متن كامل خبر
راه‌اندازی خانه‌ی فناوری اطلاعات برای دختران دانش‌آموز

تاريخ خبر :  28/1/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1137

مدیرکل دفتر امور زنان در وزارت آموزش و پرورش گفت: خانه‌ی فناوری اطلاعات برای دختران دانش‌آموز امسال در پنج استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

مهری سویزی روز دوشنبه در بیرجند در جمع خبرنگاران، خراسان جنوبی را یکی از این پنج استان ذکر کرد. وی همچنین از راه‌اندازی سایت اینترنتی دختران دانش‌آموز در دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد. او هدف از راه‌اندازی این سایت را زیرپوشش قراردادن خانه‌های فناوری ذکر کرد. وی افزود: علاوه بر آن ماهنامه‌ای با عنوان "زنان فرهنگی" منتشر خواهد شد که به صورت تریبون صنفی پاسخگوی جامعه‌ی ۵۴۰هزار نفری زنان فرهنگی باشد.

او افزایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای را از برنامه‌های دردست اقدام ذکر کرد و گفت: تعداد کم رشته‌های فنی و حرفه‌ای موجب کاهش علاقه دانش‌آموزان به این رشته‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان در وزارت آموزش و پرورش تامین و تجهیز مراکز شبانه‌روزی دختران مناطق محروم به سبد ورزشی برای با نشاط شدن محیط این مراکز را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این دفتر برشمرد. او افزود: در این ارتباط پارسال ۱۷استان کشور زیر پوشش قرار گرفت و امسال نیز ۱۴استان دیگر در دست اقدام است.

وی همچنین ارتقای سه محور دانش، ایمان و توانایی را در نظام تعلیم و تربیت از مسوولیتهای اصلی آموزش و پرورش در دولت نهم ذکر کرد و گفت:

خداوند هم در قرآن مجید بر آن تاکید کرده است. او با بیان اینکه ملاک برتری، علم است افزود: مهمترین دغدغهاین دفتر در وزارت آموزش و پرورش مطالعه و بررسی برای شناسایی مناطق دارای فرصت و امکانات آموزشی کمتر و تبدیل آن به فرصتهای برابر است.

وی گفت: مهمترین تکیه‌گاه وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت، منابع انسانی است که هم‌اکنون یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر اعم از کارمند، معلم و مدیر در آن مشغول خدمت هستند.


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت