به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، اسفندیار چهاربند در آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس که با حضور وزیر آموزشوپرورش و جمعی از معاونین و رئیس جهاد دانشگاهی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در سطح کشور داریم که حدود ۶۵ هزار واحد مستقل و دارای بیش از ۱۲۰ دانشآموز است و مابقی مدارس کمتر از ۱۲۰ دانشآموز دارند.
وی افزود: وزارت آموزشوپرورش فراگیری شبکه ارتباطی حاکمیت با مردم را در اختیار دارد و مدرسه بهعنوان یک قرارگاه، زیرساخت توسعه را تأمین میکند؛ بنابراین هر توسعهای نیازمند تحول در این مجموعه است.
چهاربند تصریح کرد: سازوکارهایی مدرسه را به یک محیط اجتماعی سازمانیافته و هدفمند تبدیل میکند تا دانش آموزان زندگی اجتماعی را در مدرسه تمرین کنند.
وی زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی را به هدف پرورشی دانشآموز در مدرسه برشمرد و عنوان کرد: نیروی انسانی، کالبد آموزشی تجهیزات و امکانات تعاملی مجموعهای هستند که تحت مدیریت قرار میگیرند تا زنجیره فرصتها برای رشد دانشآموز فراهم شود.
وی با اشاره به تأکید وزیر آموزشوپرورش بر مدرسه محوری تصریح کرد: تقویت و توانمندسازی مدیریت مدرسه، تضمین کیفیت و فراهم ساختن سازوکار افزایش کیفیت و فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس سه محور تحقق مدرسه محوری است.
|