متن كامل خبر
سیستم کنترل چشمی

تاريخ خبر :  25/4/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1212

کامپیوتر خود را با چشم کنترل کنید

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه سلطنتی لندن موفق به ایجاد یک تکنیک جدید شده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد که با حرکت چشمانشان کامپیوتر را کنترل کنند. اگرچه کنترل از طریق چشم پدیده‌ی تازه‌ای نیست اما این سیستم به علت قیمت پایین‌ آن مورد توجه قرار گرفته است. این تیم ادعا می‌کند که سیستمی اختراع کرده‌است که کمتر از 40 پوند (حدود 62 دلار آمریکا)  قیمت دارد و این سیستم با هدف کمک به افرادی که مبتلا به بیماری تصلب چندگانه و یا ضعف عضلانی هستند طراحی شده‌است تا بتوانند با کامپیوتر راحت‌تر کار کنند.


به کمک این سیستم کاربران می‌توانند علاوه بر بازی کردن با حرکت چشم هایشان به وب‌گردی بپردازند یا اینکه نامه‌های الکترونیکی بنویسند و ارسال کنند. در این ابزار از دو دوربین ویژه استفاده شده که حرکات چشمی کاربر را دنبال کرده و متوجه سمت و سوی آن‌ها می‌شوند. حرکت پلک‌ها هم به عنوان کلیک ماوس در نظر گرفته می‌شود.


دکتر آلدوز فیزال، یکی از محققان این تیم می‌گوید: "به کمک این فناوری جدید می‌توان نرم‌افزارهای هومندی طراحی کرد که از سخت‌افزارها به صورا بهینه استفاده کنند. از این پس بیمارانی که از ناتوانی‌های جسمانی رنج می‌برند می‌توانند به آسانی با کامپیوتر تعامل داشته باشند و امور شخصی خود را پیگیری کنند." 


engadget


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت