متن كامل خبر
اعلام آخرین تغییرات کتابهای درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

تاريخ خبر :  10/5/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  3617

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش با تشریح آخرین تغییرات کتب درسی در سال تحصیلی جدید، از اجرای آزمایشی تدریس آمادگی دفاعی دوره‌ی راهنمایی از سال تحصیلی جدید، اجرای سیاست چندتألیفی در کتاب تاریخ معاصر سوم متوسطه و همچنین عرضه الکترونیکی راهنمای معلم درس فیزیک دوره‌ی متوسطه در سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش » ایسنا درباره‌ی تالیفات جدید کتب درسی در سال تحصیلی جدید اعلام کرد: از اول مهر ماه چند تالیفی در درس تاریخ معاصر کلاس سوم متوسطه آغاز می‌شود؛ به این صورت که در کنار یک کتاب درسی دو کتاب درسی نیز آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی ورود آمادگی دفاعی دوره‌ی راهنمایی به چرخه آموزش افزود: پس از رفع اشکالات موجود، این تالیف نیز از سال 87 به صورت رسمی مورد آموزش قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی آموزش و پرورش از ایجاد اصلاحاتی در درس حرفه و فن راهنمایی با توجه به ساختار مطالب و نیازسنجی‌های جدید و همچنین انجام اصلاحاتی در درس رایانه دوره‌ی متوسطه در راستای مطرح ساختن مباحث جدید و به روز درس رایانه خبر داد و درباره‌ی ورود درس مهارت‌های زندگی به چرخه کتب درسی نیز گفت: ورود یک مقوله‌ی جدید به کتب درسی به مراحل کارشناسی و پژوهش نیاز دارد.

وی افزود: اما در راستای انجام مقدمات این امر، سال گذشته قرارداد انجام چهار پژوهش با جهاد دانشگاهی منعقد شد که پس از انجام این پژوهش‌ها، شورای علمی کمیته آداب و مهارت‌های زندگی برنامه‌ی جامع آداب و مهارت‌های زندگی را تنظیم می‌کند تا بر اساس آن درباره‌ی اضافه شدن این مطلب در یکی از کتب درسی و یا ایجاد عنوان جدیدی در این زمینه در کنار عناوین درسی دیگر، تصمیم‌گیری شود.

وی درباره‌ی ورود فناوری اطلاعات در چرخه‌ی آموزشی مدارس به ایسنا گفت: فناوری اطلاعات یکی از خط مشهای کلی آموزش و پرورش محسوب می‌شود و استفاده از این فناوری‌ها در فرایند آموزش در دستور کار قرار دارد؛ اما تحقق چنین اقدامی نیاز به تامین زیرساختارهای سخت افزاری و ارتقای کامل اموزش برای لایه های مختلف آموزش و پرورش نیاز دارد.

وی عرضه‌ی الکترونیکی کتاب کار درس رایانه در سال تحصیلی آینده را اولین اقدام در حال انجام در راستای گسترش فناوری اطلاعات در کتب درسی خواند و بیان کرد: در صدد هستیم که در دروس مختلف سیاست چند رسانه‌ای در کنار کتب درسی موجود دنبال و از فضای مجازی و نرم‌افزارهای آموزشی نیز برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی آموزش و پرورش در پایان عرضه‌ی الکترونیکی راهنمای معلم درس فیزیک دوره‌ی متوسطه را در راستای بهره گیری هرچه بیشتر از فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش برشمرد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت