متن كامل خبر
کمبود بودجه، مهمترین مشکل توسعه‌ی شبکه‌ی ملی

تاريخ خبر :  2/12/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1098

شبکه‌ی ملی مدارس استان‌سمنان با استفاده از فناوری ((ADSLروز سه‌شنبه با اتصال ۱۲۰واحد آموزشی در استان سمنان در حالی افتتاح شد که به گفته‌ی قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش فقط یک صدم اعتبار درخواست شده در سال آینده در بودجه پیش‌بینی شده است. "حسین هراتی" در مراسم افتتاح این شبکه، کمبود بودجه را مهمترین مشکل در توسعه‌ی شبکه‌ی ملی دانست و گفت: برای سال آینده هفت هزار میلیارد ریال اعتبار درخواست شده در حالیکه از این رقم ۷۰میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد : آموزش و پرورش زیربنای توسعه است و مسوولان باید به این وزارتخانه برای رسیدن به توسعه توجه کنند. به گفته وی این اعتبار با توجه به وجود بیش از ۱۵میلیون نفر دانش‌آموز و اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی اینترنت رقم بسیار کمی است. ایجاد این شبکه علاوه بر دسترسی مدارس به اینترنت پرسرعت از طریق شبکه رشد در زمینه‌ی اتوماسیون اداری نیز بسیار موثر است. رییس سازمان آموزش‌و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم گفت: این مدارس در چهار شهر استان سمنان به شبکه‌ی مذکور پیوسته و دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. "ابوالقاسم قزوهی" افزود: تا یک ماه دیگر ۶۰۰واحد آموزشی دیگر در این استان به این شبکه متصل و ۵۰درصد واحدهای آموزشی استان سمنان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. وی گفت: ایجاد و راه‌اندازی شبکه (ADSL)آموزش و پرورش استان سمنان را چند گام به جلو برد و یکی از شعارهای دولت نهم که برقراری عدالت به ویژه عدالت آموزشی را محقق می‌کند. وی سمنان را در اجرای این شبکه از استانهای پیشتاز دانست و گفت: با ایجاد این شبکه با تکیه بر آموزش مجازی ، دانش‌آموزان در مناطق مختلف این استان از خدمات آموزشی مطلوب و مناسب برخوردار می‌شوند. معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم این وزارتخانه را مسوول تهیه و توسعه‌ی محتوی علمی، آموزشی و تربیتی دانست.

"حمیدرضا کفاش" گفت: در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شبکه‌ی ملی مدارس از سال ۷۶آغاز شده و تاکنون ۲۵هزار عنوان محتوی علمی را در شبکه قرار داده‌ایم. معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان نیز ایجاد و سرمایه‌گذاری شبکه‌ی مذکور را سرمایه‌گذاری مناسب و به‌جا عنوان کرد و افزود: ایجاد این شبکه میزان بهره‌وری آموزشی را افزایش می‌دهد.


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت