمان مسابقه، هرتيمي كه گل بيشتري زده باشد، برنده‌ي بازي خواهد بود.

تيم‌هاي حرفه‌اي در اين ليگ، سيستم‌هاي مختلفي را براي هدايت و شوت كردن توپ به سمت دروازه‌ي تيم مقابل بر روي ربات‌هاي خود تعبيه مي كنند.

 



در كف زمين مسابقه، براي كمك به مكان ياب ربات‌ها، يك طيف رنگي از سياه تا سفيد، بين 2 دروازه كشيده شده است. تيم‌ها با تشخيص رنگ كف زمين، مي توانند مكان تقريبي خود را در زمين مسابقه به دست بياورند. داشتن مختصات تقريبي، به ربات كمك مي‌كند تا بتوانند استراتژي‌هاي كاملتري را در زمين مسابقه پياده سازي كند.

 

 



اين ليگ، در دو بخش 2در2 و 1در1 برگزار مي‌شود. در ليگ 2در2، هر تيم مي‌تواند حداكثر 2 ربات در زمين مسابقه حاضر كند. در بخش 1در 1 نيز، تيم‌ها فقط 1 ربات مي‌توانند در زمين مسابقه داشته باشند.

ابعاد زمين مسابقه، 122 در 183 سانتي‌متر است.

براي دريافت قوانين  اينجا کليک کنيد.


در جلسه ي آينده دوباره بر ميگرديم سر مبحث ميکروکنترلر و بحث را با مدارهاي راه اندازي ميکروکنترلر دنبال مي کنيم.
موفق و پيروز باشيد
تا جلسه ي آينده، خدا نگه دار

 

 

دوست شما، فراز


جلسه‌ي بيست و هفتم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه بيست و نهم

 

1387/10/6 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/3/3
مـتـن : سلام خسته نباشید . سایتتون خوبه، به درد بخوره، خیلی ممنون
پاسـخ : سلام دوست عزيز. ممنونم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/1/17
مـتـن : سلام
عرض خطی که پیمایش میشود چند mm است؟؟؟
پاسـخ : سلام. معمولاً 18 mm است

فرستنده :
امین HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : آقا فراز امیدوارم هرچه زودتر برای ادامه کار به اهواز(امام حسین)بیای.
بعد ازانتخاب زبان برروی فارسی بازهم متون قوانین به زبان انگلیسی نمایش داده می شوند.لطفا مشکل را رفع کنید.
پاسـخ : سلام امين جان
ممنونم، انشاالله. شايد مشكل از لينكتون باشه، بهتره خودتون مستقيماً به سايت مسابقات IranOpen مراجعه كنيد و قوانين رو مطالعه كنيد
موفق باشي

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : سلام.ازشمابخاطر مطالب خوبتون متشکرم.
پاسـخ : سلام، ممنونم دوست عزيز

فرستنده :
amin HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : سلام آقا فراز کارت عالی من تازه این تاپیک رو پیدا کردم همه مطالب رو از جلسه اول تا اینجارو خوندم عالی بودن انشالا همیشه موفق باشی منتظر مطالب بعدی میمونم
پاسـخ : سلام امين جان
ممنونم، انشالله كه مطالب برات مفيد بوده باشند. موفق باشي دوست عزيزم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : سلام!
خسته نباشید!
راستش، من و دوستانم الان دوم دبیرستانیم و برای المپیاد هم داریم می خونیم!به نظر شما اگه الان شروع کنیم، میتونیم به مسابقات امسال(مثلا حلی کاپ) برسیم!
البته الکترونیک رو تقریبا بلدیم! اگر بخواییم شروع کنیم بخش دیجیتال رو باید کار کنیم!
خیلی دوست داریم که توی مسابقات روبوتیک شرکت کنیم(که این البته فقط در حد یه علاقه ی ساده نیست) حتی توی تابستون کلی با هم صحبت کردیم که بالاخره تصمیم گرفتیم تعقیب خط بسازیم!ولی با شروع شدن مدرسه ها یه جورایی ترسیدیم که از درسامون عقب بیوفتیم(همونطور که گفتم می خواهیم برای المپیاد هم بخونیم)! یعنی فقط عقب موندن از درس ما رو کنار کشید!یعنی یه جورایی ترسیدیک که به هیچ کدوم نرسیم!!!!!
به نظر شما این برداشتن چندتا هندونه با یک دست نیست؟؟؟
ممنون میشم اگر کمکمون کنید!
پاسـخ : سلام دوست عزيز
كار رباتيك كار آسوني نيست و نياز به وقت گذاري حسابي داره، اما به نظر من كار با ارزشيه و ارزش صرف اين زمان رو داره، اما بايد يك برنامه ريزي خوب داشته باشيد كه به كارهاي ديگرتون لطمه نزنه. ولي خوب بايد خيلي تلاش كني كه بتوني همه‌ي كارهاتو همزمان پيش ببري، به هر حال براي به دست آوردن هر چيزه با ارزشي بايد تلاش كرد. براتون آرزوي موفقيت مي‌كنم، هر كمكي هم از دست من بر‌مياد در خدمتم!

فرستنده :
پدرام HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : سلام بابا آقای فراز ما که مثل شما اینگلیسیمون خوب نیست که...چرا همه قوانین به زبان انگلیسیه ناسلامتی سایت فارسی زبان ها و ایرانی ها است
پاسـخ : سلام پدرام جان
اگر به گوشه‌ي سمت راست بالاي صفحه دقت كني، يك بخش انتخاب زبان داره كه مي‌توني از اونجا زبان فارسي‌ رو انتخاب كني. موفق باشي

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه ی بیست و هشتم
جلسه ی بیست و هشتم
آشنايي با مسابقات رباتيك. ليگ ربات‌هاي جستجوگر، ليگ ربات‌هاي فوتباليست و ...










به نام خدا

با عرض سلام خدمت همه‌ي دوستان عزيزم

اميدوارم خوب و خوش و سلامت باشيد

در اين جلسه، يه کم از بحث تخصصيمون خارج مي شويم و ميريم سراغ حاشيه!!!

ولي قبل از شروع مطلب، بنا به درخواست بسياري از دوستان، يک کتاب در مورد نحوه ي کار با ميکروکنترلرهاي خانواده ي AVR معرفي مي کنيم. کتاب ميکروکنترلرهاي AVR، تاليف مهندس ره افروز، کتاب مناسبي هست و دوستان مي توانند براي مبحث ميکروکنترلر کار ما، اين کتاب را تهيه کنند.

در اين جلسه قراره کمي در مورد مسابقات رباتيکي که در کشور ما برگزار ميشه، و ليگ ها و قوانين و ... اونها توضيح بديم.

نزديک ترين مسابقاتي كه در پيش رو داريم، مسابقات بين المللي آزاد ايران Iran Open است که در تاريخ 5-3 آپريل، يعني 14 تا 16 فروردين 1388 در محل دانشگاه آزاد قزوين برگزار مي شود.اين مسابقات در ليگ هاي متعددي برگزار مي شود که ما در اين جلسه، در مورد ليگ هاي دانش آموزي آن توضيحاتي خواهيم داد.

 

فدراسيون جهاني روبوكاپ، فقط 2 رشته را به عنوان ليگ‌هاي رسمي در بخش دانش‌آموزي معرفي كرده است و مسابقات جهاني روبوكاپ هر ساله در  بخش دانش‌آموزي، فقط در همين 2 ليگ برگزار مي‌شود.

1- ليگ ربات‌هاي فوتباليست

2- ليگ ربات‌هاي امدادگر

ما هم در اين جلسه فقط در مورد همين 2 ليگ توضيح خواهيم داد. اما اين بدين معنا نيست كه در كشور مسابقات ديگري در بخش دانش‌اموزي برگزار نمي‌شود، هر ساله در كشورِما ،مسابقات متعددي از جمله مسيرياب، آتش نشان، هزار تو(ماز)، جنگجو و ... در بخش هاي دانشجويي و دانش اموزي برگزار مي شود، اما فدراسيون جهاني روبوکاپ، در بخش دانش آموزي فقط 2 ليگ مذکور را به رسميت مي شناسد.

