به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مهرزاد حمیدی در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی با اشاره به پیامدهای بیسوادی و فقر حرکتی در کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این حوزه نیازمند حساسیتزایی هستیم.
وی افزود: امروز با مبحثی تحت عنوان سواد حرکتی مواجه هستیم و دنیا آموزش را از زاویه سواد حرکتی نگاه می کند.
دکتر حمیدی با بیان اینکه زمانی ما به لحاظ زندگی آپارتمانی و ماشینی و رشد فناوریهای نوین چون موبایل و اینترنت کودکان را به یکجانشینی ترغیب کردیم گفت: اکنون کودکان از آپارتمان نشینی به کودکان موبایلی و اینترنتی تبدیل شدهاند.
وی افزود: در کشور ما این موضوع تسری یافته و بیشتر کودکان از حیث "حرکت" در محرومیت هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کودکان را محکوم به بیتحرکی میکنیم اظهار کرد: کودکان مطلوب خانوادهها کودکانی هستند که یکجا و آرام مینشینند، ما بیسوادی حرکتی را به نسل آینده تحمیل میکنیم. این کودکان الفبای حرکت را تجربه نمیکنند و الگوها شکل نمیگیرد.
وی ادامه داد: ما ساعت درس ورزش را با فوق برنامه از 2 به 6 ساعت ارتقاء دادیم اما هنوز این ساعات کافی نیست.
|