متن كامل خبر
توسعه آموزش‌های مهارتی؛ متناسب با نیاز بازار کار

تاريخ خبر :  4/8/1394 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  684

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های مهارتی است. متناسب‌سازی با نیازهای واقعی بازار کار به تحقق این موضوع و سیاست کمک شایانی می‌کند.

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با بیان اینکه توسعه هنرستان‌ها یکی از راه‌های برون رفت مطلوب دانش‌آموزان است، گفت: یکی از راه‌های توسعه پایدار، آموزش فنی و حرفه‌ای است. حضور بیش از 22 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در این شاخه را داریم تا مهارت و شغل را اخذ کرده و وارد بازار کار شوند.
وی تصریح کرد: بنده بازدیدهایی از مناطق محروم و شبانه‌روزی 27 استان کشور داشتم که در هر استان یک هنرستان کاردانش ساخته شده و در این موضوع یک پوشش صد در صدی داریم.
 
 
آذرکیش ادامه داد: متناسب با نیازهای بومی، منطقه‌ای و ملی، رشته‌ها را متنوع‌سازی می‌کنیم. 264 رشته مهارتی در شاخه کاردانش داریم که این امکان را برای ما ایجاد می‌کند تا دانش‌آموزان را متناسب با این رشته‌ها وارد بازار کنیم.
 
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان را باید بر اساس علایق، نیاز و استعدادهای آن‌ها، هدایت کنیم. باید آموزش‌های کاردانش متناسب با نیازهای بازار کار باشد.
 
 
وی اضافه کرد: 23 تا 25 شهریورماه مرکز ملی فرش ایران دوره آموزشی برای کارآموزان و هنرآموزان شاخه کاردانش سراسر کشور برگزار کرد چرا که نیازهای دانش‌آموزان را می‌داند.
 
 
وی تصریح کرد: در تمام اسناد بالادستی و سیاست‌های مقام معظم رهبری توسعه آموزش‌های مهارتی آمده است و در برنامه ششم توسعه این موضوع مورد تاکید قرار می‌گیرد زیرا بیش از 700 هزار هنرجو در هنرستان‌های سراسر کشور نیاز به آموزش شغل مفید دارند.
 
وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های مهارتی است. متناسب‌سازی با نیازهای واقعی بازار کار به تحقق این موضوع و سیاست کمک شایانی می‌کند.


      منبع خبر : پانا

بازگشت