متن كامل خبر
تشریح رویکرد آتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

تاريخ خبر :  10/5/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1504

* تدوین راهنمای برنامه درسی در 12 ماده درسی

* سیستم مدیریت رنگ در پروسه تولید کتاب های درسی راه اندازی می شود

* کتاب راهنمای معلم حداقل برای 10 عنوان درسی تدوین شد

* انتشار نشریه‌ی «رشد مرزداران» از مهرماه 86 برای دانش آموزان مناطق مرزی

* آموزش فلسفه برای کودکان در دستور کار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جلسه‌ی شورای هماهنگی علمی سازمان‌های آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های آینده‌ی سازمان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، مهندس مهدی نوید ادهم در این نشست ضمن تبیین اصول حاکم بر روند تولیدات آموزشی اظهار داشت: پژوهش محور کردن تصمیم گیری ها و تصمیم سازی‌ها ، مشارکت پذیر کردن زمینه‌ی برنامه ریزی در مسیر تولیدات آموزشی، استفاده از فناوری‌های نوین و تجارب بین المللی از اصول مورد تاکید در روند تولیدات آموزشی است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن تاکید بر حاکمیت رویکرد فرهنگی تربیتی در تولید برنامه‌های آموزشی گفت: تقویت تربیت دینی دانش آموزان ، انعطاف پذیر کردن برنامه ها با توجه به شرایط بومی و رعایت تفاوت های اقلیمی و منطقه‌ای در برنامه‌ریزی‌های آموزشی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تولید سند ملی آموزش و پرورش، تدوین فلسفه‌ی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و تدوین برنامه‌ی ملی را از جمله برنامه‌های کلان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان نمود و افزود: تقویت هویت اسلامی ایرانی و جهانی دانش آموزان، تبیین و تصحیح نگرش تاریخی در کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی، تقویت عقل‌ورزی و درست اندیشیدن و آموزش فلسفه برای کودکان از جمله مواردی است که در برنامه‌های کوتاه و بلندمدت آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است .

نوید ادهم در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برنامه‌های سال 86 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پرداخت و گفت: تبیین کارآفرینی و نقش آن در برنامه‌های درسی ، تدوین کتاب راهنمای معلم حداقل برای 10 عنوان درسی و ساماندهی امور ویرایش کتاب‌های درسی و مجلات رشد از جمله برنامه‌های سال جاری سازمان است.

وی از راه‌اندازی سیستم مدیریت رنگ در پروسه تولید کتاب های درسی خبر داد وافزود: ارتقای وضعیت هنری و زیبایی بصری در کتاب های درسی مورد توجه قرار گرفته است و در همین راستا سومین جشنواره تصویرگری کتاب‌های درسی در سال جاری برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش آغاز تولید بسته‌ی آموزشی برای برخی از برنامه‌های درسی سال 86، برگزاری ششمین جشنواره کتاب‌های آموزشی، راه‌اندازی وب سایت رشد دانش آموز و اقدام برای استقرار برنامه‌ریزی درسی منطقه ای در شاخه‌های فنی و حرفه ای و کاردانش از دیگر مواردی بود که به عنوان برنامه‌های سال 86 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مورد اشاره قرار گرفت .

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین از راه‌اندازی سرویس‌های جدید شبکه‌ی رشد خبر داد و افزود: این سرویس‌های جدید شامل پایگاه دارالقرآن مجازی، کتابخانه‌ی دیجیتال مدرسه، مشاوره آن‌لاین و پایگاه پژوهش سرای دانش آموزی می باشد.

وی انتشار نشریه‌ی «رشد مرزداران» را از دیگر اقدامات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در آینده‌ی نزدیک بر شمرد و گفت: با توجه به شرایط خاص مناطق مرزی دانش آموزان این مناطق نیازمند توجه بیشتری هستند که در همین راستا رشد مرزداران متناسب با سن و شرایط این گروه منتشر خواهد شد.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت