متن كامل خبر
ویزیت سالانه چشم با تلفن‌های هوشمند

تاريخ خبر :  27/4/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1248

تلفن‌های هوشمند بیماری‌های چشم را تشخیص خواهند داد

 تیمی از دانشگاه Emory متوجه شده‌اند که تصاویر گرفته شده از داخل چشم انسان روی نمایشگر آیفون نسبت به نمایشگر کامپیوتر با کیفیت و جزئیات بالاتری نمایش داده می‌شوند. بنا به مطالعه‌ جدید این دانشگاه، گوشی‌های هوشمند می‌توانند به زودی نه تنها در مشاهده عکس‌های پیچیده داخل چشم انسان و برای تشخیص بیماری استفاده شوند، بلکه می‌توان از آنها برای عکس‌برداری، ارسال و نمایش آسیب وارد شده به بخش جلوی چشم یا پلک‌ها به کار برده شوند.


اگر گوشی‌های هوشمند بتوانند تصاویری با کیفیت برای تشخیص و درمان در شرایط مختلف چشم را ثبت کنند، ممکن است به زودی جایگزین ویزیا سالانه چشم شوند.

 

 محققین این دانشگاه اطلاعاتی شامل عکس‌های گرفته شده از داخل چشم مربوط به ۳۵۰ بیمار را که ادعا می‌کردند دچار سردرد، مشکل در بینایی و سایر مسائل مربوط به دیدن شده‌اند را جمع‌آوری کردند و سپس نظر دو متخصص چشم را پرسیدند و ۱۰۰ تصویر را هم روی کامپیوتر و هم روی آیفون به متخصصین نشان دادند. بنا به گزارشات هر دو دکتر تصاویر آیفون را بهتر یا هم سطح مانیتور دسکتاپ دانستند. یکی از آنها گفت ۵۳ تصویر کیفیت یکسانی داشتند، ۴۶ تصویر روی آیفون بهتر بودند، و یکی از تصاویر روی کامپیوتر بهتر بود. متخصص دیگر گفت ۵۶ تصویر یکسان بودند، ۴۲ تصویر روی آیفون بهتر بودند و ۲ تصویر روی کامپیوتر بهتر بودند.

 

 والری بیوسه یکی از محققین دانشگاه  Emory، پس از این آزمایش امیدوار است تا با همکاری سایر هم تیمی‌هایش متوجه شود که آیا گوشی‌های هوشمند می‌توانند به تسریع درمان و بهبود مراقبت از بیماران حاد و مشاوره چشم پزشکی از طریق فرستادن عکس بیمار به گوشی هوشمند چشم پزشک و بدون مراجعه به مطلب پزشک کمک کنند یا خیر.

 

 




      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت