متن كامل خبر
کنفرانس جهانی حمایت از پیامبر(ص) در بحرین گشایش یافت

تاريخ خبر :  3/1/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1232

کنفرانس جهانی حمایت از پیامبر اکرم(ص) روز چهارشنبه در منامه پایتخت بحرین گشایش یافت.


خبرگزاری فرانسه از منامه گزارش داد این کنفرانس جهت بررسی راههای جلوگیری از تکرار بحران ناشی از انتشار کاریکاتورهای موهن به مقدسات اسلام تشکیل شده است.

شیخ "یوسف قرضاوی" یکی از روحانیون جهان اسلام در مراسم گشایش این کنفرانس گفت، "این جنگ با هدف توهین به اسلام به ما تحمیل شده است." قرضاوی خواستار دایمی بودن این کنفرانس شد و گفت این کنفرانس باید برای خود یک دبیرخانه برگزیند وبه عنوان یک مرجع دین در آینده، فعال شود.

وی تاکید کرد: "باید از پیامبر دفاع کنیم واو را به جهانیان بشناسانیم."
این روحانی مسلمان افزود: "در پی این شر (انتشار کاریکاتورها)، خیر زیادی بود ... این کاریکاتورها موجب بیداری امت شد، این بحران نشان داد که امت مسلمان همچنان درجهان پابرجاست .. این کاریکاتورها موجب بیداری ووحدت مسلمانان شد."
روزنامه دانمارکی "جیلاندس پوستن" در سپتامبر گذشته کاریکاتورهای اهانت آمیزی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد.

انتشار این کاریکاتورها توسط این روزنامه ودر پی آن در دیگر روزنامه‌های اروپایی، خشم و انزجار مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت.

در این کنفرانس ‪ ۳۰۰‬تن از روحانیون، فقها، مبلغان، روسای سازمان‌های اسلامی و نمایندگان اقلیت‌های مسلمان در اروپا حضور دارند.

شیخ قرضاوی با تاکید براینکه مسلمانان در ارایه چهره واقعی اسلام مقصر هستند گفت: "بسیاری از مردم دنیا محمد (ص) را نمی‌شناسند، با اسلام آشنایی ندارند.. ما برای ارایه چهره واقعی اسلام چه کرده‌ایم؟"
وی افزود: "کلیسا بیش از ‪ ۴‬میلیون و‪ ۷۵۰‬هزار نفر مبلغ دارد که در سراسر دنیا، مسیحیت را رواج می‌دهند ولی ما چه کرده‌ایم؟ آنان انجیل را به زبانهای مختلف توزیع می‌کنند درحالیکه ما مسلمانان حتی بر یک ترجمه انگلیسی واحدی از قرآن اتفاق نظر نداریم."
قرضاوی تاکید کرد: ما باید از روشهای مختلف برای معرفی پیامبر اکرم (ص) استفاده کنیم .. ما به صدها هزار مبلغ نیاز داریم.

شیخ "ناصر عوده" رییس سازمان سعودی "اسلام امروز" در این زمینه گفت:"این کنفرانس برای هدایت موج خشم ناشی از انتشار کاریکاتورها، برگزار شده است."
وی گفت: "خشمی که مسلمانان از خود نشان دادند نباید گذرا وانفعالی باشد.. باید تلاش کرد تا این خشم به صورت یک اقدام وسیع و همه‌جانبه درآید."
عوده افزود سیاستمداران غربی ابتدا تحریم کالاهای دانمارکی و نروژی را باور نداشتند وهرگز فکر نمی‌کردند که موج خشم مسلمانان به این جا برسد." کنفرانس منامه عصر امروز (پنجشنبه) به کار خود پایان می‌دهد.


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت