متن كامل خبر
بررسی شیوع بیماری کبد چرب بین دانش‌آموزان

تاريخ خبر :  26/1/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1217

ارزیابی علل بلوغ زودرس دختران

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اعلام اجرای آزمایشی بررسی شیوع بیماری کبد چرب بین دانش‌آموزان، گفت: یکهزار دانش‌آموز 7 تا 18 سال مقاطع مختلف تحصیلی شهر تهران سال جاری تحت پوشش این طرح می‌روند.

دکتر حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا با اشاره به این که به علت مصرف زیاد چربی در کشور و برای جلوگیری و کنترل شیوع چاقی بین دانش‌آموزان، طرح بررسی شیوع بیماری کبد چرب بین دانش‌آموزان با همکاری وزارت بهداشت تدوین شد، اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان باید با در دست داشتن رضایتنامه‌ی ولی خود به مرکز طبی کودکان برای انجام سونوگرافی و آزمایش خون مراجعه کنند. وی با تأکید بر این که تمام خدمات ارائه شده در قالب این طرح رایگان خواهد بود، به اجرای طرح نظام مراقبت دانش‌آموزان در سال جاری اشاره و تصریح کرد: بر این اساس با هدف تقویت رفتارهای سالم و پیشگیری از رفتارهای آسیب‌رسان، با انتخاب 85 خوشه شامل 6 مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در 31 استان کشور، 11 هزار دانش‌آموز 16 تا 18 سال تحت پوشش طرح می‌روند.

ضیاءالدینی افزود: در این طرح اطلاعات دانش‌آموزان در خصوص سوء‌مصرف مواد مخدر،‌ ایدز، خشونت، تغذیه‌ی سالم، فعالیتهای بدنی و سوانح و حوادث از طریق پر کردن پرسشنامه سنجیده می‌شود.

وی تعیین زمان شروع و آهنگ بلوغ دختران در کشور را از دیگر طرحهای اجرایی در سال جاری خواند و اذعان کرد: علی‌رغم این که سن بلوغ دختران در کشورهای غربی پایین آمده است؛ اما در ایران شاهد بلوغ زودرس دختران هستیم؛ لذا مقرر شده است تا علل این امر بررسی شود. مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فاکتورهای مؤثر بر سن بلوغ و سیر آن، ارتقای آموزش و فرهنگ سلامت، بررسی عوامل روحی ــ روانی و رفتاری در بلوغ و ... را از جمله موارد مورد بررسی در این طرح بیان کرد و ادامه داد: 9 هزار دانش‌آموز دختر 21 استان کشور تحت پوشش این طرح می‌روند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت