متن كامل خبر
حذف پاورقی ها و سئوالات واژه به واژه از کنکور

تاريخ خبر :  24/11/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1743

سئوالات کنکور هر ساله در حالی از مکان های ناشناخته و پاورقی کتب طراحی می شوند که معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از رایزنی با سازمان سنجش در حذف این گونه سئوالات خبر می دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ ‏ریزی وزارت آموزش و پرورش چندی پیش از چند تالیفی شدن کتاب تاریخ معاصر خبر داد اما با تغییر ذکر شده جدید سئوالات بی شماری در ذهن دانش آموزان و معلمان پبش آمد.

مهدی نوید ادهم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: این کتاب در حال حاضر به شکل آزمایشی و بر اساس انتخاب و شرایط استانی و مناطق تدریس خواهد شد. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ ‏ریزی وزارت آموزش و پرورش ، نظر دانش آموزان ، معلمان و صاخب نظران را در انتخاب این کتاب اساسی عنوان کرد.

از طرف دیگر ، وی از چند تالیفی شدن حدود نیمی از کتب درسی تا پایان برنامه‌ی چهارم توسعه گفت و با این امر ذهن دانش آموزانی که هنوز از حذف کنکور چندان اطمینانی ندارند ، آشفته شد.

نوید ادهم در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر گفت: برنامه های درسی کتابهای چند تالیفی تفاوت عمده ای با یکدیگر ندارند.وی تاکید کرد: "ما به سمتی پیش می رویم که کنکور حذف شود."

اما این گفته ابهام جدیدتری پیش آورد و آن اینکه اگر کتاب های چند تالیفی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند پس چه اصراری برای چند تالیفی شدن و گسترش آن وجود دارد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ؛ تفاوت نوع نگاه ، تدوین قضایا و چیدمان مسائل را از تفاوت های عمده کتاب های درسی اعلام کرد.از سوی دیگر تا روزی که کنکور بر سر تمام دانش آموزان ایرانی سایه انداخته است ، دغدغه‌ی چگونگی " تست زدن" در محصلان وجود دارد.

نوید ادهم در این باره تصریح کرد: "با توجه به صحبت های انجام شده با دوستان آموزش عالی کشور قرار است از طراحی سئوالات حفظیات محور ، واژه به واژه و تک تک لغات و پاورقی ها پرهیز شود تا کنکور از این آسیب مصون بماند."


      منبع خبر : تدبیر

بازگشت