توصیه‌های ترنس تائو
 لينك‌هاي مفيد
 
 مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آنها
روزهای عادی یک شیفته‌ی اطلاعات کوانتمی: جِد کانیفسکی
دانشجوی دکترای اطلاعات کوانتمی
 
1394/6/15تعداد بازدیدها : 14100
نظرات شما (3)  

از بین بردن آلاینده‌های آب به کمک پوست موز
به دليل اهميت همايش سالانه‌ي نخبگان اروپا و اهميت به دانش آموزان و طرح‌هاي ابداعي دانش آموزان و معلمين و ادامه‌ي کارشان در صنايع و دانشگاه، يکي از عناوين و مخترين المپيادي و دانش آموزي که دانشگاه را نيز شروع کرده، براي شما معرفي مي‌کنيم.
پکتین (نوعي ژلاتين گياهي) موجود در یک گرم پوست موز قادر است 25 لیتر آب را تصفیه کند.
 
1394/3/28تعداد بازدیدها : 8898
نظرات شما (0)  

اهمیت مطالعه هندسه مسطحه
امروزه، هندسه، همه‌ی آن توانایی‌هایی را که کارشناسان آموزشی از آن توقع دارند، به‌طور کامل داراست، همواره در طبیعت وجود دارد و آمادگی دارد تا کشف شود و ارزش خود را بنمایاند.
 
1393/8/7تعداد بازدیدها : 12945
نظرات شما (1)  

راه‌هایی برای تقویت حافظه
آیا تا به حال نیاز به حفظ کردن لیست بلندی از کلمات مثل نام پایتخت کشورها و یا یک لیست خرید داشته اید؟ به خاطر سپردن یک لیست بلند، هر قدر هم که آن لیست جذاب باشد، کار آسانی نیست. اما روش هایی وجود دارند که می توانند به خاطر سپردن موارد یک لیست را آسان تر کنند.
 
1393/7/17تعداد بازدیدها : 21378
نظرات شما (1)  

آیا هیشه جور استاد از مهر پدر بهتر است؟
با یک مثال به نقض این ضرب‌المثل در حالت کلی نادرست، اما پرکابرد، می‌پردازیم
 
1393/2/24تعداد بازدیدها : 8941
نظرات شما (0)  

آیا می توان واقعیت را تغییر داد؟
اگر ما بتوانیم به درستی تشخیص دهیم که مشکل چیست و از کجا نشات گرفته است، احتمالا، بهتر خواهیم توانست راه‌حلی برای مقابله با آن ارایه کنیم
 
1392/12/14تعداد بازدیدها : 13287
نظرات شما (1)  

واقعیتی دگر، ندیده گرفتن
...
 
1392/4/17تعداد بازدیدها : 12296
نظرات شما (1)  

ریاضیات دوست‌داشتنی است
اگر شما شنیدید که کسی می‌گوید من ریاضیات را دوست ندارم، باور نکنید. ریاضیات را نمی‌توان دوست نداشت. ریاضیات هم در بیرون و هم در درون ما وجود دارد. تنها می‌توان ریاضیات را شناخت یا نشناخت
 
1392/2/8تعداد بازدیدها : 48177
نظرات شما (25)  

باهوش هستید. آیا موفق نیز هستید؟
افراد موفق خود را در معرض ایده‌ها و آدم‌های مختلف قرار می‌دهند...
 
1391/12/24تعداد بازدیدها : 18293
نظرات شما (7)  

فقط یک اشتباه گاهی اوقات، ویران می‌کند
بحث بر سر تاثیر یک اشتباه در زندگی افراد است...
 
1391/12/22تعداد بازدیدها : 18917
نظرات شما (10)  

چطور درست بیندیشیم؟
آیا هر فردی هنگام مواجهه با این پرسش قادر است بهترین تصمیم را بگیرد؟
 
1391/12/6تعداد بازدیدها : 10244
نظرات شما (1)  

برخی واقعیت‌های حاکم بر زندگی باهوش‌ها
هدف از این نوشتار اشاره‌ای به موانع موجود بر سر راه انسان‌های باهوش بود و با درجه بالایی از قطعیت کامل نیست. ما وظیفه داریم اجتماع را از وجود چنین انسان‌هایی مطلع سازیم و حتی‌الامکان نحوه‌ی برخورد با آنها را آموزش دهیم. در این باره باز خواهیم نوشت.
 
1391/11/28تعداد بازدیدها : 12881
نظرات شما (0)  

روش‌های مختلف اثبات قضیه ریاضی 
حل مسایل و مجهولات را می‌توان به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین و ویژه‌ترین پدیده‌های فعالیت انسانی دانست...
 
1391/11/21تعداد بازدیدها : 54258
نظرات شما (3)  

راه میان‌بُر وجود دارد؟!
آیا میان‌بری هوشمندانه بدون صرف وقت زیاد، برای تمرین بسیار که مهارت حل مسایل را بالا می‌برد وجود دارد؟
 
1391/10/6تعداد بازدیدها : 16489
نظرات شما (10)  

ادامه تحصیل - قسمت آخر
امیدوار هستیم این نوشتجات بتوانند نقطه‌ی شروعی بر درست زندگی کردن باشند...
 
1391/9/20تعداد بازدیدها : 9594
نظرات شما (0)  

ادامه تحصیل - قسمت هفتم 
هفتمین سری از نوشته‌های ادامه تحصیل در اختیار خوانندگان عزیز قرار می‌گیرد، امید که هفت شهر عشق عطار نیشابوری را بپیمایید تا از هفت‌ خوان زندگی به سلامت عبور کنید و در طبقه‌ی هفتم آرامش قرار بگیرید.
 
1391/9/13تعداد بازدیدها : 11307
نظرات شما (0)  

ادامه تحصیل - قسمت ششم
شاید قضاوت کردن کار ساده‌ای باشد، اما قضاوت صحیح کاری است بس دشوار و بهتر است احتیاط کرد.
 
1391/9/8تعداد بازدیدها : 11727
نظرات شما (2)  

ادامه تحصیل - قسمت پنجم
در ناکامی‌ها دنبال مقصر گشتن خطاست!
 
1391/8/29تعداد بازدیدها : 9168
نظرات شما (2)  

یک فایده‌ی عمومی حل مسائل ریاضیات 
به یک معنی، مطالعه و یادگیری ریاضیات، مستلزم حل مسایل بسیار است. حل صحیح مسایل نیز مستلزم درست اندیشیدن است...
 
1391/8/18تعداد بازدیدها : 12240
نظرات شما (3)  

ادامه تحصیل - قسمت چهارم
همیشه شانس سراغ ذهن‌های آماده می‌آید
 
1391/8/8تعداد بازدیدها : 17551
نظرات شما (49)  

ادامه تحصیل - قسمت سوم
از رقابت نترسید حتی اگر با اختلاف زیادی بازنده باشید
 
1391/7/30تعداد بازدیدها : 10931
نظرات شما (2)  

ادامه تحصیل - قسمت دوم
سخنی با آموزگاران عزیز
 
1391/7/22تعداد بازدیدها : 15118
نظرات شما (2)  

ادامه تحصیل - قسمت اول
آیا راهی جز تن دادن به سرنوشت وجود دارد؟
 
1391/7/8تعداد بازدیدها : 9919
نظرات شما (2)  

شکل یک مدل آزمایشی است، مواظب باشید شما را فریب ندهد!
با این مثال روشن می‌شود که: چرا شکل تنها یک مدل آزمایشی است و برای این که از نتیجه محاسبه و استدلال خود مطمئن شویم، باید از خود بپرسیم: آیا در واقع چنین شکلی وجود دارد؟
 
1391/6/26تعداد بازدیدها : 11688
نظرات شما (2)  

5 راه براي باهوش‌تر شدن
هوش چيست و چگونه مي‌توان باهوش‌تر شد
 
1391/6/15تعداد بازدیدها : 31560
نظرات شما (4)  

تعریف در ریاضیات
یک قصاب را تصور کنید که با مشتری لجبازی مواجه شده باشد که اصرار دارد آن چه را که همه راسته می‌نامند بخرد و آن را فیله بنامد...
 
1391/2/14تعداد بازدیدها : 19918
نظرات شما (5)  

آیا می توان از مغز کار بیشتری کشید؟
اگر نمی توانید کار بیشتری از مغزتان بکشید، اگر نمی توانید تمام وقت با تمرکز کامل کار کنید، خصوصا زمانی که خسته و تنبل شده اید، در اینجا چند توصیه کوتاه داریم
 
1391/2/3تعداد بازدیدها : 26337
نظرات شما (14)  

مطالعه مشارکتی
از دیر باز روش با هم مطالعه کردن یکی از روش های شناخته شده
 
1390/11/1تعداد بازدیدها : 11807
نظرات شما (3)  

مراحل آموزش
فعاليت‌هاي پيش از عمل اموزش و ضمن آن
 
1390/9/22تعداد بازدیدها : 21783
نظرات شما (0)  

تعريف ارزشيابي پيشرفت تحصيلي
مشاوره
 
1390/9/20تعداد بازدیدها : 23728
نظرات شما (0)  

یادگیری و دوباره-یادگیری
توصیه‌های ترنس تائو
در این راه یادگیری تمام‌شدنی نیست، حتی در جایی که تخصص دارید...
 
1390/7/3تعداد بازدیدها : 11895
پرسش‌ها و نظرهای شما (0)  

سخت‌کوشی
توصیه‌های ترنس تائو
تفاوت اساسی بین «سخت‌کوشی» و «بالا بردن تعدات ساعت‌های کار» وجود دارد...
 
1390/6/30تعداد بازدیدها : 17372
پرسش‌ها و نظرهای شما (2)  

از کار خود لذت ببرید
توصیه‌های ترنس تائو
در کل، بهتر است در حوزه‎ای از ریاضیات فعالیت کنید که از آن لذت می‌برید، نه حوزه‌ای که کار کردن در آن به‌خاطر مرسوم بودنش برایتان راحت‌تر است.
 
1390/5/16تعداد بازدیدها : 14653
پرسش‌ها و نظرهای شما (3)  

سوال‌های بچه‌گانه بپرس
توصیه‌های ترنس تائو
... و به آنها پاسخ ده!!
 
1390/5/13تعداد بازدیدها : 20584
پرسش‌ها و نظرهای شما (6)  

ریاضی فقط نمره، امتحان و فرمول نیست
توصیه‌های ترنس تائو
هنگامی که شما پا به مقطع تحصیلات تکمیلی می‎گذارید با سطح بالاتری از آموزش ریاضی مواجه خواهید شد که به استعداد و شهود بیشتر و از بر کردن و مطالعه‎‎ی کمتری و یا تکرار مساله‎های تمرین شده نیاز دارد.
 
1390/5/10تعداد بازدیدها : 27730
پرسش‌ها و نظرهای شما (2)  

حل مساله‌های ریاضی
توصیه‌های ترنس تائو
پافشاری بر تلاش برای فهمیدن اینکه مساله چگونه حل می‌شود ارزش دارد، نه اینکه هدفمان تنها گرفتن نمره‌ای خوب باشد.
 
1390/5/9تعداد بازدیدها : 15923
پرسش‌ها و نظرهای شما (0)  

توصیه‌ای در مورد مسابقه‌های ریاضی
توصیه‌های ترنس تائو
از این مسابقه‎ها لذت ببرید، ولی از جنبه‎های «کسل‌کننده‌ی» آموزش ریاضی‌تان غافل نشوید، آنهایی که در نهایت فایده‎ی بیشتری خواهند داشت.
 
1390/5/8تعداد بازدیدها : 12122
پرسش‌ها و نظرهای شما (0)  

شب امتحان
مطالعه درست
 
1390/3/9تعداد بازدیدها : 14359
نظرات شما (0)  

کمک به دانش آموزان در یادگیری گروهی
دانش آموزان از همدیگر چیزهای بسیاری می‌آموزند. آنها اغلب مطالبی را که یک تازه آموخته توضیح میدهد، راحت تر متوجه میشوند.
 
1390/2/21تعداد بازدیدها : 20107
نظرات شما (0)  

نمرات بالا یا پایین
برای دانش آموزی که که معمولا نمرات بالایی می گیرد، این نمرات نقش تقویت کننده مثبت را ایفا می کنند.
 
1390/2/5تعداد بازدیدها : 15907
نظرات شما (0)  

هوش
از هوش تعریف واحدی به دست نیامده
 
1390/1/28تعداد بازدیدها : 10643
نظرات شما (0)  

تند خوانی
آیا تا به حال به اهمیت تند خوانی و دقیق خوانی و اهمیت ریتم آهنگ خواندن فکر کرده اید؟
 
1390/1/14تعداد بازدیدها : 17281
نظرات شما (0)  

به کودک پیش دبستانی خود شروع خوبی بدهید (فابل توجه اولياء گرامي)
به فرزند خود بیاموزید که چگونه با کلمات سرگرم شود
 
1389/11/4تعداد بازدیدها : 17047
نظرات شما (0)  

داستان كوتاه
كمي فكر كردن بياموزيم
 
1389/10/30تعداد بازدیدها : 12869
نظرات شما (0)  

رایانه ها در کلاس های درس
یکی از برزگترین فواید توزیع رایانه در تک تک کلاس ها ، فراهم کردن امکان دسترسی آسان به این ابزار های آموزشی توسط معلمان و دانش آموزان است
 
1389/9/15تعداد بازدیدها : 17354
نظرات شما (0)  

امتحان خوب یا بد، مسئله این است!!
دوستای خوبم، نمیدونم باورتون میشه یا نه... ولی بدونید خواندن دو دور یا سه دور، نه تنها سودی براتون نداره بلکه بیشتر خستتون می کنه!!
 
1389/7/7تعداد بازدیدها : 16366
نظرات شما (6)  

بهترین بودن در کلاس
آیا ممکن است کسی همیشه رتبه اول در کلاس باشد و تمام وقت در رویا به سر ببرد؟؟؟
 
1389/7/3تعداد بازدیدها : 21793
نظرات شما (4)  

شما چطور آدمي هستيد؟
تست روانشناسي براي اينكه بفهميد چگونه آدمي هستيد
 
1389/5/5تعداد بازدیدها : 14351
نظرات شما (0)  

تمرکز بر حصول یادگیری و نتایج
از آنجا که هر یک از سطوح ساختار دانش اهمیت خاص خود را دارد، نمی توان یکی را فدای دیگری کرد؛ بنابراین، سوال این نیست که آیا باید دانش را فراهم کرد یا نه بلکه سوال مربوط به چگونگی، میزان سرعت و مکانیزم ارائه دانش است.
 
1389/4/23تعداد بازدیدها : 11640
نظرات شما (0)  

9 نوع هوش (مشاوره ی شماره ی 27)
بررسی انواع هوش
 
1389/4/17تعداد بازدیدها : 25646
نظرات شما (9)  

نقش موزه ها در تقویت یادگیری مشاهده ای
یادگیری برای دانش آموزان زمانی جالب و شوق انیگز است که در پرتو اندیشیدن؛ حس کردن؛ بازی کردن؛ نو آفرینی؛ و فعالیت و علم انتخابی انجام شود .
 
1389/3/26تعداد بازدیدها : 19641
نظرات شما (0)  

تفكر انتقادي و تفكر خلاق
در سالهای اخیر روانشناسان پرورشی و دیگر صاحب نظران از تأکید زیاد مدارس بر انتقاد دانش و اطلاعات به دانش آموزان انتقاد کرده و در عوض معلمان را بیشتر به پرورش مهارتهای اندیشیدن در یادگیرندگان سفارش داده اند
 
1389/3/13تعداد بازدیدها : 81233
نظرات شما (0)  

روش آموزش مستقیم یا غیر مستقیم
روش سخنرانی یا روش آموزش مستقیم یکی از روشهای بسیار معمول مورد استفاده معلمان در سراسر جهان است
 
1389/2/20تعداد بازدیدها : 32808
نظرات شما (0)  

تعریف آموزش
منظور از آموزش فعالیتی است که در خدمت پرورش و کار آموزی قرار دارد.آموزش ابزار پرورش و کار آموزی است.
 
1389/2/10تعداد بازدیدها : 82968
نظرات شما (0)  

تاثیر محیط بر یادگیری موزه ها
اگرچه یادگیری اغلب ماهیتی علمی و ذهنی دارد،اما بیشتر آنچه که در فرایند یادگیری افراد اتفاق می افتد، بستگی به چگونگی محیط اطراف آنها دارد.
 
1389/2/1تعداد بازدیدها : 15841
نظرات شما (0)  

جملات الهام بخش (مشاوره ی شماره ی 26)
استفاده از جملات تاثیر گذار
 
1388/3/12تعداد بازدیدها : 18507
نظرات شما (17)  

هوش عاطفی (مشاوره‌ي شماره‌ي 25)
«هوش عاطفی» استفاده‌ي هوشمندانه از هیجاناته، به این معنا که احساس‌ها و ارزش‌های خود را نادیده نگیریم و تأثیرشون رو بر رفتارمون بشناسیم
 
1387/11/13تعداد بازدیدها : 39817
نظرات شما (42)  

چه‌طوري مشكلات‌تون رو حل مي‌كنيد؟ (مشاوره‌ي شماره‌ي 24)
آيا اصلاً تا حالا به حل مشكل فكر كردين؟!
 
1387/2/8تعداد بازدیدها : 16955
نظرات شما (37)  

اعتماد به نفس - قسمت دوم (مشاوره شماره‌ي 23)
در جست و جوي اعتماد به نفس و خودباوري
 
1387/1/16تعداد بازدیدها : 20011
نظرات شما (24)  

اعتماد به نفس - قسمت اول (مشاوره‌ي شماره‌ي 22)
در جست و جوي اعتماد به نفس و خودباوري
 
1386/11/26تعداد بازدیدها : 31273
نظرات شما (26)  

استرس - قسمت دوم (مشاوره‌ي شماره‌ي 21)
راه‌هاي كاربردي مقابله با استرس
 
1386/10/3تعداد بازدیدها : 15055
نظرات شما (14)  

بازهم امتحان، باز هم استرس (مشاوره‌ي شماره‌ي 20)
استرس، اين دوست بد
 
1386/8/28تعداد بازدیدها : 16432
نظرات شما (11)  

تمريني براي ايجاد انگيزه (مشاوره‌ي شماره‌ي 19)
چگونه براي يادگيري انگيزه پيدا كنيم
 
1386/7/29تعداد بازدیدها : 34155
نظرات شما (12)  

64 تكنيك براي يادگيري سريع‌تر، بهتر و عميق‌تر (مشاوره‌يِ شماره‌ي 18)
روش‌هايي مفيد براي موفقيت بيشتر در فراگيري مطالب مختلف
 
1386/7/6تعداد بازدیدها : 21667
نظرات شما (9)  

راز بزرگ!!! (مشاوره‌ي شماره‌ي 17)
کافیست بخواهم...
 
1386/4/4تعداد بازدیدها : 19152
نظرات شما (33)  

امتحانات (مشاوره‌ي شماره‌ي 16)
افراد، كارها و موقعيت‌ها رو دست كم نگيريد
 
1386/3/22تعداد بازدیدها : 15375
نظرات شما (9)  

برنده و بازنده ... (مشاوره‌ي شماره‌ي 15)
آيا شما برنده‌ايد؟
 
1386/1/25تعداد بازدیدها : 17290
نظرات شما (29)  

انگيزه بهتر است يا برنامه‌ريزي!!! (مشاوره‌يِ شماره‌ي 14)
رابطه‌ي مستقيم انگيزه‌ي درس‌خواندن و برنامه‌ريزي درسي...
 
1386/1/11تعداد بازدیدها : 24474
نظرات شما (21)  

المپياد كامپيوتر (مشاوره‌ي شماره‌ي 13)
شكل‌گيري، تاريخچه، آمادگي براي المپياد كامپيوتر و ...
 
1385/12/16تعداد بازدیدها : 23625
نظرات شما (7)  

المپياد زيست‌شناسي (مشاوره‌ِ شماره‌‌ي 12)
براي المپياد زيست‌شناسي چي بايد بخونم؟
 
1385/10/18تعداد بازدیدها : 66914
نظرات شما (53)  

معرفي وب‌سايت سند ملي آموزش و پرورش (www.sanad.ir) (مشاوره‌ي شماره‌ي 11)
حالا زمان اون رسيده كه نظرات خودتون رو به گوش مسئولين برسونيد!!
 
1385/9/17تعداد بازدیدها : 51682
نظرات شما (33)  

المپياد شيمي (مشاوره‌ي شماره‌ي 10)
براي علاقه‌مندان به المپياد شيمي
 
1385/7/12تعداد بازدیدها : 40429
نظرات شما (83)  

المپیاد ریاضی (مشاوره‌ي شماره‌ي 9)
بالاخره نوبت به المپیاد ریاضی هم رسید.
 
1385/5/29تعداد بازدیدها : 58007
نظرات شما (111)  

راهنماي كلي آمادگي المپياد فيزيك (مشاوره‌ي شماره‌ي 8)
اينم از المپياد فيزيك!!!
 
1385/5/3تعداد بازدیدها : 35141
نظرات شما (56)  

تابستان خود را چگونه گذرانده‌ايد؟ (مشاوره‌ي شماره‌ي 7)
برنامه‌ي براي تابستونتون داريد؟
 
1385/4/12تعداد بازدیدها : 35634
نظرات شما (33)  

المپياد چيست؟ (مشاوره‌ي شماره‌ي 6)
شما مي‌دونيد هدف از المپياد چيه؟
 
1385/3/10تعداد بازدیدها : 72113
نظرات شما (88)  

چه كار بايد كرد؟ (مشاوره‌ي شماره‌ي 5)
بررسي نظرات شما راجع به موضوع تيزهوشي و هزار دردسر!!!
 
1385/3/3تعداد بازدیدها : 210323
نظرات شما (159)  

حصرت یا حسرت؟ (مشاوره‌ِ شماره‌ي 4)
عجب آدم بي سواديه اين رها شيرزادي!!!واي واي!!!
 
1385/2/22تعداد بازدیدها : 30978
نظرات شما (25)  

تيزهوشي و هزار دردسر!!! (مشاوره‌ي شماره‌ي 3)
نحوه ي تشخيص كودكان تيز هوش
 
1385/2/13تعداد بازدیدها : 212935
نظرات شما (126)  

کم‌تر از یک هفته مونده‌ها ... (مشاوره‌ي شماره‌ي 2)
توصیه های اینجانب در خصوص آزمون مرحله دوم المپیاد
 
1385/2/7تعداد بازدیدها : 14321
نظرات شما (7)  

معرفی (مشاوره‌ي شماره‌ي 1)
دلیل ایجاد وبلاگ مشاوره
 
1385/2/4تعداد بازدیدها : 46372
نظرات شما (69)  

 
 فعاليت هاي علمي
 تماس با ما
 بازديدها
كاربران غيرعضو آنلاينكاربران غيرعضو آنلاين:  5
 كاربران عضو آنلاين:  0
  کل كاربران آنلاين:  5