 

 

Rescue junior league:
ليگ ربات هاي امدادگر دانش آموزي


اين ليگ شباهت زيادي به ربات هاي مسيرياب پيشرفته دارد. اما كمي پيچيده‌تر از آن است. ربات‌ها علاوه بر تعقيب خط مشكي رنگ، بايد قادر باشند رنگ خطهاي زمين مسابقه را بخوانند. مثلاً در بخشهايي از زمين، خط‌هاي سبز يا قرمز يا نقره اي رنگ كشيده شده است، اين خط‌ها همان مصدومين فرضي هستند و ربات بايد قادر به تشخيص آن‌ها باشد.

 

همچنين در بخش‌هايي از مسير، موانعي در مسير حركت ربات تعبيه شده است كه ربات بايد بتواند بدون برخورد با موانع، آن را رد كند. همچنين ممكن است در برخي از نقاط مسير، شيب زمين به 25 درجه نسبت به سطح افق نيز برسد.



در شکل زیر به مصدومین فرضی که به وسیله ی  آدمک رنگی نشان داده شده اند دقت کنید.



اين مسابقات در 2 بخش Primary(مقدماتي)، و Secondary(پيشرفته) برگزار مي‌شود. در بخش نخست، شركت كنندگان نمي‌توانند سن بيش از 14 سال داشته باشند. در بخش Secondary نيز، سن شركت گنندگان نمي‌تواند بيش از 18 سال باشد.

براي دريافت قوانين اينجا کليک کنيد.

 



Soccer junior league:
ليگ ربات هاي فوتباليست دانش آموزي

در اين ليگ، ربات‌ها بايد بتوانند با توپ‌هاي خاصي كه از خود مادون قرمز ساتع مي كنند، فوتبال بازي كنند. دليل استفاده از اين نوع توپ خاص، ساده بودن روش‌هاي تشخيص آن به وسيله‌ي سنسورهاي مادون قرمز معمولي(فتو ترانزيستورهايي كه در مورد آن توضيح داده شده) است. يافتن اين توپ‌ها توسط ربات، به سادگي يافتن آتش يا هر منبع نور ديگري است.

ربات‌هاي هر تيم بايد تلاش كنند تا توپ مذكور را، در دروازه‌ي تيم مقابل جاي دهند. در پايان زمان مسابقه، هرتيمي كه گل بيشتري زده باشد، برنده‌ي بازي خواهد بود.

تيم‌هاي حرفه‌اي در اين ليگ، سيستم‌هاي مختلفي را براي هدايت و شوت كردن توپ به سمت دروازه‌ي تيم مقابل بر روي ربات‌هاي خود تعبيه مي كنند.

 



در كف زمين مسابقه، براي كمك به مكان ياب ربات‌ها، يك طيف رنگي از سياه تا سفيد، بين 2 دروازه كشيده شده است. تيم‌ها با تشخيص رنگ كف زمين، مي توانند مكان تقريبي خود را در زمين مسابقه به دست بياورند. داشتن مختصات تقريبي، به ربات كمك مي‌كند تا بتوانند استراتژي‌هاي كاملتري را در زمين مسابقه پياده سازي كند.

 

 



اين ليگ، در دو بخش 2در2 و 1در1 برگزار مي‌شود. در ليگ 2در2، هر تيم مي‌تواند حداكثر 2 ربات در زمين مسابقه حاضر كند. در بخش 1در 1 نيز، تيم‌ها فقط 1 ربات مي‌توانند در زمين مسابقه داشته باشند.

ابعاد زمين مسابقه، 122 در 183 سانتي‌متر است.

براي دريافت قوانين  اينجا کليک کنيد.


