متن كامل خبر
تبادل تجربیات فرهنگی و آموزشی بین ایران و پاکستان

تاريخ خبر :  16/5/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1181

مهندس نوید در دیدار با شفقت سعید سفیر محترم کشور جمهوری اسلامی پاکستان و هیات همراه از همکاری‌های فرهنگی و آموزشی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مهندس مهدی نوید معاون وزیر و رئیس این سازمان در دیدار با سفیر پاکستان و هیات اعزامی گفت: این سازمان مسئول برنامه‌ریزی و توزیع 900 عنوان کتاب درسی با تیراژ بیش از 150 میلیون جلد برای کلیه‌ی دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در ایران می‌باشد.

براساس این گزارش مهندس نوید مجلات رشد را رسانه‌ای سودمند برای گسترش فکر و اندیشه و افزایش مهارت دانش‌آموزان دانست و گفت: در حال حاضر 32 عنوان مجله با تیراژ30 میلیون جلد در سال برای دانش‌آموزان و معلمان تولید می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر در ادامه شبکه‌ی رشد را یکی از بزرگترین شبکه‌های آموزشی در کشور معرفی و عنوان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های الکترونیکی بسیاری جهت اتصال مدارس به شبکه‌ی اینترنت و اینترانت انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه نیازمندی‌های دانش‌آموزان با محتوای فارسی بر روی سایت قرار گرفته است گفت: در آینده بخشی از اطلاعات موجود در سایت رشد به زبان انگلیسی هم ترجمه خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خطاب به هیات اعزامی از کشور پاکستان گفت: این سازمان می‌تواند فیلم‌های آموزشی تولید داخلی و فیلم‌های آموزشی منتخب در جشنواره‌ی بین‌المللی رشد را در اختیار مدارس آن کشور قرار دهد.

شفقت سعید سفیر محترم جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به درخواست این کشور مبنی بر تاسیس مدرسه بین‌المللی و جذب دانش‌آموزان ایرانی و خارجی مقیم در ایران گفت: ایران پایتخت فرهنگی منطقه می باشد و تاثیرات فرهنگی این کشور تا پاکستان نیز گسترش یافته است.

وی در ادامه از فواید تاسیس مدارس بین‌المللی را، کاهش هزینه های تحصیل برای خانواده‌ها و ایجاد فرصتی مناسب جهت تبادل تجربیات فرهنگی، آموزشی بین دو کشور دانست.


      منبع خبر : روابط عمومي سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش

بازگشت