متن كامل خبر
پنج سرویس و ‪ ۱۵درس جدید در شبکه‌ی رشد

تاريخ خبر :  2/12/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1404

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پنج سرویس و نیز ۱۵درس جدید تا پایان امسال در شبکه‌ی رشد قرار می‌گیرد. "حمیدرضا کفاش" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: سرویسهای جدید شامل دارالقران مجازی، کتابخانه‌ی دیجیتال، مشاوره‌ی آنلاین ، پژوهشسراهای دانش‌آموزی و گروههای آموزشی است که تا پایان امسال در شبکه قرار می‌گیرد. وی گفت: ۹درس کار دانش و فنی و حرفه‌ای و شش درس دوره‌ی متوسطه نیز امسال وارد شبکه رشد خواهد شد.

وی افزود : سیاست وزارتخانه بر این است که تمامی دروس مداری با اولویت دوره‌ی متوسطه ، بعد راهنمایی و سپس ابتدایی را در شبکه‌ی رشد قرار دهد تا دانش‌آموزان و فرهنگیان از آن بهره‌مند شوند.

کفاش با اشاره به مسوولیت تهیه و تولید محتوی درسی، آموزشی و تربیتی گفت: تاکنون ۲۵هزار عنوان محتوی علمی را در شبکه‌ی رشد قرار داده‌ایم. وی ایجاد ۲۰انجمن بحث و گفت و گوی فعال، ایجاد بزرگترین بانک اطلاعات دانشگاهی،اشتغال ،مهارتی و ...، وارد کردن ۴۵نرم‌افزار کاربردی، قراردادن ۱۳هزار سوال و ایجاد بانک سوال، وجود ۱۴درس الکترونیکی ،ارائه‌ی هفت هزار سوال المپیادی برای دانش‌آموزان تیزهوش، وجود ۱۸هزار تصویر مرتبط با دروس و ۵۴هزار خبر و مطلب مرتبط با آموزش و پرورش را از مزایای شبکه‌ی رشد دانست. وی ورود مدارس را از طریق درگاه رشد امکانپذیر دانست و گفت: این مساله محدودیت نیست بلکه مصونیت است. کفاش گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت از نظر محتوی درسی مشکلی نخواهیم داشت. وی با اشاره به برنامه‌ی اتصال هشت هزار و ۵۰۰واحد آموزشی در استانها به شبکه‌ی اینترنت گفت: تاکنون در سه استان لرستان، کرمانشاه و تهران این شبکه‌ها ایجاد شده و در کرمانشاه ۱۰۰درصد مدارس زیرپوشش قرار گرفته‌اند. این مقام وزارت آموزش و پرورش گفت: سمنان در این زمینه از استانهای پیشرو است و اقدامات وسیعی در آن صورت گرفته است. معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش اعتبار سال گذشته اجرای این طرح را ۱۷میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار سال ۸۵تفاوت جندانی با سال قبل از آن ندارد اما اعتبار سال آینده در حد مطلوب نیست و دارای کاهش است.


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت