متن كامل خبر
اولین نمایشگاه«مدرسه‌ی ایرانی،‌ معماری ایرانی»

تاريخ خبر :  9/12/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1397

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش:10 میلیون مترمربع مدرسه در آینده احداث می‌شود

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اعلام تشکیل کمیته‌ی هویت‌بخشی مدارس در ستاد فنی این سازمان با هدف احداث مدارسی زیبا، کارا و پایدار گفت: با اعتبار 4 میلیارد دلاری اختصاص یافته به ساخت و ساز مدارس می‌توان در آینده 10 میلیون مترمربع مدرسه ساخت.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا حبیب الله بوربور روز سه‌شنبه در افتتاحیه‌ی اولین نمایشگاه «مدرسه ایرانی،‌ معماری ایرانی» با حضور حداد عادل، رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعتبار 4 میلیارد دلاری که از دو سال پیش به مقاوم‌سازی مدارس اختصاص یافته‌ است، افزود: 104 معمار ایرانی مقیم داخل و خارج کشور برای ارائه‌ی طرحهایی در زمینه‌ی مدارسی با هویت ایرانی و تجربه به کار گرفته شده‌اند.

وی این نمایشگاه را اولین حرکت در زمینه‌ی ساخت مدرسه‌ای کارا، ایستا، زیبا و در نتیجه با هویت بیان و اذعان کرد: 5 میلیون مترمربع مدرسه در گذشته ساخته شده است و در این زمینه، طراحی مدرسه باید به شکلی باشد که در آینده تمام ساختمانهای همجوار از طراحی مدارس تأثیر پذیرند.

در ادامه این مراسم، میرحیدر،عضو هیأت رییسه‌ی کمیته‌ی هویت‌بخشی به مدارس با تشکر از رییس مجلس شورای اسلامی برای توجه به هویت‌بخشی به مدارس کشور، معماری ساختمانها را معضلی دانست که به سختی قابل درمان است. وی با انتقاد از نگرش سازمان برنامه و بودجه در زمینه‌ی به کار نگرفتن مشاوران زبده در طراحی مدارس، تأکید کرد: مدارسی که در 2 سال گذشته با توجه به اصول معماری جدید ساخته شده‌اند، نه تنها از اصول معماری ایرانی به دورند بلکه از هویت مدرسه‌ای نیز برخوردار نیستند.

میرحیدر با بیان این که در کل 71 طراح، 87 طرح ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: برای تصحیح شیوه معماری در ساختمانهای کشور باید ارزشها را در نظر مردم تغییر داده و اصلاح کرد.

وی آشنایی معماران با تکنولوژی روز و دستاوردهای معماری جهانی را ضروری دانست و ادامه داد: طراحان ایرانی باید با روح معماری ایرانی و دینی آشنا و از فرهنگ، سنن و تمدن ایرانی بهره‌مند باشند.

دبیر معماری کمیته‌ی هویت‌بخشی مدارس در این خصوص اظهار کرد: در چنین شرایطی پیدایش مدارس بومی با هویت ایرانی امکان‌پذیر است.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت