XMod
 جلسه‌ی پنجاه و دوم
جلسه‌ی پنجاه و دوم
بررسی انواع سیستم‌های خاموش کردن آتش در ربات‌های آتش‌نشان ...

با عرض سلام و تبریک سال نو خدمت دوستان عزیزم ، سالی بسیار خوب و سرشار از شادی و موفقیت را برای دوستان خوبم آرزو می‌کنم.
برمی‌گردیم به بحث ربات‌های آتش‌نشان که در جلسه‌ی گذشته آغاز کردیم و همان‌طور که گفته شد قرار است در این جلسه هم سیستم‌های مختلف خاموش کردن آتش را مورد بررسی قرار دهیم.
یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌های خاموش کردن آتش پاشیدن آب یا مواد ضد اشتعال دیگر بر روی آتش است. برای مجهز کردن ربات به این سیستم، فقط نیاز به یک عدد پمپ آب و یک مخزن کوچک برای ذخیره‌ی آب و یک مدار راه اندازی مختصر داریم. این روش از نظر پیچیدگی از سایر روش‌های رایج ساده‌تر است و پیچیدگی مکانیکی و الکترونیکی زیادی هم ندارد.


پمب آب :

برای پمپ آب از پمپ آب شیشه شوی خودروی پراید استفاده می‌کنیم. برای تهیه‌ی این پمپ می‌توانید به فروشگاه‌های قطعات یدکی پراید مراجعه کنید.
این تصویر یک عدد پمپ شیشه شوی پراید به همراه منبع ذخیره‌ی آب آن است.
 



نحوه‌ی استفاده :

 این پمپ با ولتاژ 12 ولت راه اندازی می‌شود. وقتی به دو سر موتور این پمپ ولتاژ 12 ولت با جریان مناسب اعمال شود، این پمپ از دریچه‌ی 1 آب را به داخل می‌کشد و از دریچه‌ی 2 آب را با فشار به بیرون می‌پاشد. در نتیجه دریچه‌ی شماره 1 باید توسط یک شیلنگ به یک مخزن آب متصل شود و آب خروجی از دریچه‌ی 2 نیز باید توسط یک شیلنگ به سمتی هدایت شود که ربات بتواند آن را به روی آتش بریزد.
برای راه اندازی آن ابتدا سوکتی که بر روی دو سیم موتور نصب شده است با سیم چین جدا کنید (نیازی به آن سوکت نیست). حالا باید این دو سیم خارج شده از پمپ را توسط یک مدار کنترلی ساده کنترل کنید تا در مواقع لزوم پمپ روشن و خاموش شود.
مدار راه اندازی:
این پمپ جریان نسبتاً زیادی برای راه اندازی نیاز دارد، ما در اینجا قصد طراحی مداری را داریم که در آن یک خروجی 0 یا 5 ولت از میکرو کنترلر دریافت می‌کنیم و آن را به یک رله‌ی 5 ولت می‌دهیم تا رله تحریک شود، رله هم در حالت تحریک شده یک باطری 12 ولت را به پمپ متصل می‌کند. اما جریان خروجی میکروکنترلر ممکن است برای راه اندازی رله نیز کافی نباشد، در نتیجه از یک تقویت ترانزیستوری ساده نیز برای تقویت جریان خروجی میکروکنترلر به رله استفاده می‌کنیم. در نهایت مدار زیر را خواهیم داشت:


دقت کنید در این مدار ما از 2 منبع تغذیه استفاده می‌کنیم. یکی 12 ولت، یکی 5 ولت. ولتاژ 5 ولت برای استفاده در مدار میکروکنترلر، کلکتور ترانزیستور و در نهایت تحریک رله، و 12 ولت برای فعال سازی پمپ آب. همانطور که در جلسات گذشته گفته شد، برای تحریک رله‌ی 5ولت باید به پایه‌های تحریک آن ولتاژ 5 ولت بدهیم. در مدار بالا نیز پس از تحریک رله، ولتاژ 12 ولت به پمپ منتقل می‌شود و باعث فعال شدن آن می‌شود.
اما بپردازیم به راه‌های دیگری که برای خاموش کردن آتش وجود دارد. یکی دیگر از مطرح‌ترین روش‌ها برای خاموش کردن آتش، روش خفه کردن آن است.


روش خفه کردن آتش :

در این روش با گذاشتن یک در پوش بر روی ظرفی که در آن آتش درست شده است، مانع رسیدن اکسیژن به آتش می‌شویم و به این طریق آتش به سرعت خاموش می‌شود.
 

این روش سرعت بسیار مناسبی دارد و اگر به درستی اجرا شود بسیار سریعتر از روش قبلی می‌تواند آتش را خاموش کند. اما پیاده سازی این سیستم بر روی روبات کمی پیچیده است. پیچیدگی مکانیکی این سیستم نسبتاً بیشتر از سیستم قبلی است و نیاز به طراحی مکانیکی دقیق و کمی تجربه در این زمینه دارد.
برای خاموش کردن آتش روش‌های ابتکاری دیگری هم وجود دارد، از دوستان عزیز هم تقاضا می‌کنم اگر ایده‌ی خاصی برای خاموش کردن آتش به ذهنشون می‌رسه در بحث ما مشارکت کنند و ایده‌ی خوبشون را با بقیه‌ی دوستان در میان بگذارند.
جلسه‌ی آینده دوباره به سراغ برنامه نویسی زبان C می‌رویم و شما را با مبحث توابع در زبان C آشنا خواهیم کرد. در باب اهمیت این مبحث باید عرض کنم که مبحث توابع شاید بتوان گفت مهمترین و پر کاربردترین مبحث در زبان C و اصولاً پایه‌ی برنامه نویسی درمتُد ساخت یافته است.

سوالات و نظرات خودتون را هم از طریق پرسش و پاسخ همین بخش حتماً با ما در میان بگذارید. از دوستانی که از ما سوال کرده بودند و هنوز جوابی دریافت نکرده‌اند صمیمانه عذر خواهی می‌کنم. انشاالله به زودی پاسخ تمام سوالات دوستان بر روی سایت قرار داده خواهد شد.
شاد و پیروز باشید
فراز امیرغیاثوند



1389/2/7 لينک مستقيم

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام و خسته نباشید
من تازه امروز به و جود این سایت پی بردم. من دانشجوی مخابراتم از آنجایی که یکی از دروس ما اصول میکرو هستش و با توجه به پروژه ایی که استاد مربوطه از من خواسته (ربات مسیر یاب) و آشنایی کامل ما با bascom و اسمبلی و ++cشروع به نوشتن برنامه با bascom کردم و الان تنها مشکل من در ساخت این ربات ، مکانیک کار هستش من هنوز تمام صفحاتتونو نخوندم ولی می خواستم ببینم من با توجه به مطالب شما به انتهای کار خواهم رسید یا خیر؟
ضمناً اگر میشه ذکر کنید که سخت ترین قسمت این پروژه کجاش میتونه باشه؟
با تشکر از زحمات بی دریق شما و یادآوری این موضوع که امروزه کمتر کسی چنین الطافی رو به همنوعان خودش خواهد داشت ،بسیار ممنونم.
پاسـخ : سلام رضا جان
خواهش می کنم، ممنونم از لطفت.
در این سایت در مورد بدنه، انتخاب جنس آن، نحوه ی اتصال موتور به بدنه و ... توضیحاتی داده شده است. یکی از مهمترین قسمت های ربات مسیریاب برد سنسورهای آن است که بهتون پیشنهاد می کنم از مداری که در همین سایت معرفی شده استفاده کنید، زیرا ساده ترین و پرکاربردترین مدار راه اندازی موتورهاست.
برای مقاومت مدار راه اندازی هم بهتر است از پتانسیومتر 104 (100 کیلو اهم)استفاده کنید تا بتونید با چرخاندن پیچ پتانسیومتر، حساسیت سنسور را نسبت به نور، در مقدار مناسب تنطیم کنید.
برای پیدا کردن مطالب مورد نظرتون در سایت، بهتر است از قسمت سمت چپ این صفحه که جلسات به همراه خلاصه مطلبشان نشان داده شده، استفاده کنید.
پیروز باشید.

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام
خسته نباشید
می شود در مورد طریقه استفاده از قطب نما و نحوه ی بستن آن در مدار توضیح دهید.
تشکر می کنم از مطالب خوب و پر محتوایتان
پاسـخ : سلام مجدد. ممنونم. بله، حتماً در جلسات آینده مفصل در مورد Compass یا همان قطب نمای الکتریکی بحث خواهیم کرد.
پیروز باشید.

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : با سلام وخسته نباشید
اخیرا سازمان بسیج دانشجویی قزوین اقدام به برگزاری کلاس هاس رباتیک همراه با اعطای مدرک از زیمنس آلمان در صورت قبولی در آزمون نهایی کرده است.
آیا این مدرک معتبر می باشد ویا اصلا به درد می خورد؟
نظر شما راجع به این دورها که با قیمت بسیار پایین (70000) برای 60 ساعت است چیست؟
پاسـخ : سلام محمد جان
من از کم و کیف این کلاس ها هیچگونه اطلاعاتی ندارم. اما به هر حال این مدرک ارزش خاصی ندارد و اصلاً بعید می دانم شرکت زیمنس آلمان همچین مدرکی را ارایه کند. تا آنجا که بنده اطلاع دارم شرکت زیمنس کلاً همکاریهاش را با ایران متوقف کرده و خیلی بعید می دونم این مدرک اصالت داشته باشد. موفق باشید

فرستنده :
خانه علوم شهرستان بندرانزلی HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام. خیلی ممنون. لطفا به علت نزدیکی به زمان امتحانات سریع تر تدریس کنین.
پاسـخ : سلام دوست عزیز. چشم. حتماً تمام تلاشمون را در این راستا خواهیم کرد.
پیروز باشید

فرستنده :
سعید HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام
من دو هفته است که با سایت آشنا شدم (از بیستم فروردین) و توی این دو هفته همه مطالبو خوندم
واقعا برای من خیلی مفید بود از این بابت ازتون خیلی ممنونم و خواستم به خاطر همین به عنوان تشکر اولین نظر رو برای شما بزارم
ولی یه انتقاد هم دارم که چرا اینقدر فاصله بین مطلبهاتون هست من تاریخ نوشته هارو که نگاه میکردم خیلی فاصله داشت امیدوارم که در صورت امکان این فاصله به چند روز برسه
با تشکر
پاسـخ : سلام سعید جان
خوشحالم که شما هم به جمع ما پیوستی.ممنونم دوست عزیز
حتماً تلاش می کنیم تا این فاصله را تا جای ممکن کاهش دهیم. پیروز باشید

فرستنده :
سردبیر بخش HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سایر سولات دوستان به دست ما رسیده است و در اسرع وقت به نمایش در خواهند آمد. با تشکر . امیرغیاثوند
پاسـخ :

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : با عرز سلام و خسته نباشید برای راه اندازیه رله از چه ترانزیستوری استفاده می کنیم؟
لطفا در باره ی ربات اتش نشان کامل توضیح دهید اخه یک مسابقه ی استانی در پیش رو داریم و من می خوام در ان شرکت کنم برام هم خیلی مهمه
راستی یکی تز دوستام میگفت از سنسوره دود استفاده میکنه اون بهتره یا سنسوره مادوم قرمز؟
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
ممنون از سوال بسیار خوبتون.
از ترانزیستور TIP41 که یک ترانزیستور npn است استفاده خواهیم کرد. ترتیب پایه های آن(زمانیکه نوشته های روی آی سی به طرف شماست) به ترتیب از چپ به راست، بیس، کلکنور و امیتر است. در حقیقت پایه ی وسط به +5 متصل می شود و پایه سمت راست آن که امیتر است به پایه ی تحریک رله وصل می شود.
خیر، سنسور مادون قرمز خیلی مناسب تر است، زیرا ارزانتر، کارا تر، و بسیار ساده تر است.
براتون آرزوی موفقیت می کنم دوست عزیز. اگر کمکی از دست بنده بر بیاد در خدمتتون هستم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 جلسه‌ی پنجاه و دوم
جلسه‌ی پنجاه و دوم
بررسی انواع سیستم‌های خاموش کردن آتش در ربات‌های آتش‌نشان ...

با عرض سلام و تبریک سال نو خدمت دوستان عزیزم ، سالی بسیار خوب و سرشار از شادی و موفقیت را برای دوستان خوبم آرزو می‌کنم.
برمی‌گردیم به بحث ربات‌های آتش‌نشان که در جلسه‌ی گذشته آغاز کردیم و همان‌طور که گفته شد قرار است در این جلسه هم سیستم‌های مختلف خاموش کردن آتش را مورد بررسی قرار دهیم.
یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌های خاموش کردن آتش پاشیدن آب یا مواد ضد اشتعال دیگر بر روی آتش است. برای مجهز کردن ربات به این سیستم، فقط نیاز به یک عدد پمپ آب و یک مخزن کوچک برای ذخیره‌ی آب و یک مدار راه اندازی مختصر داریم. این روش از نظر پیچیدگی از سایر روش‌های رایج ساده‌تر است و پیچیدگی مکانیکی و الکترونیکی زیادی هم ندارد.


پمب آب :

برای پمپ آب از پمپ آب شیشه شوی خودروی پراید استفاده می‌کنیم. برای تهیه‌ی این پمپ می‌توانید به فروشگاه‌های قطعات یدکی پراید مراجعه کنید.
این تصویر یک عدد پمپ شیشه شوی پراید به همراه منبع ذخیره‌ی آب آن است.
 



نحوه‌ی استفاده :

 این پمپ با ولتاژ 12 ولت راه اندازی می‌شود. وقتی به دو سر موتور این پمپ ولتاژ 12 ولت با جریان مناسب اعمال شود، این پمپ از دریچه‌ی 1 آب را به داخل می‌کشد و از دریچه‌ی 2 آب را با فشار به بیرون می‌پاشد. در نتیجه دریچه‌ی شماره 1 باید توسط یک شیلنگ به یک مخزن آب متصل شود و آب خروجی از دریچه‌ی 2 نیز باید توسط یک شیلنگ به سمتی هدایت شود که ربات بتواند آن را به روی آتش بریزد.
برای راه اندازی آن ابتدا سوکتی که بر روی دو سیم موتور نصب شده است با سیم چین جدا کنید (نیازی به آن سوکت نیست). حالا باید این دو سیم خارج شده از پمپ را توسط یک مدار کنترلی ساده کنترل کنید تا در مواقع لزوم پمپ روشن و خاموش شود.
مدار راه اندازی:
این پمپ جریان نسبتاً زیادی برای راه اندازی نیاز دارد، ما در اینجا قصد طراحی مداری را داریم که در آن یک خروجی 0 یا 5 ولت از میکرو کنترلر دریافت می‌کنیم و آن را به یک رله‌ی 5 ولت می‌دهیم تا رله تحریک شود، رله هم در حالت تحریک شده یک باطری 12 ولت را به پمپ متصل می‌کند. اما جریان خروجی میکروکنترلر ممکن است برای راه اندازی رله نیز کافی نباشد، در نتیجه از یک تقویت ترانزیستوری ساده نیز برای تقویت جریان خروجی میکروکنترلر به رله استفاده می‌کنیم. در نهایت مدار زیر را خواهیم داشت:


دقت کنید در این مدار ما از 2 منبع تغذیه استفاده می‌کنیم. یکی 12 ولت، یکی 5 ولت. ولتاژ 5 ولت برای استفاده در مدار میکروکنترلر، کلکتور ترانزیستور و در نهایت تحریک رله، و 12 ولت برای فعال سازی پمپ آب. همانطور که در جلسات گذشته گفته شد، برای تحریک رله‌ی 5ولت باید به پایه‌های تحریک آن ولتاژ 5 ولت بدهیم. در مدار بالا نیز پس از تحریک رله، ولتاژ 12 ولت به پمپ منتقل می‌شود و باعث فعال شدن آن می‌شود.
اما بپردازیم به راه‌های دیگری که برای خاموش کردن آتش وجود دارد. یکی دیگر از مطرح‌ترین روش‌ها برای خاموش کردن آتش، روش خفه کردن آن است.


روش خفه کردن آتش :

در این روش با گذاشتن یک در پوش بر روی ظرفی که در آن آتش درست شده است، مانع رسیدن اکسیژن به آتش می‌شویم و به این طریق آتش به سرعت خاموش می‌شود.
 

این روش سرعت بسیار مناسبی دارد و اگر به درستی اجرا شود بسیار سریعتر از روش قبلی می‌تواند آتش را خاموش کند. اما پیاده سازی این سیستم بر روی روبات کمی پیچیده است. پیچیدگی مکانیکی این سیستم نسبتاً بیشتر از سیستم قبلی است و نیاز به طراحی مکانیکی دقیق و کمی تجربه در این زمینه دارد.
برای خاموش کردن آتش روش‌های ابتکاری دیگری هم وجود دارد، از دوستان عزیز هم تقاضا می‌کنم اگر ایده‌ی خاصی برای خاموش کردن آتش به ذهنشون می‌رسه در بحث ما مشارکت کنند و ایده‌ی خوبشون را با بقیه‌ی دوستان در میان بگذارند.
جلسه‌ی آینده دوباره به سراغ برنامه نویسی زبان C می‌رویم و شما را با مبحث توابع در زبان C آشنا خواهیم کرد. در باب اهمیت این مبحث باید عرض کنم که مبحث توابع شاید بتوان گفت مهمترین و پر کاربردترین مبحث در زبان C و اصولاً پایه‌ی برنامه نویسی درمتُد ساخت یافته است.

سوالات و نظرات خودتون را هم از طریق پرسش و پاسخ همین بخش حتماً با ما در میان بگذارید. از دوستانی که از ما سوال کرده بودند و هنوز جوابی دریافت نکرده‌اند صمیمانه عذر خواهی می‌کنم. انشاالله به زودی پاسخ تمام سوالات دوستان بر روی سایت قرار داده خواهد شد.
شاد و پیروز باشید
فراز امیرغیاثوند



1389/2/7 لينک مستقيم

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام و خسته نباشید
من تازه امروز به و جود این سایت پی بردم. من دانشجوی مخابراتم از آنجایی که یکی از دروس ما اصول میکرو هستش و با توجه به پروژه ایی که استاد مربوطه از من خواسته (ربات مسیر یاب) و آشنایی کامل ما با bascom و اسمبلی و ++cشروع به نوشتن برنامه با bascom کردم و الان تنها مشکل من در ساخت این ربات ، مکانیک کار هستش من هنوز تمام صفحاتتونو نخوندم ولی می خواستم ببینم من با توجه به مطالب شما به انتهای کار خواهم رسید یا خیر؟
ضمناً اگر میشه ذکر کنید که سخت ترین قسمت این پروژه کجاش میتونه باشه؟
با تشکر از زحمات بی دریق شما و یادآوری این موضوع که امروزه کمتر کسی چنین الطافی رو به همنوعان خودش خواهد داشت ،بسیار ممنونم.
پاسـخ : سلام رضا جان
خواهش می کنم، ممنونم از لطفت.
در این سایت در مورد بدنه، انتخاب جنس آن، نحوه ی اتصال موتور به بدنه و ... توضیحاتی داده شده است. یکی از مهمترین قسمت های ربات مسیریاب برد سنسورهای آن است که بهتون پیشنهاد می کنم از مداری که در همین سایت معرفی شده استفاده کنید، زیرا ساده ترین و پرکاربردترین مدار راه اندازی موتورهاست.
برای مقاومت مدار راه اندازی هم بهتر است از پتانسیومتر 104 (100 کیلو اهم)استفاده کنید تا بتونید با چرخاندن پیچ پتانسیومتر، حساسیت سنسور را نسبت به نور، در مقدار مناسب تنطیم کنید.
برای پیدا کردن مطالب مورد نظرتون در سایت، بهتر است از قسمت سمت چپ این صفحه که جلسات به همراه خلاصه مطلبشان نشان داده شده، استفاده کنید.
پیروز باشید.

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام
خسته نباشید
می شود در مورد طریقه استفاده از قطب نما و نحوه ی بستن آن در مدار توضیح دهید.
تشکر می کنم از مطالب خوب و پر محتوایتان
پاسـخ : سلام مجدد. ممنونم. بله، حتماً در جلسات آینده مفصل در مورد Compass یا همان قطب نمای الکتریکی بحث خواهیم کرد.
پیروز باشید.

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : با سلام وخسته نباشید
اخیرا سازمان بسیج دانشجویی قزوین اقدام به برگزاری کلاس هاس رباتیک همراه با اعطای مدرک از زیمنس آلمان در صورت قبولی در آزمون نهایی کرده است.
آیا این مدرک معتبر می باشد ویا اصلا به درد می خورد؟
نظر شما راجع به این دورها که با قیمت بسیار پایین (70000) برای 60 ساعت است چیست؟
پاسـخ : سلام محمد جان
من از کم و کیف این کلاس ها هیچگونه اطلاعاتی ندارم. اما به هر حال این مدرک ارزش خاصی ندارد و اصلاً بعید می دانم شرکت زیمنس آلمان همچین مدرکی را ارایه کند. تا آنجا که بنده اطلاع دارم شرکت زیمنس کلاً همکاریهاش را با ایران متوقف کرده و خیلی بعید می دونم این مدرک اصالت داشته باشد. موفق باشید

فرستنده :
خانه علوم شهرستان بندرانزلی HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام. خیلی ممنون. لطفا به علت نزدیکی به زمان امتحانات سریع تر تدریس کنین.
پاسـخ : سلام دوست عزیز. چشم. حتماً تمام تلاشمون را در این راستا خواهیم کرد.
پیروز باشید

فرستنده :
سعید HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سلام
من دو هفته است که با سایت آشنا شدم (از بیستم فروردین) و توی این دو هفته همه مطالبو خوندم
واقعا برای من خیلی مفید بود از این بابت ازتون خیلی ممنونم و خواستم به خاطر همین به عنوان تشکر اولین نظر رو برای شما بزارم
ولی یه انتقاد هم دارم که چرا اینقدر فاصله بین مطلبهاتون هست من تاریخ نوشته هارو که نگاه میکردم خیلی فاصله داشت امیدوارم که در صورت امکان این فاصله به چند روز برسه
با تشکر
پاسـخ : سلام سعید جان
خوشحالم که شما هم به جمع ما پیوستی.ممنونم دوست عزیز
حتماً تلاش می کنیم تا این فاصله را تا جای ممکن کاهش دهیم. پیروز باشید

فرستنده :
سردبیر بخش HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : سایر سولات دوستان به دست ما رسیده است و در اسرع وقت به نمایش در خواهند آمد. با تشکر . امیرغیاثوند
پاسـخ :

فرستنده :
رضا HyperLink HyperLink 1389/2/17
مـتـن : با عرز سلام و خسته نباشید برای راه اندازیه رله از چه ترانزیستوری استفاده می کنیم؟
لطفا در باره ی ربات اتش نشان کامل توضیح دهید اخه یک مسابقه ی استانی در پیش رو داریم و من می خوام در ان شرکت کنم برام هم خیلی مهمه
راستی یکی تز دوستام میگفت از سنسوره دود استفاده میکنه اون بهتره یا سنسوره مادوم قرمز؟
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
ممنون از سوال بسیار خوبتون.
از ترانزیستور TIP41 که یک ترانزیستور npn است استفاده خواهیم کرد. ترتیب پایه های آن(زمانیکه نوشته های روی آی سی به طرف شماست) به ترتیب از چپ به راست، بیس، کلکنور و امیتر است. در حقیقت پایه ی وسط به +5 متصل می شود و پایه سمت راست آن که امیتر است به پایه ی تحریک رله وصل می شود.
خیر، سنسور مادون قرمز خیلی مناسب تر است، زیرا ارزانتر، کارا تر، و بسیار ساده تر است.
براتون آرزوی موفقیت می کنم دوست عزیز. اگر کمکی از دست بنده بر بیاد در خدمتتون هستم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content