متن كامل خبر
دستورالعمل شرکت در سومین فراخوان حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیک دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور

تاريخ خبر :  13/12/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  7898

دستورالعمل شرکت در سومین فراخوان حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیک دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور

معاونت فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش همگام با توسعه و رشد روزافزون فن‌آوری‌های نوین آموزشی و استفاده از محتوای الکترونیکی در نظر دارد به منظور فراگیر نمودن و تعمیق آموزش‌های رسمی در سطح مدارس و توسعه فرهنگ استفاده از ICT در کلاس درس و همچنین حمایت از دانش‌آموزان و معلمان پدیدآورنده محتوای الکترونیکی برای سومین بار متوالی فراخوانی را در این موضوع و در جهت دستیابی به اهداف ذیل برگزار نماید.

1 – ترویج فرهنگ استفاده از نرم افزارهای آموزشی در فرآیند آموزش در بین فرهنگیان

2- گسترش تولید محتوای الکترونیکی آموزشی

3- شناخت استعدادها و علایق فرهنگیان در این زمینه

4- ایجاد زمینه مشارکت فعال دانش‌آموزان و فرهنگیان محترم در تهیه محتوای الکترونیکی

5- حمایت از دانش‌آموزان و معلمان تولیدکننده محتوای الکترونیکی

نحوه برگزاری

این فراخوان در دو مرحله ( استانی – کشوری ) و دو بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می گردد که در بخش دانش آموزی محصولات در دو زیرگروه گرد آوری و تولید و در بخش فرهنگیان در سه زیر گروه گردآوری، تولید و ارائه مطلب مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نحوه شرکت

کلیه علاقه‌مندان به شرکت در سومین دوره فراخوان حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیکی لازم است ضمن تکمیل فرم پیوست، فرم الکترونیکی آن را نیز در شبکه ملی مدارس ایران (رشد) تکمیل و پس از دریافت شماره ردیف از سیستم، شماره ردیف دریافتی را در فرم خود ثبت نموده و به همراه دو نسخه از محصول تولیدی به گروه فن‌آوری استان محل تحصیل و یا اشغال خود تحویل دهند.

یادآوری : هر دانش آموز یا معلم فقط می تواند حداکثر 2 محصول بصورت انفرادی در زیرگروه‌های مختلف و یا حداکثر 3 محصول بصورت گروهی در این فراخوان شرکت دهند.

شرایط عمومی تولیدکنندگان و موضوع محصولات تولیدی

1- تولیدکننده باید شرایط ذیل را شته باشد.

الف) کارمند رسمی و یا پیمانی (شامل آموزگار، دبیر ، مدرس مراکز تربیت معلم ، همکار شاغل اداری مدارس و ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش) باشد.

ب) دانش آموز (دوره ابتدائی ، راهنمائی ، متوسطه نظری و پیش‌دانشگاهی) و یا دانشجو معلم مراکز تربیت معلم باشد

2- نرم افزار باید محصول فعالیت فردی و یا گروهی دانش‌آموزان و فرهنگیان باشد و از خدمات شرکت‌های خصوصی در تولید آن کمک مستقیم دریافت نشده باشد.

تبصره: به محصولاتی که بصورت گروهی تولید شده باشند امتیاز خاص تعلق می گیرد.

3- موضوع ارائه شده در نرم افزار می باید در راستای پیاده سازی اهداف بیان شده در محتوای کتب درسی بوده و یا محتوای نرم افزار ارسالی باعث ارتقاء و تسهیل در امر یادگیری موضوع ارائه شده توسط کاربران گردد.

تبصره: نرم افزار های بازی و سرگرمی باید ضمن هدفمند بودن باعث افزایش خلاقیت و ابتکار در کاربران گردد.

5- امتیاز محصول قبلا به هیچ ارگان دولتی و یا خصوصی فروخته نشده باشد.

6- چنانچه نرم افزار تولیدی مورد تائید قرار گیرد و برحسب نیاز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، امتیاز آن خریداری گردد تولیدکننده حق واگذاری آن را به دیگران نخواهد داشت .

7- نوع نرم افزار را خود تولید‌کننده تعیین می نماید و کمیته بررسی‌کننده محصول را با همان معیارهای اعلام شده مورد ارزشیابی قرار خواهد داد.

تبصره: جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی در زمینه انواع نرم افزارها و زیر گروه‌های اجرائی فراخوان و همچنین معیارهای بررسی هر زیرگروه می توانید به شبکه ملی مدارس ایران (رشد) مراجعه نمائید.

8- محصول ارسالی در دو دوره قبلی فراخوان شرکت نکرده و یا مورد حمایت قرار نگرفته باشد.

شرایط فنی محصول تولیدی

1- با توجه به اینکه خروجی بسته نرم افزاری office نرم افزار محسوب نمی شود . لذا از ارسال این نوع نرم افزارها در زیرگروه تولید خودداری نمائید.

تبصره : در بخش ارائه مطلب مخصوص فرهنگیان محترم استفاده از بسته نرم افزاری Office بلامانع است.

2- در تولید کلیه محصولات ارسالی باید از امکانات چند رسانه ای (فیلم و انیمشن) در حد قابل قبول بهره گرفته شده باشد.

3- نرم افزار ارسالی الزاما از انواع متنوعی از تعامل (آموزش دو سویه) برخوردار باشد.

4- درصورت تائید محصول و ارائه نظرات اصلاحی از سوی سازمان پژوهش، تولید‌کننده آمادگی انجام اصلاحات فنی و محتوایی محصول را داشته باشد.

5- برای جلوگیری از اشکالات اجرائی در هنگام ارزیابی، محصولات ارسالی نبایستی دارای قفل نرم افزاری و یا سخت افزاری یا کلمه عبور باشند.

امتیازات

1- کلیه شرکت کنندگانی که محصولات آنها به مرحله کشوری راه یابد مورد حمایت مادی قرار خواهند گرفت همچنین لوح تقدیر به ایشان اعطاء خواهد شد.

2- از میان محصولات برگزیده براساس نیاز وزارت آموزش و پرورش و کیفیت محصولاتی که به مرحله کشوری راه یافته‌اند امتیاز انتشار آنها با توافق با تولیدکننده ، خریداری و به کلیه استانها ارسال خواهد شد.

تبصره 1: لطفا قبل از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام راهنمای مربوطه را از شبکه ملی مدارس ایران (رشد) مطالعه نمایید.

تبصره 2 : محصولاتی که فرم های آنها فاقد شماره ردیف دریافتی از شبکه ملی مدارس باشد و یا ناقص تکمیل شده باشند مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت .


     

بازگشت