متن كامل خبر
بیانیه جهاد دانشگاهی به مناسبت روز جمهوری اسلامی

تاريخ خبر :  11/1/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1271

جهاد دانشگاهی با صدور بیانیه‌ای یوم‌الله دوازدهم فروردین را روز تحقق استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مرز و بوم دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه جهاد دانشگاهی آمده است: در این روز خاطره‌انگیز در سال ‌٥٨ ملت ایران با پیروی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروزی قاطع ‌٢/٩٨ درصدی در آزادترین انتخابات قرن، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگزید تا نشان دهد اسلام و تحقق ارزش‌های اسلامی غایت آمال اوست و استکبار جز قبول شکست چاره‌ای ندارد.

مردم قهرمان ایران در سال‌هایی که از آن روز با شکوه گذشته است، همواره نشان داده‌اند بر عزم خود برای مقابله با استکبار جهانی و دستیابی به استقلال و آزادی و تحقق نظام جمهوری اسلامی استوارند و هرگز گامی به عقب برنخواهند برداشت.

طی سال‌هایی که گذشته است استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار توطئه‌های مختلفی را برای به زانو درآوردن این نظام مقدس به اجرا درآورده اما همواره با هوشیاری و مقاومت مردم که پروانه‌وار بر گرد رهبر خود حلقه زده‌اند با شکست روبه‌رو شده و راه به جایی نبرده است.

این بیانیه می‌افزاید: اولین هدفی که اهریمنان همواره در سر داشته‌اند، از بین بردن استقلال ایران اسلامی بوده است. آنان زمانی با حمله نظامی توسط دست نشاندگان خود می‌خواستند به این نیت پلید خود برسند که با رشادت، شهادت و ایثارگری بهترین فرزندان این مرز و بوم شکست خوردند و زمانی دیگر با قطع امید از توطئه‌های نظامی، از بین بردن استقلال فرهنگی و علمی ایران اسلامی را در دستور کار قرار دادند که این خط مشی شوم تاکنون ادامه داشته و در عرصه‌های مختلف تجلی یافته که بارزترین آنها در این روزها ایجاد محدودیت در زمینه توسعه علمی کشور و جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به مرزهای جدید علم و دانش به خصوص در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است.

جهاد دانشگاهی در این بیانیه تصریح کرده است: در حالی که ایران اسلامی با حرکت در چارچوب مقررات بین‌المللی و پذیرفته شده به مرزهای جدیدی در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دست یافته است استکبار جهانی و در راس آن آمریکا که خود تلخ‌ترین جنایت تاریخ را با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بر علیه مردم بی دفاع ژاپن مرتکب شده می‌کوشد با اتهامات واهی، ایران اسلامی را از حق مسلم در زمینه استفاده صلح‌آمیز از علوم هسته‌ای محروم سازد و در این راه با تبلیغات دروغین سعی در استفاده از برخی مجامع بین‌المللی دارد ولی تاکنون در دستیابی به آنچه خواسته ناموفق بوده و قطعا با تداوم حضور همیشگی مردم ایران و دفاع آنها از حق مسلم خود همچنان ناموفق خواهد ماند.

جهادگران جهاد دانشگاهی ضمن تبریک یوم‌الله دوازدهم فروردین به عموم مسلمانان جهان و بخصوص مردم قهرمان ایران، حمایت خود را از سیاست‌های دولت در زمینه استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای اعلام می‌دارند و برای پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و به کار گرفتن تمامی توان علمی خود در این راستا با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام آمادگی می‌کنند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت