XMod
 جلسه‌ي چهل و نهم
جلسه‌ي چهل و نهم
مدار راه‌انداز سلنوید در سیستم شوت در ربات فوتبالیست دانش‌آموزی، آخرین تغییرات اعمال شده از سوی فدراسیون جهانی روبوکاپ در قوانین این لیگ

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشید.
در این جلسه طبق قرار ابتدا به مداری نسبتاً ساده برای سیستم شوت می‌پردازیم. برای طراحی مدارات الکترونیکی راه‌اندازی سلنویید در سیستم شوت ربات روش‌های مختلفی وجود دارد، ما ابتدا به تشریح روشی که در جلسه‌ی گذشته معرفی شد خواهیم پرداخت.
اساس کار و مبنای علمی طراحی این مدار در جلسه‌ی گذشته تشریح شد. در زیر مداری را می‌بینیم که 2 عدد خازن را در حالت نخست که رله‌ها تحریک نشده‌اند، توسط ولتاژ 12 ولت شارژ می‌کند، و در حالت دوم (رله‌ها تحریک شده‌اند) خازن‌ها به‌صورت سری بر روی سلنویید تخلیه می‌شوند.


حالت نخست:


 
حالت دوم:
 


البته مداری که برای سیستم شوت بسته می‌شود معمولاً از تعداد بیشتری خازن استفاده می‌شود تا ولتاژ نهایی که بر روی سلنویید قرار می‌گیرد بیشتر باشد. اما ما در اینجا برای ساده‌‌تر شدن مدار، فقط از 2 خازن استفاده کرده‌ایم.
همچنین نوع رله‌ای که برای این مدارها معمولاً استفاده می‌شود، از نوعی که در مدار بالا استفاده می‌شود نیست، نوع دیگر رله وجود دارد که با تحریک آن می‌توان همزمان 2 اتصال را برقرار کرد که به اصطلاح به این نوع رله 2 کانتَکت (یا 2 کُنتاکت) می‌گویند. در حقیقت به‌جای هر دو رله‌ی معمولی (یک کانتَکت) در مدار بالا، می‌توان از یک رله‌ی 2-کانتَکت استفاده کرد.
 
همان‌طور که گفته شد، برای راه‌اندازی سلنویید در سیستم شوت ربات‌های فوتبالیست روش‌های دیگری هم وجود دارد که یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها اشغال فضای کمتر نسبت به روش بالا است،اما محدودیت‌هایی هم دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به هزینه‌ی بالای آن اشاره کرد. در جلسات آینده با روش دیگری آشنا خواهیم شد که بدون استفاده از خازن و رله‌های متعدد، سلنوید را تحریک کرد.
در ادامه‌ی این جلسه به مبحث ربات‌های فوتبالیست دانش‌آموزی برمی‌گردیم و آخرین تغییراتی که از سوی فدراسیون جهانی روبوکاپ اعمال شده است را در قوانین این لیگ بررسی خواهیم کرد.
یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در قوانین اعمال شده است، در رنگ‌آمیزی کف زمین مسابقه و دیواره‌هاست. در قوانین جدید کف زمین مسابقه توسط یک موکت سبز رنگ پوشیده شده است.
فضای داخل دروازه‌ها نیز در یک سمت به‌رنگ زرد و در سمت دیگر به‌رنگ آبی، رنگ‌آمیزی شده است.

 

این تغییر در رنگ کف زمین مسابقه باعث می‌شود نتوان سیستم مکان‌یابی‌ای که مبتنی بر طیف رنگی کف زمین است استفاده کرد و در نتیجه تعیین مختصات تقریبی ربات در زمین مسابقه کمی پیچیده‌تر می شود. در جلسات آینده در مورد انواع سیستم‌های مکان‌یابی بحث خواهیم کرد.
در قوانین جدید تغییر خاصی در سایز زمین و دروازه‌ها نداریم ‌، همچنین در سایز و وزن خودِ ربات‌ها هم تغییری وجود ندارد، به‌جز یک مورد که منطقه‌ی تسخیر توپ برای ربات 1 سانتی‌متر افزایش داشته است و در مجموع به 3 سانتی‌متر رسیده است.
منطقه‌ی تسخیر توپ (Ball Capturing Zones) در قوانین مسابقات خوارزمی 1388 این چنین ترجمه شده است:
"مناطق تسخیر توپ به‌عنوان هر فضای داخلی در ربات‌ها که شامل یک لبه مستقیم در قسمت‌های بر آمده ربات‌ها باشند، تعریف می‌شود."
در حقیقت بخشی از ربات که برای دریافت توپ در نظر گرفته شده است، منطقه‌ی تسخیر توپ در ربات نامیده می‌شود. طبق قوانین جدید حداکثر عمق نفوذ توپ در داخل بدنه‌ی ربات (که همان منطقه‌ی تسخیر توپ است) نمی‌تواند بیش از 3 سانتی‌متر باشد.
در نهایت مهم‌ترین تغییری که در قوانین جدید اعمال شده است، تغییر در نوع توپ مسابقات است. از مهم‌ترین مزایای این توپ جدید  نسبت مدل قبلی می‌توان از مصرف انرژی کمتر، عدم تداخل با نور محیط و مقاومت فیزیکی بیشتر نام برد.
در مورد ساختار فنی این توپ و روش‌های آشکار‌سازی امواجی مادون قرمزی که از آن انتشار می‌یابند در جلسه‌ی آینده توضیح خواهیم داد.
منتظر سوالات و نظرات دوستان عزیز هستم
موفق و پیروز باشید.
دوست شما، فراز امیرغیاثوند



1388/9/23 لينک مستقيم

فرستنده :
علی HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : ممنون از این همه اطلاعات
سؤال من مرتبط با مو ضوع این جلسه نیست
می خواستم بپرسم در مدار سنسور مسیریاب باید حتما از آپ امپ استفاده بشه؟
پاسـخ : سلام علی جان
خواهش می کنم. خیر، در مدار مسیریاب لزومی به استفاده از OpAmp وجود ندارد، در مدار پیشنهادی ما هم از OpAmp استفاده نشده است. در جلسات گذشته مفصلاً در مورد ربات مسیریاب و مدار آن توضیح داده شده است. پیروز باشید

فرستنده :
ثمین HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام من همیشه میام اینجا جای باحالیه! اما انگار خسته شدی؟؟ نه؟؟ چرا ادامه نمیدی؟؟ ما منتظریم!!!! من عااااااااااااااااااااااشق رباتیکم و به جز اون به هیچ چیز دیگه ای اهمیت نمیدم!!!!!! هیچیییییییییییی! خوااااااااااااهش ادامه بده! من دارم با بچه های تیم واسه مسابقات ایران اپن آماده میشیم. امیدوارم همیشه موفق باشی!
پاسـخ : سلام دوست عزیز.ممنونم، خوشحالم که شما رو انقدر پر انرژی و مصمم می بینم.من هم خسته نشدم و انشالله تمام تلاشم را خواهم کرد بتونم مطالب جامع و مفیدی برای دوستان عزیزم آماده کنم. براتون آرزوی پیروزی می کنم.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : با سلام لطفا اگه میشه در مورد درایو کردن استپر های 4 سیمه راهنمایی کنید
پاسـخ : سلام دوست عزیز. چشم. در جلسات آینده حتماً در مورد step موتورها توضیح خواهیم داد. پیروز باشید.

فرستنده :
hoseinprim HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : salam lotfan edameh bedin.
پاسـخ :

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : عالی است

فرستنده :
sh HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام
آيا پرگرامري كه شما ساخت آن را آموزش داديد به همين شكل ساده كار ميكند ونياز به مدار ديگري ندارد در اين صورت امكان سوختن ميكرو پيش نمياد؟
پاسـخ : سلام. بله کار می کند. اما می توانید برای اطمینان بیشتر، 4 سیم sck, miso, mosi , reset را توسط یک 74245 بافر کنید. یعنی بین کامپیوتر و میکرو یک آی سی بافر قرار دهید و داده ها را به صورت بافر شده به میکرو کنترلر بفرستید. پیروز باشید.

فرستنده :
hanzale HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام يه سوال از برنامه نويسي دارم
آبا براي اينكه سون سگمنت اعداد رو به صورت وارونه از يه عدد مشخص بشماره دستوري يا ترفندي در زبان c وجود داره؟
سوال ديگه اين كه مي شه ديتا شيت lm35 رو بهم ايميل كنيد منظورم اينه كه چه رابطه اي بين دما و ولت‍اژدو سر سنسور هست ممنون(خيلي عجله دارم)
پاسـخ : سلام دوست عزیز
خوب شما اگر سون سگمنت را به میکرو متصل کرده باشید، می توانید هر طور که می خواهید آن را کنترل کنید و اعداد را بر روی آن نمایش دهید.
با استفاده از سایت های جستجوگر می توانید به راحتی datasheet قطعه ی مورد نظرتون را پیدا کنید. سایت alldatasheet.com نیز datasheet اکثر آی سی های پر کاربرد را به راحتی در اختیار شما می گذارد.
پیروز باشید.

فرستنده :
Ali Imanifar HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : Ba salam . zemne arze tashakkore faravan babate mataleb mofidetan mikhastam darkhast konam dar bareye nahveye estefade az timer ha dar halat normal va tafavote estefade az (delay_ms) va timer0 , timer1,timer2 mano rahnamayi konid
ba tashakkor
پاسـخ : سلام دوست عزیز
در مورد تایمرها در جلسات آینده انشاالله مفصلاً توضیح خواهیم داد. delay_ms() تابعی است برای ایجاد وقفه در روند اجرای برنامه و شباهت زیادی با Timerها ندارد. پیروز باشید

فرستنده :
مهدی HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام آقا فراز
من امسال خودم تو جشنواره خوارزمی شرکت کردم(البته فقط صرف تجربه شد)و سال پیش ربات فوتبالیست دانش آموزی رو ساختم اما ازتون ممنون می شم اگه یه خورده مطالب این ربات رو بازتر کنید یعنی همه قسمت ها رو توضیح بدید چون امسال هم به امید خدا حتما شرکت می کنم.
ممنون آموزش های خوبتون.
مهدی.
پاسـخ : سلام مهدی جان
تبریک میگم، خیلی عالیه، من سعی می کنم هرچقدر که تونستم مطلب در اختیارتون بذارم که انشالله امسال حضور موفق تری داشته باشید.
پیروز باشید.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ي چهل و نهم
جلسه‌ي چهل و نهم
مدار راه‌انداز سلنوید در سیستم شوت در ربات فوتبالیست دانش‌آموزی، آخرین تغییرات اعمال شده از سوی فدراسیون جهانی روبوکاپ در قوانین این لیگ

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشید.
در این جلسه طبق قرار ابتدا به مداری نسبتاً ساده برای سیستم شوت می‌پردازیم. برای طراحی مدارات الکترونیکی راه‌اندازی سلنویید در سیستم شوت ربات روش‌های مختلفی وجود دارد، ما ابتدا به تشریح روشی که در جلسه‌ی گذشته معرفی شد خواهیم پرداخت.
اساس کار و مبنای علمی طراحی این مدار در جلسه‌ی گذشته تشریح شد. در زیر مداری را می‌بینیم که 2 عدد خازن را در حالت نخست که رله‌ها تحریک نشده‌اند، توسط ولتاژ 12 ولت شارژ می‌کند، و در حالت دوم (رله‌ها تحریک شده‌اند) خازن‌ها به‌صورت سری بر روی سلنویید تخلیه می‌شوند.


حالت نخست:


 
حالت دوم:
 


البته مداری که برای سیستم شوت بسته می‌شود معمولاً از تعداد بیشتری خازن استفاده می‌شود تا ولتاژ نهایی که بر روی سلنویید قرار می‌گیرد بیشتر باشد. اما ما در اینجا برای ساده‌‌تر شدن مدار، فقط از 2 خازن استفاده کرده‌ایم.
همچنین نوع رله‌ای که برای این مدارها معمولاً استفاده می‌شود، از نوعی که در مدار بالا استفاده می‌شود نیست، نوع دیگر رله وجود دارد که با تحریک آن می‌توان همزمان 2 اتصال را برقرار کرد که به اصطلاح به این نوع رله 2 کانتَکت (یا 2 کُنتاکت) می‌گویند. در حقیقت به‌جای هر دو رله‌ی معمولی (یک کانتَکت) در مدار بالا، می‌توان از یک رله‌ی 2-کانتَکت استفاده کرد.
 
همان‌طور که گفته شد، برای راه‌اندازی سلنویید در سیستم شوت ربات‌های فوتبالیست روش‌های دیگری هم وجود دارد که یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها اشغال فضای کمتر نسبت به روش بالا است،اما محدودیت‌هایی هم دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به هزینه‌ی بالای آن اشاره کرد. در جلسات آینده با روش دیگری آشنا خواهیم شد که بدون استفاده از خازن و رله‌های متعدد، سلنوید را تحریک کرد.
در ادامه‌ی این جلسه به مبحث ربات‌های فوتبالیست دانش‌آموزی برمی‌گردیم و آخرین تغییراتی که از سوی فدراسیون جهانی روبوکاپ اعمال شده است را در قوانین این لیگ بررسی خواهیم کرد.
یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در قوانین اعمال شده است، در رنگ‌آمیزی کف زمین مسابقه و دیواره‌هاست. در قوانین جدید کف زمین مسابقه توسط یک موکت سبز رنگ پوشیده شده است.
فضای داخل دروازه‌ها نیز در یک سمت به‌رنگ زرد و در سمت دیگر به‌رنگ آبی، رنگ‌آمیزی شده است.

 

این تغییر در رنگ کف زمین مسابقه باعث می‌شود نتوان سیستم مکان‌یابی‌ای که مبتنی بر طیف رنگی کف زمین است استفاده کرد و در نتیجه تعیین مختصات تقریبی ربات در زمین مسابقه کمی پیچیده‌تر می شود. در جلسات آینده در مورد انواع سیستم‌های مکان‌یابی بحث خواهیم کرد.
در قوانین جدید تغییر خاصی در سایز زمین و دروازه‌ها نداریم ‌، همچنین در سایز و وزن خودِ ربات‌ها هم تغییری وجود ندارد، به‌جز یک مورد که منطقه‌ی تسخیر توپ برای ربات 1 سانتی‌متر افزایش داشته است و در مجموع به 3 سانتی‌متر رسیده است.
منطقه‌ی تسخیر توپ (Ball Capturing Zones) در قوانین مسابقات خوارزمی 1388 این چنین ترجمه شده است:
"مناطق تسخیر توپ به‌عنوان هر فضای داخلی در ربات‌ها که شامل یک لبه مستقیم در قسمت‌های بر آمده ربات‌ها باشند، تعریف می‌شود."
در حقیقت بخشی از ربات که برای دریافت توپ در نظر گرفته شده است، منطقه‌ی تسخیر توپ در ربات نامیده می‌شود. طبق قوانین جدید حداکثر عمق نفوذ توپ در داخل بدنه‌ی ربات (که همان منطقه‌ی تسخیر توپ است) نمی‌تواند بیش از 3 سانتی‌متر باشد.
در نهایت مهم‌ترین تغییری که در قوانین جدید اعمال شده است، تغییر در نوع توپ مسابقات است. از مهم‌ترین مزایای این توپ جدید  نسبت مدل قبلی می‌توان از مصرف انرژی کمتر، عدم تداخل با نور محیط و مقاومت فیزیکی بیشتر نام برد.
در مورد ساختار فنی این توپ و روش‌های آشکار‌سازی امواجی مادون قرمزی که از آن انتشار می‌یابند در جلسه‌ی آینده توضیح خواهیم داد.
منتظر سوالات و نظرات دوستان عزیز هستم
موفق و پیروز باشید.
دوست شما، فراز امیرغیاثوند



1388/9/23 لينک مستقيم

فرستنده :
علی HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : ممنون از این همه اطلاعات
سؤال من مرتبط با مو ضوع این جلسه نیست
می خواستم بپرسم در مدار سنسور مسیریاب باید حتما از آپ امپ استفاده بشه؟
پاسـخ : سلام علی جان
خواهش می کنم. خیر، در مدار مسیریاب لزومی به استفاده از OpAmp وجود ندارد، در مدار پیشنهادی ما هم از OpAmp استفاده نشده است. در جلسات گذشته مفصلاً در مورد ربات مسیریاب و مدار آن توضیح داده شده است. پیروز باشید

فرستنده :
ثمین HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام من همیشه میام اینجا جای باحالیه! اما انگار خسته شدی؟؟ نه؟؟ چرا ادامه نمیدی؟؟ ما منتظریم!!!! من عااااااااااااااااااااااشق رباتیکم و به جز اون به هیچ چیز دیگه ای اهمیت نمیدم!!!!!! هیچیییییییییییی! خوااااااااااااهش ادامه بده! من دارم با بچه های تیم واسه مسابقات ایران اپن آماده میشیم. امیدوارم همیشه موفق باشی!
پاسـخ : سلام دوست عزیز.ممنونم، خوشحالم که شما رو انقدر پر انرژی و مصمم می بینم.من هم خسته نشدم و انشالله تمام تلاشم را خواهم کرد بتونم مطالب جامع و مفیدی برای دوستان عزیزم آماده کنم. براتون آرزوی پیروزی می کنم.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : با سلام لطفا اگه میشه در مورد درایو کردن استپر های 4 سیمه راهنمایی کنید
پاسـخ : سلام دوست عزیز. چشم. در جلسات آینده حتماً در مورد step موتورها توضیح خواهیم داد. پیروز باشید.

فرستنده :
hoseinprim HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : salam lotfan edameh bedin.
پاسـخ :

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : عالی است

فرستنده :
sh HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام
آيا پرگرامري كه شما ساخت آن را آموزش داديد به همين شكل ساده كار ميكند ونياز به مدار ديگري ندارد در اين صورت امكان سوختن ميكرو پيش نمياد؟
پاسـخ : سلام. بله کار می کند. اما می توانید برای اطمینان بیشتر، 4 سیم sck, miso, mosi , reset را توسط یک 74245 بافر کنید. یعنی بین کامپیوتر و میکرو یک آی سی بافر قرار دهید و داده ها را به صورت بافر شده به میکرو کنترلر بفرستید. پیروز باشید.

فرستنده :
hanzale HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام يه سوال از برنامه نويسي دارم
آبا براي اينكه سون سگمنت اعداد رو به صورت وارونه از يه عدد مشخص بشماره دستوري يا ترفندي در زبان c وجود داره؟
سوال ديگه اين كه مي شه ديتا شيت lm35 رو بهم ايميل كنيد منظورم اينه كه چه رابطه اي بين دما و ولت‍اژدو سر سنسور هست ممنون(خيلي عجله دارم)
پاسـخ : سلام دوست عزیز
خوب شما اگر سون سگمنت را به میکرو متصل کرده باشید، می توانید هر طور که می خواهید آن را کنترل کنید و اعداد را بر روی آن نمایش دهید.
با استفاده از سایت های جستجوگر می توانید به راحتی datasheet قطعه ی مورد نظرتون را پیدا کنید. سایت alldatasheet.com نیز datasheet اکثر آی سی های پر کاربرد را به راحتی در اختیار شما می گذارد.
پیروز باشید.

فرستنده :
Ali Imanifar HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : Ba salam . zemne arze tashakkore faravan babate mataleb mofidetan mikhastam darkhast konam dar bareye nahveye estefade az timer ha dar halat normal va tafavote estefade az (delay_ms) va timer0 , timer1,timer2 mano rahnamayi konid
ba tashakkor
پاسـخ : سلام دوست عزیز
در مورد تایمرها در جلسات آینده انشاالله مفصلاً توضیح خواهیم داد. delay_ms() تابعی است برای ایجاد وقفه در روند اجرای برنامه و شباهت زیادی با Timerها ندارد. پیروز باشید

فرستنده :
مهدی HyperLink HyperLink 1388/11/8
مـتـن : سلام آقا فراز
من امسال خودم تو جشنواره خوارزمی شرکت کردم(البته فقط صرف تجربه شد)و سال پیش ربات فوتبالیست دانش آموزی رو ساختم اما ازتون ممنون می شم اگه یه خورده مطالب این ربات رو بازتر کنید یعنی همه قسمت ها رو توضیح بدید چون امسال هم به امید خدا حتما شرکت می کنم.
ممنون آموزش های خوبتون.
مهدی.
پاسـخ : سلام مهدی جان
تبریک میگم، خیلی عالیه، من سعی می کنم هرچقدر که تونستم مطلب در اختیارتون بذارم که انشالله امسال حضور موفق تری داشته باشید.
پیروز باشید.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content