در جلسه ي آينده دوباره بر ميگرديم سر مبحث ميکروکنترلر و بحث را با مدارهاي راه اندازي ميکروکنترلر دنبال مي کنيم.
موفق و پيروز باشيد
تا جلسه ي آينده، خدا نگه دار

 

 

دوست شما، فراز


جلسه‌ي بيست و هفتم

صفحه‌ي اصلي رباتيك

جلسه بيست و نهم

 

1387/10/6 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/3/3
مـتـن : سلام خسته نباشید . سایتتون خوبه، به درد بخوره، خیلی ممنون
پاسـخ : سلام دوست عزيز. ممنونم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/1/17
مـتـن : سلام
عرض خطی که پیمایش میشود چند mm است؟؟؟
پاسـخ : سلام. معمولاً 18 mm است

فرستنده :
امین HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : آقا فراز امیدوارم هرچه زودتر برای ادامه کار به اهواز(امام حسین)بیای.
بعد ازانتخاب زبان برروی فارسی بازهم متون قوانین به زبان انگلیسی نمایش داده می شوند.لطفا مشکل را رفع کنید.
پاسـخ : سلام امين جان
ممنونم، انشاالله. شايد مشكل از لينكتون باشه، بهتره خودتون مستقيماً به سايت مسابقات IranOpen مراجعه كنيد و قوانين رو مطالعه كنيد
موفق باشي

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : سلام.ازشمابخاطر مطالب خوبتون متشکرم.
پاسـخ : سلام، ممنونم دوست عزيز

فرستنده :
amin HyperLink HyperLink 1387/12/7
مـتـن : سلام آقا فراز کارت عالی من تازه این تاپیک رو پیدا کردم همه مطالب رو از جلسه اول تا اینجارو خوندم عالی بودن انشالا همیشه موفق باشی منتظر مطالب بعدی میمونم
پاسـخ : سلام امين جان
ممنونم، انشالله كه مطالب برات مفيد بوده باشند. موفق باشي دوست عزيزم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : سلام!
خسته نباشید!
راستش، من و دوستانم الان دوم دبیرستانیم و برای المپیاد هم داریم می خونیم!به نظر شما اگه الان شروع کنیم، میتونیم به مسابقات امسال(مثلا حلی کاپ) برسیم!
البته الکترونیک رو تقریبا بلدیم! اگر بخواییم شروع کنیم بخش دیجیتال رو باید کار کنیم!
خیلی دوست داریم که توی مسابقات روبوتیک شرکت کنیم(که این البته فقط در حد یه علاقه ی ساده نیست) حتی توی تابستون کلی با هم صحبت کردیم که بالاخره تصمیم گرفتیم تعقیب خط بسازیم!ولی با شروع شدن مدرسه ها یه جورایی ترسیدیم که از درسامون عقب بیوفتیم(همونطور که گفتم می خواهیم برای المپیاد هم بخونیم)! یعنی فقط عقب موندن از درس ما رو کنار کشید!یعنی یه جورایی ترسیدیک که به هیچ کدوم نرسیم!!!!!
به نظر شما این برداشتن چندتا هندونه با یک دست نیست؟؟؟
ممنون میشم اگر کمکمون کنید!
پاسـخ : سلام دوست عزيز
كار رباتيك كار آسوني نيست و نياز به وقت گذاري حسابي داره، اما به نظر من كار با ارزشيه و ارزش صرف اين زمان رو داره، اما بايد يك برنامه ريزي خوب داشته باشيد كه به كارهاي ديگرتون لطمه نزنه. ولي خوب بايد خيلي تلاش كني كه بتوني همه‌ي كارهاتو همزمان پيش ببري، به هر حال براي به دست آوردن هر چيزه با ارزشي بايد تلاش كرد. براتون آرزوي موفقيت مي‌كنم، هر كمكي هم از دست من بر‌مياد در خدمتم!

فرستنده :
پدرام HyperLink HyperLink 1387/10/11
مـتـن : سلام بابا آقای فراز ما که مثل شما اینگلیسیمون خوب نیست که...چرا همه قوانین به زبان انگلیسیه ناسلامتی سایت فارسی زبان ها و ایرانی ها است
پاسـخ : سلام پدرام جان
اگر به گوشه‌ي سمت راست بالاي صفحه دقت كني، يك بخش انتخاب زبان داره كه مي‌توني از اونجا زبان فارسي‌ رو انتخاب كني. موفق باشي

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content