متن كامل خبر
کانون هلال احمر در 23 هزار مدرسه‌ی کشور

تاريخ خبر :  27/10/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1201

رئیس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر گفت: در حال حاضر این سازمان دارای 23 هزار کانون در مدارس کشور، 630 کانون در دانشگاه و مراکز عالی کشور، 90 کانون کارگری و 700 مرکز امور جوانان است. به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، قائم موهبتی قبل از آغاز جلسه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران گفت: جمعیت جوانان هلال‌احمر دو مأمورت شامل توسعه‌ی مشارکت، تربیت و آموزش جوانان و ارائه‌ی خدمات امدادی و عام‌المنفعه دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این جمعیت دارای یک میلیون و 500 هزار عضو است و 59 سال از عمر خود را می‌گذراند. موهبتی اظهار داشت: این سازمان در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان حضور فعال داشته است و در بخش‌های مختلف سند توسعه‌ی ویژه ساماندهی امور جوانان اقدامات خوبی داشته است به عنوان مثال در بخش اوقات فراغت تابستان امسال در 9 محور فعالیت شد و بیش از یک میلیون نفر روز فرصت برای جوانان فراهم شد.وی ادامه داد: در اردوهای جهادی، جمعیت هلال‌احمر دارای 3 هزار کاروان نیکوکاری بود. ضمن اینکه برنامه‌های نهضت انس با کتاب، مسابقات ورزشی، جشنواره‌ی ‌متعدد قرآنی، علمی و فرهنگی و اردوهای آموزشی و تفریحی برگزار شد.

* برای تابستان سال آینده 80 طرح به سازمان‌های جوانان دادیم

نبی‌الله احمدی، رئیس سازمان دانش‌آموزی نیز در ادامه گفت: 3 میلیون دانش‌آموز در کانون‌ها و اردوهای سازمان دانش‌آموزی در تابستان شرکت کردند. ضمن اینکه اردوی متمرکزی با حضور یک هزار و 300 دانش‌آموز در اصفهان برگزار شد.وی اضافه کرد: در طرح عظیم بسیج دانش‌آموزی نیز در تابستان 60 هزار دانش‌آموز در بازسازی 11 هزار مدرسه فعالیت کردند. در تابستان 40 هزار پایگاه تابستانی، 60 دارالقرآن، یک هزار و 585 مرکز ورزشی، یک هزار و 160 کانون و 263 اردوگاه فعال بودند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: برای اوقات فراغت تابستان سال آینده برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم و 80 طرح به سازمان ملی جوانان ارائه کردیم.


      منبع خبر : فارس

بازگشت